Βάζει το μαχαίρι στο κόκκαλο το ΥΠΑΝ-Δεν αφήνει περιθώρια για λάθη στη θεματοθέτηση των Παγκυπρίων
06:00 - 23 Ιουλίου 2024
Τέλος σε ένα διαχρονικό πρόβλημα, που παρατηρείται κάθε χρόνο όταν πραγματοποιούνται οι Παγκύπριες Εξετάσεις, επιδιώκει να θέσει το Υπουργείο Παιδείας, με τις αλλαγές που προωθεί αναφορικά με τους θεματοθέτες και την επιλογή τους. Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι όπως μπει ένα τέλος στις φωνές για υπερβολικής δυσκολίας γραπτό, καθώς και να βοηθηθούν τους μαθητές να πετύχουν στις εξετάσεις πρόσβασης.
Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε κατά την φετινή εξεταστική περίοδο, στο μάθημα των Μαθηματικών, ήταν αρκετά έντονο, προκαλώντας μεγάλο προβληματισμό στο Υπουργείο Παιδείας. Προς αυτό το σκοπό, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, όπως έγινε γνωστό, είχε συγκαλέσει σύσκεψη στο γραφείο της, με τους καθηγητές και τους γονείς, ώστε να θέσουν επί τάπητος το συγκεκριμένο ζήτημα και αποφασίστηκε μία σειρά από μέτρα, που στόχο έχουν να αλλάξουν τις διαδικασίες επιλογής των θεματοθετών, αλλά να υπάρχει και επιμόρφωση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Περηφάνεια, συγκίνηση, χαρά-Οι άριστοι των αρίστων στον REPORTER για το απόλυτο 20 στις Παγκύπριες
Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει όπως υπάρχουν κυρώσεις στους θεματοθέτες που προβαίνουν στο ίδιο λάθος, αναφορικά με το βαθμό δυσκολίας, καθώς και όταν είναι δυσνόητο. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό οτιδήποτε αναφορικά με τις κυρώσεις στις οποίες προσανατολίζεται το Υπουργείο Παιδείας, πέραν του ότι ενδεχομένως να μην επιλέγονται άλλες χρονιές, ωστόσο οι ανακοινώσεις που αναμένονται εντός των επόμενων ημερών, όπως είχε ανακοινώσει η κα. Μιχαηλίδου, θα έχουν τη δική τους σημασία.
Σημειώνεται πως το ζήτημα που έχει προκύψει με τους θεματοθέτες δεν είναι φετινό, γι’ αυτό έχει προκαλέσει και έντονη ενόχληση στο Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, στη δημόσια συζήτηση που προέκυψε, λόγω του εξαιρετικά δύσκολου γραπτού που δόθηκε στους μαθητές, έγινε αναφορά ότι το ίδιο πρόβλημα με τους θεματοθέτες του εν λόγω μαθήματος παρατηρείται κάθε χρονιά. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι και τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν αναφορές για πρόβλημα στο γραπτό των Μαθηματικών, όμως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ήταν πρόθυμη να λάβει μέτρα.
Πάντως, όπως είχε ανακοινώσει ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χανδριώτης, ο μέσος όρος στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης φέτος έπεσε στο 5,5 σε σύγκριση με το 7 που ήταν τα άλλα χρόνια και σε αυτό συνέβαλε ο βαθμός δυσκολίας του γραπτού. Αν κάποιος συνδυάσει τις αναφορές για προβλήματα και άλλες χρονιές, με τους κάτω από την βάση, μέσους όρους στο μάθημα, ενδεχομένως το ζήτημα να ήταν εμφανές και το μόνο που έλειπε να ήταν η βούληση για να επιλυθεί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καλύτερα αποτελέσματα στους μέσους όρους στις Παγκύπριες-Εν αναμονή ανακοινώσεων για θεματοθέτες
Θα περάσει από τη Βουλή το θέμα
Στο μεταξύ, δεδομένου ότι οι διαδικασίες επιλογής των θεματοθετών διέπονται από το νόμο, το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται στο επόμενο διάστημα να ετοιμάσει σχετική πρόταση, που θα την προωθήσει ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, ώστε με την επιστροφή να συζητηθεί και μέχρι την ερχόμενη άνοιξη να ψηφιστεί, με στόχο να υπάρξει αλλαγή πριν τις επόμενες Παγκύπριες Εξετάσεις Πρόσβασης.
Πάντως, ενώπιον της Βουλής, το Υπουργείο Παιδείας θα καλεστεί να δώσει εξηγήσεις αναφορικά με τα προβλήματα που έχει καταγράψει και καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για αλλαγή στις διαδικασίες, καθώς επίσης και να αναλύσουν τα δεδομένα των Παγκύπριων Εξετάσεων και κατά πόσο τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από άλλες χρονιές. Σημειώνεται πως ενώπιον της Βουλής αναμένεται να γίνει και μία ανασκόπηση της κατάστασης, δεδομένου ότι τέθηκε σε εφαρμογή το νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, μετά την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τέλος στην αγωνία-Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων