Διόρισαν νέο δικηγόρο οι μοναχοί για το Συνοδικό-Δεν θα ζητήσουν αναβολή, επανήλθε όμως ο Βαβούσκος
11:33 - 07 Σεπτεμβρίου 2024
Με νέο δικηγόρο θα παρουσιαστούν τη Δευτέρα ενώπιον του Συνοδικού Δικαστηρίου οι μοναχοί, μετά την απόφαση του Γιώργου Στυλιανού να μην αναλάβει την εκπροσώπηση των ιερωμένων. Παράλληλα, ο Αναστάσιος Βαβούσκος, δεν κάνει πίσω, επιμένοντας ότι έχει δικαίωμα να εκπροσωπεί τους μοναχούς. Προς αυτή την κατεύθυνση απέστειλε νέα επιστολή προς το Συνοδικό Δικαστήριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, o δικηγόρος που θα εκπροσωπήσει την Δευτέρα τους μοναχούς θα είναι ο κ. Σωκράτης Ρουσίδης και παρά το γεγονός ότι είχε ελάχιστο χρόνο στη διάθεση του για να ενημερωθεί για την υπόθεση, εντούτοις δεν προτίθεται να ζητήσει αναβολή. Άλλωστε και από την πλευρά του Συνοδικού Δικαστηρίου έγινε ξεκάθαρο πως η διαδικασία θα συνεχιστεί.
Παράλληλα και ενώ η υπόθεση ενώπιον του Συνοδικού Δικαστηρίου μοιάζει με το γεφύρι της Άρτας, ο εκ των δικηγόρων των μοναχών Αναστάσιος Βαβούσκος, μέσω νέας επιστολής του προς τους Συνοδικούς, τους εξηγεί με λεπτομέρειες πως, μπορεί να υπερασπιστεί τους μοναχούς ενώπιον του Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν υπάρχει πρόθεση αναβολής του Συνοδικού Δικαστηρίου-Πρέπει να παραστούν οι μοναχοί
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην επιστολή του ο κ. Βαβούσκος μεταξύ άλλων αναφέρει ότι θα είναι και ο ίδιος στην Αρχιεπισκοπή και θα παραστεί στη διαδικασία, καθώς όπως εξηγεί δικαιούται να το πράξει ως Αναγνώστης που ανήκει στον κλήρο της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Και αυτό διότι, σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας ο συνήγορος υπερασπίσεως, πρέπει να ανήκει στο πλήρωμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Επίσης, στην επιστολή ο Αναστάσιος Βαβούσκος επικαλείται έγγραφα τα οποία απέστειλε ο ίδιος ως δικηγόρος των μοναχών και έγιναν αποδεκτά από την Ανακριτική Επιτροπή και σημειώνει πως ουδέποτε έπαυσε να εκπροσωπεί τους εντολείς του. Παράλληλα, κουνάει το δάκτυλο προς το Συνοδικό Δικαστήριο, σημειώνοντας πως το σκοπός της δίκαιης Δίκης δεν επιτυγχάνεται με την άρνηση στους κατηγορουμένους να παραστούν με τον δικηγόρο της επιλογής τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Και νέο μέτωπο για τα τεκταινόμενα στην Μονή-Στο Δικαστήριο κρίνεται η κατάσχεση τεκμηρίων από Ησαΐα και Αστυνομία
Παράλληλα, σύμφωνα με τα όσα καταγράφει η επιστολή, ο δικηγόρος, ισχυρίζεται πως, η ίδια η Εκκλησία της Κύπρου, κατά την επίσημη ιστοσελίδα της, προέκρινε την ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού και όχι την προϋπόθεση της κατοικίας στην Κύπρο για την επιλογή των μελών Συνοδικών Επιτροπών, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να καταρίψει τους ισχυρισμούς των Συνοδικών, ως προς τους λόγους που δεν τον αποδέχονται.
Πάντως, για την ώρα το Συνοδικό Δικαστήριο δεν έχει απαντήσει στον Αναστάσιο Βαβούσκο, ενώ θεωρείται δεδομένο ότι η διαδικασία θα συνεχιστεί κανονικά την ερχόμενη Δευτέρα.
Πιο κάτω αυτούσια η επιστολή του Αναστάσιου Βαβούσκου
Ενόψει της μετ’ αναβολήν δικασίμου της 9ης Σεπτεμβρίου 2024 ενώπιον του Δικαστηρίου Σας, και της αδυναμίας του Δικηγόρου Κύπρου Γεωργίου Στυλιανού, να αναλάβει την υπόθεση υπ’ αριθ. 3/2024, Σας ενημερώνω, ότι θα παραστώ εγώ ως συνήγορος υπερασπίσεως των τριών κατηγορουμένων εντολέων μου, του π. Νεκταρίου Γεωργίου, του π. Πορφυρίου Ττόουλου και του π. Αββακούμ Χριστοφή, για τους κάτωθι λόγους:
ΕΠΕΙΔΗ έχω την από 22 Μαρτίου 2024 εξουσιοδότηση απάντων των ανωτέρω τριών εντολέων μου, οι οποίες είναι κατά πάντα ισχυρές και δεν έχουν ανακληθεί,
ΕΠΕΙΔΗ ο Αναγνώστης ανήκει στον κλήρο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως προκύπτει:
Α. από τον 2ο κανόνα των Αποστόλων κατά τον οποίο: «Πρεσβύτερος ὑπό ἑνός ἐπισκόπου χειροτονείσθω, καί διάκονος, καί οἱ λοιποί κληρικοί», κατά δε την ερμηνεία του Πηδαλίου υπό τον κανόνα, στους λοιπούς κληρικούς υπάγονται και οι Αναγνώστες:
«ΠΗΔΑΛΙΟΝ. Οὗτος ὁ Κανὼν διορίζεται, ὅτι κάθε Πρεσβύτερος, καί Διάκονος, καί ὅλοι οἱ λοιποί Κληρικοί,1 Ὑποδιάκονοι δηλ. Ἀναγνῶσται, καί Ψάλται, καί οἱ καθ’ ἑξῆς, νά χειροτονῶνται ἀπό ἕνα μόνον Ἐπίσκοπον.2
1 Κληρικοί, ἁπλῶς μέν καί καθολικῶς ὀνομάζονται ὅλοι ἐκεῖνοι, ὁποῦ ἔχουσι χειροθεσίαν ἱερατικήν, καί ἐκκλησιαστικήν ἀπό Ἐπισκόπου, καί τῶν ἐφεξῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς τάξεως, ἕως ἀναγνώστου, καί ψάλτου, καί ἐφορκιστοῦ, καί θυρωροῦ, κατά τόν κστ΄, ξη΄ καί ο΄ Ἀποστολικόν Κανόνα∙ καί κδ΄ καί λ΄ τῆς Λαοδκ. καί τήν ἐπιστολήν τοῦ μεγάλου Βασιλείου πρός τούς ὑφ’ ἑαυτόν χωρεπισκόπους, καί τό νομικόν Φωτίου τίτλ. α΄, κεφ. λα΄ δι’ ὃ καί ἡ ρκγ΄ τοῦ Ἰουστινιανοῦ νεαρά λέγει οὕτως. «Τούς δέ Πρεσβυτέρους, καί Διακόνους, καί Ὑποδιακόνους, καί Ἀναγνώστας, καί Ψάλτας, οὕς πάντας κληρικούς καλοῦμεν. Οἵτινες καί κανονικοί λέγονται κατά τόν στ΄ Ἀντιοχείας καί ἄλλους κανόνας.
2 Σημείωσαι ὅτι, ἀγκαλά καί οἱ Ἐπίσκοποι Πρεσβύτεροι Διάκονοι καί Ὑποδιάκονοι λέγονται κυρίως νά χειροτονῶνται, οἱ Ἀναγνῶσται καί Ψάλται νά σφραγίζωνται, εἶτ’ οὖν νά χειροθετῶνται, κατά τόν Ζωναρᾶν, καί οἱ τούτων ὅμοιοι (ἔστι γάρ ἡ χειροθεσία γενικωτέρα τῆς χειροτονίας), οἱ δέ οἰκονόμοι καί ἔκδικοι, καί προσμονάριοι νά προβάλλωνται, κατά τόν β΄ τῆς δ΄, κατά δέ τόν Θεσσαλονίκης Συμεών, οἱ μέν Ἐπίσκοποι, Πρεσβύτεροι, καί Διάκονοι χειροτονοῦνται, οἱ δέ Ὑποδιάκονοι χειροθετοῦνται, οἱ δέ Ἀναγνῶσται σφραγίζονται, μέ ὅλα ταῦτα ὁ παρών Κανών, οὐδέ μίαν διαφοράν κάμνει, ἀλλά εἰς ὅλους τούς Κληρικούς λέγει τό ὄνομα τῆς χειροτονίας.».
Β. από τον 26ο κανόνα των Αποστόλων κατά τον οποίο: «Τῶν εἰς κλῆρον προσελθόντων ἀγάμων, κελεύομεν βουλομένους γαμεῖν, ἀναγνώστας, καί ψάλτας μόνους», το δε Πηδάλιον συμπεριλαμβάνοντας τους Αναγνώστες στους κληρικούς σημειώνει κάτω από τον κανόνα:
«ΠΗΔΑΛΙΟΝ. Οἱ μέν Πρεσβύτεροι καί Διάκονοι, καί Ὑποδιάκονοι, πρό τοῦ νά χειροτονηθοῦν, ἔχουν ἄδειαν νά λάβουν γυναῖκα, καί μετά τόν γάμον νά χειροτονῶνται. .......Οἱ δέ ἀναγνῶσται καί ψάλται καί οἱ κατώτεροι κληρικοί ἔχουσι τήν ἄδειαν νά ὑπανδρευθοῦν, καί ἀφ’ οὗ γένουν κληρικοί ἀποκριματίστως, καί νά προβαίνουν καί εἰς μείζονα βαθμόν.
Γ. από τον 61ο κανόνα των Αποστόλων κατά τον οποίο: «Εἴ τις κατηγορία γένηται κατά πιστοῦ, πορνείας ἤ μοιχείας ἤ ἄλλης τινός ἀπηγορευμένης πράξεως, καί ἐλεγχθείη, εἰς κλῆρον μή προαγέσθω», κατά δε την ερμηνεία του Πηδαλίου υπό τον κανόνα οι Αναγνώστες υπάγονται στους κληρικούς:
«ΠΗΔΑΛΙΟΝ. Ἐκεῖνος ὁποῦ πιασθῇ εἰς πορνείαν, ἤ μοιχείαν, ἤ ἄλλον τοιοῦτον ἀτόπημα, ὄχι μόνον Κληρικός ὤν, καί ἱερωμένος, κατά τόν κε΄ τῶν Ἀποστόλων, ἀλλά καί λαϊκός ὤν, κωλύεται νά γένῃ, ὄχι μόνον ἱερεύς, ἀλλά καί Κληρικός ἁπλῶς, ἀναγνώστης δηλαδή, ἤ ψάλτης, ἤ θυρωρός, καί ὅλως τῶν ἔξω τοῦ βήματος λεγομένων».
Δ. από τον 4ο της Πενθέκτης Οικουμενικής συνόδου, κατά τον οποίο: «Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἤ πρεσβύτερος, ἤ διάκονος, ἤ ὑποδιάκονος, ἤ ἀναγνώστης, ἤ ψάλτης, ἤ θυρωρός, γυναικί ἀφιερωμένῃ τῷ Θεῷ μιχθείῃ, καθαιρείσθω, ὡς τήν νύμφην τοῦ Χριστοῦ διαφθείρας· εἰ δέ λαϊκός, ἀφοριζέσθω», κατά δε την ερμηνεία του Πηδαλίου οι Αναγνώστες περιλαμβάνονται στους κληρικούς:
«ΠΗΔΑΛΙΟΝ. Ὁ παρών Κανών καθαιρεῖ μέν τούς κληρικούς ὁποῦ πορνεύουν μέ ἀφιερωμένην γυναῖκα εἰς τόν Θεόν, ἤτοι καλογραῖαν, ἀφορίζει δέ τούς τοῦτο ποιήσαντας λαϊκούς,
ΕΠΕΙΔΗ ως Αναγνώστης – χειροθετηθείς από τον Μητροπολίτη Ελβετίας κυρό Δαμασκηνό, συμπεριλαμβάνομαι έκτοτε μεταξύ των κληρικών της Ορθόδοξης Εκκλησίας, το δε χειροθετήριο θα Σας προσκομισθεί κατά την ημέρα του Δικαστηρίου.
