Παραλύει ο αυτοκινητόδρομος μετά από τα τροχαία-Ψάχνουν τη φόρμουλα από το 2022
06:00 - 03 Σεπτεμβρίου 2024
Το μεγάλο ατύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, παρά την Μονή και από το οποίο έκλεισε για περίπου δώδεκα ώρες ο δρόμος, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία, η οποία τελικά διοχευτέθηκε μέσω του παλαιού δρόμου, φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ανάγκη για νομοθετική ρύθμιση του προβλήματος.
Ήδη από το 2022, είναι εγγεγραμμένο στη Βουλή και πιο συγκεκριμένα στην Επιτροπή Νομικών, από τον βουλευτή του ΔΗΚΟ, Πανίκο Λεωνίδου, θέμα για τις αδυναμίες και τα προβλήματα που παρατηρούνται σχετικά με την αστυνόμευση και την καθοδήγηση της τροχαίας κίνησης, σε περιπτώσεις ατυχημάτων επί των αυτοκινητοδρόμων, όπου παρατηρείται παράλυση της κυκλοφορίας.
Δυόμιση χρόνια μετά, το θέμα που εγγράφηκε αυτεπάγγελτα, δεν τέθηκε ακόμα ενώπιον της Επιτροπής, η οποία ωστόσο είχε αρκετά πολύ σοβαρά θέματα να ασχοληθεί, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο να μείνει στο περιθώριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, o κ. Λεωνίδου παρότι αναγνωρίζει ότι υπήρχαν πολύ σοβαρά θέματα, τα οποία απασχόλησαν την Επιτροπή και γι’ αυτό το θέμα έμεινε στα συρτάρια για μεγάλο χρονικό διάστημα, εντούτοις αναμένεται να ανακινήσει το ζήτημα από την επόμενη συνεδρία, την ερχόμενη Τετάρτη, όπου θα ζητήσει να μπει στις άμεσες πλέον προτεραιότητες της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Άνοιξε ο φάκελος για μέτρα απόφραξης αυτοκινητόδρομων μετά από τροχαία στη Βουλή
Σημειώνεται ότι από την πλευρά της η Αστυνομία, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση του θέματος, εντούτοις, έχει προβεί σε άλλες ενέργειες, για άμβλυνση του προβλήματος, όπως ανέφερε στον REPORTER, αρμόδια πηγή.
Μπορεί στην περίπτωση του σκυβαλοφόρου να επρόκειτο για μια ιδιάζουσα περίπτωση, αφού μετά το τροχαίο ο δρόμος γέμισε σκουπίδια, ενώ παράλληλα και το γεγονός ότι επρόκειτο για βαρύ όχημα που χρειαζόταν γερανό για να μετακινηθεί μετά την ανατροπή του, δικαιολογεί το χρόνο που χρειάστηκε μέχρι να ανοίξει ο δρόμος.
Ωστόσο, δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει πως εάν συνέβαινε κάποιο άλλο δυσάρεστο περιστατικό στον συγκεκριμένο δρόμο, όπως για παράδειγμα φωτιά σε όχημα ή τραυματισμός προσώπου, πολύ δύσκολα θα μπορούσε να προσεγγιστεί το σημείο από ασθενοφόρο ή την Πυροσβεστική και έτσι θα τίθονταν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συνεχίζουν να παραλύουν τους δρόμους τα τροχαία-Στα αζήτητα η πρόταση Λεωνίδου
Οι έξοδοι στους αυτοκινητόδρομους
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, από το ύψος της Μοσφιλωτής, μέχρι το κυκλικό κόμβο της Γερμασόγειας, υπάρχουν συνολικά δεκατρείς έξοδοι, για μια απόσταση περίπου μίας ώρας.
Την ίδια ώρα, στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Αγίας Νάπας, όπου η απόσταση είναι μισή περίπου ώρα, υπάρχουν επίσης δεκατρείς έξοδοι διαφυγής, σε περίπτωση ατυχήματος.
Πολύ περισσότερες είναι οι έξοδοι στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου, αφού υπάρχουν δεκαέξι σημεία διαφυγής, για μια απόσταση περίπου 45 λεπτών.
Σημειώνεται πάντως ότι πρόβλημα υπάρχει και στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Λευκωσίας, τον οποίο μπορεί κάποιος να διασχίσει σε περίπου είκοσι λεπτά, ωστόσο όταν σημειώνονται ατυχήματα, προκύπτουν προβλήματα διαφυγής, καθώς υπάρχουν μόλις έξι έξοδοι.
Σίγουρα, το πρόβλημα που παρατηρείται προς τη Λεμεσό, ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο από άλλες περιοχές, αφού πολλοί είναι οι εργαζόμενοι που ταξιδεύουν καθημερινά προς την πρωτεύουσα, κάτι που ισχύει και για τη Λάρνακα. Ως εκ τούτου, πιθανόν να υπάρχει η ανάγκη για δημιουργία επιπρόσθετης λωρίδας, όπως συνέβη στους αυτοκινητοδρόμους, που ενώνουν τη Λάρνακα και τη Λεμεσό με την Λευκωσία, ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση.