Πώς ο Τραμπ εγκατέλειψε την αδιάλλακτη στάση του για την ηλεκτροκίνηση
07:18 - 11 Αυγούστου 2024
Ο Έλον Μασκ εδώ και καιρό είναι ο πρωταθλητής στο τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η εταιρεία του Tesla ηγήθηκε σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη της βιομηχανίας, η οποία για ένα διάστημα έκανε τον Μασκ αγαπημένο όλων όσοι θεωρούσαν εαυτούς συνειδητοποιημένους για το κλίμα.
Όμως ο Μασκ πιο πρόσφατα ασπάστηκε τη συντηρητική πολιτική, ειδικά το θέμα της ελευθερίας του λόγου. Ο Μασκ αγόρασε το Twitter το 2022, το μετονόμασε σε X και έχει καταργήσει πολλούς από τους ελέγχους και τις ισορροπίες που είχαν σκοπό να περιορίσουν τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση στην πλατφόρμα.
Ο Μασκ έχει υποστηρίξει δημόσια τον Τραμπ μετά την απόπειρα δολοφονίας τον περασμένο μήνα. Ο Μασκ, ωστόσο, διέψευσε τις αναφορές ότι υποσχέθηκε μια δωρεά 45 εκατομμυρίων δολαρίων σε έναν υπερ-ταμείο υπέρ του Τραμπ. Σε μια συγκέντρωση στην Τζόρτζια την Κυριακή, ο Τραμπ είπε στο πλήθος ότι υποστηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πίστευε ότι οι άνθρωποι πρέπει να έχουν ακόμα πρόσβαση σε βενζινοκίνητα οχήματα.
«Είμαι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρέπει να είμαι γιατί, ξέρετε, ο Έλον με υποστήριξε πολύ έντονα», είπε ο Τραμπ στο πλήθος. «Λοιπόν, δεν έχω άλλη επιλογή». Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ότι τους υποστηρίζει μόνο ως «μικρό κομμάτι» της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας. «Θέλετε να έχετε αυτοκίνητα με αέριο. Θέλετε να έχετε υβριδικά. Θέλετε να έχετε κάθε είδους αυτοκίνητο», είπε.
Ο Τραμπ θα καταλύσει την πολιτική Μπάιντεν για ηλεκτροκίνηση
Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα επιτεθεί στους κανονισμούς της κυβέρνησης Μπάιντεν για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου να αυξήσει τις πωλήσεις EV στο μισό του συνόλου των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2030.
Μιλώντας σε μια διάσκεψη για το bitcoin τον Ιούλιο, ο Τραμπ έκανε παρόμοιες παρατηρήσεις όταν αναφέρθηκε στους κανονισμούς του προέδρου Τζο Μπάιντεν, οι οποίοι δυσκολεύουν επίσης τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο να πληρούν τα πρότυπα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος.
«Δεν χρειάζεται να έχουν όλοι ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Του είπα αυτό», είπε ο Τραμπ, αναφερόμενος στον Μασκ. «Λοιπόν, θα απαλλαγούμε από αυτήν την ρύθμιση, αν δεν σας πειράζει. Μερικοί άνθρωποι θέλουν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, άλλοι θέλουν ένα υβριδικό και σε κάποιους αρέσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο».
Η μυθολογία Τραμπ για το κόστος ηλεκτροκίνησης
Ο Τραμπ έχει επίσης επανειλημμένα επικρίνει το κόστος εγκατάστασης φορτιστών EV σε όλη τη χώρα. Υποστήριξε λανθασμένα ότι η κυβέρνηση κατασκεύασε οκτώ φορτιστές στις Μεσοδυτικές Πολιτείες για 9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Έχει δώσει εξωφρενικά ασυνεπείς εκτιμήσεις για το πόσο θα κοστίσει η εγκατάσταση φορτιστών EV σε όλη τη χώρα. Στο συνέδριο για το bitcoin, είπε ότι θα κόστιζε 12 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Σε μια συγκέντρωση στη Βόρεια Καρολίνα την Πέμπτη, είπε ότι θα κοστίσει 9 τρισεκατομμύρια δολάρια. Και σε άλλη συγκέντρωση στην Ατλάντα την Κυριακή, είπε ότι θα κόστιζε 5 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Ο δικομματικός νόμος για τις επενδύσεις υποδομής και τις θέσεις εργασίας του 2021 περιελάμβανε 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή χιλιάδων φορτιστών EV σε όλη τη χώρα, ανέφερε το Politico.
Ο ιστότοπος παρακολούθησης υποδομών του Λευκού Οίκου δείχνει ότι μέχρι στιγμής έχουν εγκατασταθεί μόνο 15 σταθμοί φόρτισης. Το Politico επικαλέστηκε μια ανάλυση της ερευνητικής εταιρείας Atlas Public Policy που δείχνει ότι οι σταθμοί έλαβαν κατά μέσο όρο $770.000 ο καθένας σε ομοσπονδιακή χρηματοδότηση.
Πηγή: ΟΤ