ΕΠΕΙΔΗ κατά τους ιερούς κανόνες, μάρτυρες, κατήγοροι και κατ’ επέκτασιν παν πρόσωπο εμπλεκόμενο και παρουσιαζόμενο ενώπιον εκκλησιαστικού δικαστηρίου πρέπει να είναι Ορθόδοξος Χριστιανός, αποκλειομένων των αφορισμένων, ακοινωνήτων, διαβεβλημένων, δούλων, ειδωλολατρών, Ιουδαίων, μίμων, σχισματικών (κανόνες 6ος Β΄ Οικουμενικής, 6ος, 8ος, 128ος, 1 ΕΠΕΙΔΗ η προϋπόθεση του άρθρου 26 δ΄ (Παράρτημα Β΄ ΙΙ. Ποινική Δικονομία) να ανήκει ο συνήγορος υπερασπίσεως στο πλήρωμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας εκφράζει και επαναλαμβάνει την απαίτηση των ιερών κανόνων, να παρίστανται ενώπιον των εκκλησιαστικών δικαστηρίων μόνον Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
ΕΠΕΙΔΗ αυτή η ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού δεν αμφισβητείται για τους ανώτερους και κατώτερους κληρικούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας, διότι αυτοί εξ ορισμού είναι κατ’ αμάχητο τεκμήριο Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αλλά αμφισβητείται για τους δικηγόρους – συνηγόρους υπερασπίσεως, που είναι λαϊκοί, οι οποίοι πρέπει να αποδείξουν, ότι είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
ΕΠΕΙΔΗ υπό το ίδιο πρίσμα αντιμετωπίζεται από τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου η συμμετοχή των λαϊκών στην εκλογή Αρχιεπισκόπου και Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Κύπρου, για την οποία συμμετοχή απαιτείται να είναι αυτοί (οι λαϊκοί) Ορθόδοξοι Χριστιανοί, ιδιότητα που αποδεικνύεται από την εγγραφή τους στον εκλογικό κατάλογο ψηφοφόρων, που εγκρίνεται από την Ιερά Σύνοδο, ενώ δεν απαιτείται η ίδια προϋπόθεση για τους κληρικούς.
ΕΠΕΙΔΗ στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται ο αποκλεισμός στις τελευταίες αρχιεπισκοπικές εκλογές:
α) των Ορθοδόξων ΜΗ ΚΥΠΡΙΩΝ Χριστιανών, ανεξαρτήτως αν και πόσο καιρό κατοικούν στην Κύπρο, διότι ήταν διαδικαστικά δυσχερές, να αποδείξουν, ότι είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, καθώς και
β) των ΚΥΠΡΙΩΝ Λατίνων, Μαρωνιτών και Αρμενίων, οι οποίοι αν και κατοικούν στην Κύπρο, δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
ΕΠΕΙΔΗ η Ανακριτική Επιτροπή, αναγνώρισε εγγράφως τον μήνα Μάϊο 2024, την ιδιότητα μου ως συνηγόρου υπερασπίσεως, καθώς και την ικανότητά μου να παραστώ ενώπιον του Δικαστηρίου Σας, τα δε έγγραφα είναι ήδη στην κατοχή Σας
ΕΠΕΙΔΗ ήδη από τον μήνα Μάϊο 2024, η Ανακριτική Επιτροπή παρέλαβε από εμένα επί αποδείξει έγγραφα Υπομνήματα, υπογεγραμμένα επίσης από εμένα, τα δε σχετικά στοιχεία τα έχετε ήδη στην κατοχή Σας.
ΕΠΕΙΔΗ ούτως ή άλλως από της αφίξεως μου στην Κύπρο, και δη στην Λευκωσία, υπάγομαι κατά τους ιερούς κανόνες ως Αναγνώστης, δηλαδή κατώτερος κληρικός, στην κανονική δικαιοδοσία του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, ανήκων για όλο το διάστημα της παραμονής μου, στο πλήρωμα της Εκκλησίας της Κύπρου.
ΕΠΕΙΔΗ ουδέποτε έπαυσα να εκπροσωπώ τους προαναφερθέντες εντολείς μου, ούτε παραιτήθηκα ή αποσύρθηκα από την εκπροσώπηση αυτή.
ΕΠΕΙΔΗ ουδέποτε αμφισβητήσατε την ιδιότητα μου του συνηγόρου υπερασπίσεως και εν πάσει περιπτώσει ουδέποτε εκφράσατε αμφιβολία για την ιδιότητα αυτή.
ΕΠΕΙΔΗ κατά τις πρόσφατες δηλώσεις του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Καρπασίας κ. Χριστοφόρου, επιθυμία του Δικαστηρίου Σας είναι μία δίκαιη δίκη, η οποία δεν επιτυγχάνεται με την άρνηση στους κατηγορουμένους να παραστούν με τον δικηγόρο της επιλογής τους.
ΕΠΕΙΔΗ με το κύρος μου και ως Άρχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου αλλά και με τις ειδικές γνώσεις μου στο Κανονικό Δίκαιο, δύναμαι να συμβάλλω τα μέγιστα στην ορθή απονομή της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης στην υπό κρίσιν υπόθεση.
ΕΠΕΙΔΗ η ίδια η Εκκλησία της Κύπρου, κατά την επίσημη ιστοσελίδα της, προέκρινε την ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού και όχι την προϋπόθεση της κατοικίας στην Κύπρο για την επιλογή των μελών Συνοδικών Επιτροπών, όπως:
1) Της Συνοδικής Επιτροπής επί των Δογματικών Ζητημάτων, όπου μετέχουν οι Καθηγητές της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης Δημήτριος Τσελεγγίδης και Ανέστης Κεσελόπουλος, οι οποίοι είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί αλλά κατοικούν στην Ελλάδα και όχι στην Κύπρο.
2) Της Συνοδικής Επιτροπής επί των Νομοκανονικών Ζητημάτων, όπου μετέχουν οι Καθηγητές της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Γιάγκου, Δημήτριος Νικολακάκης και Γεώργιος Γκαβαρδίνας, οι οποίοι είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί αλλά κατοικούν στην Ελλάδα και όχι στην Κύπρο.
3) Της Συνοδικής Επιτροπής επί της Κοινωνικής Πρόνοιας, του Φιλανθρωπικού Έργου και της Εξωτερικής Ιεραποστολής, όπου μετέχει ο Καθηγητής Ανέστης Κεσελόπουλος, ο οποίος είναι Ορθόδοξος Χριστιανός αλλά κατοικεί στην Ελλάδα και όχι στην Κύπρο.
4) Της Συνοδικής Επιτροπής επί της Θεολογικής Παιδείας και της Επιμορφώσεως του Κλήρου, όπου μετέχει ο Καθηγητής Θεόδωρος Γιάγκου, ο οποίος είναι Ορθόδοξος Χριστιανός αλλά κατοικεί στην Ελλάδα και όχι στην Κύπρο.
ΕΠΕΙΔΗ, σαφώς δύναμαι κατά το ανωτέρω άρθρο 26 δ΄ του Καταστατικού Χάρτη, να παραστώ ως συνήγορος υπερασπίσεως υπό την ιδιότητα του κληρικού, ως Αναγνώστης της Ιεράς Μητροπόλεως Ελβετίας.
ΕΠΕΙΔΗ γνωρίζω την εκπεφρασμένη προς το πρόσωπο μου εκτίμηση Σας.
ΕΠΕΙΔΗ θεωρώ ατυχή και μη εκφράζουσα την Υμετέρα Πανιερότητα και τα λοιπά μέλη του Δικαστηρίου την τεθείσα σε μένα στις 30 Αυγούστου 2024 απαγόρευση εισόδου μου στην αυλή της Αρχιεπισκοπής Κύπρου, έχοντας εδραία την πεποίθηση, ότι δεν θα επαναληφθεί. Σε αντίθετη περίπτωση, θα ετίθετο σοβαρό ζήτημα προσβολής όχι μόνον εμού προσωπικώς αλλά και του προσώπου του Οικουμενικού Πατριάρχου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Σας ενημερώνω
Ότι την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024 θα προσέλθω στα Γραφεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, προκειμένου να εκπροσωπήσω τους εντολείς μου ενώπιον του Δικαστηρίου Σας, αφού αυτοί με έχουν επιλέξει ως συνήγορο υπερασπίσεως, ασκώντας το δικαίωμα τους από το άρθρο 26 δ΄ του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου.