Αλαλούμ με τις 10.000 μπλε κάρτες στάθμευσης ΑμεΑ-Τις χρησιμοποιούν παράνομα για να παρκάρουν

Δεκάδες φαίνεται να είναι oι παραβιάσεις που γίνονται καθημερινώς σε χώρους στάθμευσης ΑμεΑ, όπου οδηγοί χρησιμοποιούν παράνομα τις συγκεκριμένες μπλε κάρτες, για να παρκάρουν στα συγκεκριμένα πάρκινγκ, στερώντας την ίδια ώρα το δικαίωμα σε άτομα που τα έχουν πραγματική ανάγκη, για να σταθμεύσουν και να διευκολυνθούν με τη διακίνησή τους.

Το προβληματικό φαινόμενο που επικρατεί διαπιστώθηκε και μέσα από τους ελέγχους της Αστυνομίας, αφού μέσα σε ένα τριήμερο, σύμφωνα με τα στοιχεία, στην επαρχία Λεμεσού καταγράφηκαν 21 παραβάσεις παράνομης στάθμευσης σε χώρους ΑμεΑ, εκ των οποίων οι πέντε είχαν να κάνουν με παράνομη χρήση δελτίων, που φάνηκε ότι ανήκαν σε άλλα πρόσωπα.

Για την κατάσταση που επικρατεί με τους χώρους στάθμευσης αναπήρων, μίλησε στον REPORTER, ο πρόεδρος της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου, Δημήτρης Λαμπριανίδης, ο οποίος υπέδειξε ότι, «πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται έντονα το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το εντελώς απαράδεκτο είναι ότι κάποιοι φαίνεται να κρατούν μπλε κάρτες στάθμευσης, οι οποίες δεν τους ανήκουν και δεν εξυπηρετούν το άτομο με αναπηρία, αλλά κρατούν την κάρτα για να σταθμεύουν οι ίδιοι παράνομα και να καταχρώνται το δικαίωμα του ατόμου με αναπηρία».

Είναι ξεκάθαρο, πρόσθεσε ο κ. Λαμπριανίδης, «ότι η Αστυνομία επιβάλλεται να διενεργεί περισσότερους ελέγχους και ανυπομονούμε να έρθει η οδηγία που θα αναβαθμίσει τις κάρτες και θα κάνει πιο δύσκολη την αντιγραφή τους και τη χρήση από μη δικαιούχους. Θεωρούμε όμως, ότι καταλυτικό ρόλο φέρει η αστυνόμευση, για να προφυλάξουμε το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα, υπάρχουν πάνω από 10,000 τα άτομα στη χώρα μας, τα οποία διαθέτουν την μπλε κάρτα και όπως γίνεται αντιληπτό, είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός, σε σύγκριση με τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης για ΑμεΑ. «Θεωρούμε ότι πρέπει να αυξηθούν οι διαθέσιμοι μπλε χώροι στάθμευσης για να εξυπηρετούνται τα άτομα ΑμεΑ. Διερωτόμαστε ωστόσο, ότι αυτοί που σταθμεύουν παράνομα, αλλά και αυτοί που παράνομα κρατούν μπλε κάρτα που παράλληλα ανήκει σε άλλο άτομο, πόσο άνετα νιώθουν με το να σταθμεύουν σε ένα χώρο και να δημιουργούν προβλήματα, στερώντας το χώρο από ανθρώπους που πραγματικά τον χρειάζονται», πρόσθεσε ο κ. Λαμπριανίδης.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΠΑΚ, «η ατιμωρησία, φέρει καταλυτικό ρόλο σε αυτή τη συμπεριφορά των ανεγκέφαλων που προχωρούν σε τέτοιου είδους ενέργειες. Το πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί, αποδεικνύει μάλιστα ότι λανθασμένα οι βουλευτές πριν λίγους μήνες, όταν οδηγήθηκε η πρόταση νόμου για να αυξηθεί το εξώδικο πρόστιμο από τα 300 ευρώ στα 500 ευρώ, δήλωναν ότι δεν παρατηρείται έξαρση στο πρόβλημα. Όχι μόνο παρατηρείται έξαρση στο πρόβλημα όμως, αλλά έχουν καταντήσει να κάνουν κατάχρηση τις ίδιες κάρτες, άτομα που δεν τους ανήκουν. Γι’ αυτό τον λόγο οι βουλευτές οφείλουν να αναθεωρήσουν και να βρουν τρόπους για να προστατεύσουν το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες όσο πιο καλά είναι δυνατό».

Σημειώνεται ότι το εξώδικο πρόστιμο που εκδίδεται σε άτομα που χρησιμοποιούν τις μπλε κάρτες για να σταθμεύσουν παράνομα σε χώρους αναπήρων και δεν ανήκουν στους ίδιους, ανέρχεται μέχρι τα 855 ευρώ.

1

Πάντως, σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, οι κατηγορίες ατόµων µε αναπηρίες που είναι δικαιούχοι δελτίου στάθµευσης είναι:

  • Τα άτοµα µε αναπηρίες που λαµβάνουν Επίδοµα Βαριάς Κινητικής Αναπηρίας. Νοείται ότι δικαιούχοι δελτίου στάθµευσης είναι και τα άτοµα µε αναπηρία που θα δικαιούνταν να λαµβάνουν το υπό αναφορά επίδοµα, αν δεν είχαν συµπληρώσει το προβλεπόµενο στο σχετικό σχέδιο όριο ηλικίας.
  • Τα τυφλά άτοµα με βάση τον Περί παροχής φοιτητικής χορηγίας Νόμο και τον Περί παροχής ειδικής χορηγίας σε τυφλούς Νόμο.
  • Τα άτοµα µε αναπηρίες που λαµβάνουν οικονοµική βοήθεια για απόκτηση αυτοκινήτου σύµφωνα µε το εκάστοτε Σχέδιο Παροχής Οικονοµικής Βοήθειας σε Άτοµα µε Αναπηρίες για Απόκτηση Αυτοκινήτου. Νοείται ότι δικαιούχοι δελτίου στάθµευσης είναι και τα άτοµα µε αναπηρίες που θα δικαιούνταν να λαµβάνουν την υπό αναφορά οικονοµική βοήθεια, αν δεν είχαν συµπληρώσει το προβλεπόµενο στο σχέδιο όριο ηλικίας.
  • Tα άτομα των οποίων η αναπηρία συνίσταται σε ακρωτηριασμό ή σοβαρή αδυναμία των άνω ή/και κάτω άκρων που οφείλεται σε οποιαδήποτε αιτία με αποτέλεσμα το άτομο με αναπηρία να έχει μόνιμο βαθμό αναπηρίας σε ποσοστό πέραν του 39%.
  • Oι ανάπηροι με βάση τις διατάξεις του περί Ανακουφίσεων Παθόντων Νόμου.
  • Τα άτοµα µε νοητική αναπηρία.
  • Oργανώσεις που παρέχουν φροντίδα σε άτομα με αναπηρία τα οποία ανήκουν σε μια από τις προαναφερόμενες ομάδες και χρησιμοποιούν όχημα για τη μεταφορά των ατόμων αυτών.

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Υπογράφονται οι συμφωνίες Κύπρου και Ελλάδας για τις μεταμοσχεύσεις
ΣΑΠ-ΤΕΠΑΚ: Παράνομη η πρόταση Δημάρχου Λ/σου για Park & Ride, υποστηρίζει
Αλλάζει το σκηνικό του καιρού-Πτώση της θερμοκρασίας και βροχές