Βουλή vs ΥΠΑΝ σημειώσατε διπλό-Τα νομοσχέδια που πάγωσαν και η δυσαρέσκεια Μιχαηλίδου

Την ώρα που το Υπουργείο Παιδείας λάμβανε αποφάσεις, ώστε να προωθήσει τις θέσεις και προτάσεις του, με στόχο να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές, όπως το ίδιο θεωρούσε, στον τομέα της παιδείας, ένας ακλόνητος παράγοντας, που δεν το προσμέτρησε ότι θα ανέτρεπε τα δεδομένα, έβαλε φρένο στις συζητήσεις.

Το προηγούμενο διάστημα, πριν την ολοκλήρωση των διαδικασιών για το καλοκαίρι, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής είχε μελετήσει κάποια σημαντικά νομοσχέδια, που είχε παραπέμψει το Υπουργείο Παιδείας με τη μορφή του κατεπείγοντος, με στόχο να συζητηθούν και να οδηγηθούν στην Ολομέλεια της Βουλής πριν το κλείσιμο για το καλοκαίρι. Μία πρακτική που πολλάκις έχει ακολουθηθεί στο παρελθόν, αφού σε διάφορες περιπτώσεις η Εκτελεστική Εξουσία παρέπεμπε στη Βουλή νομοσχέδια που έπρεπε να ψηφιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να εφαρμοστούν άμεσα. Εντούτοις, η Επιτροπή Παιδείας δεν πείστηκε από τη θέση του Υπουργείου Παιδείας, ή δεν έδωσε περιθώρια για εξήγηση, με αποτέλεσμα να παγώσει τις συζητήσεις και να τις προωθήσει για το Σεπτέμβριο.

Ανάμεσα στα νομοσχέδια που προωθήθηκαν ενώπιον της Βουλής, αμέσως μετά την έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο, ήταν οι τροποποιήσεις στους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα η απαγόρευση χρήσης των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της ημέρας και ενόσω οι μαθητές βρίσκονται εντός των σχολικών μονάδων. Ουσιαστικά, αυτό που ήθελε να προωθήσει το Υπουργείο Παιδείας ήταν μοντέλο κανονισμών που είχαν ψηφιστεί λίγες εβδομάδες πριν για τα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κενά βάζουν φρένο στην απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία-Στο... αθόρυβο το νομοσχέδιο μέχρι νεοτέρας

Αυτό ήταν και το πάτημα που βρήκε και θεωρούσε ότι η συζήτηση θα ήταν εύκολη και θα προωθείτο το νομοσχέδιο σχετικά εύκολα προς την Ολομέλεια για ψήφιση, με στόχο να εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί με τη νέα σχολική χρονιά. Εντούτοις, κενά και παραλείψεις, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, αλλά και διάφορες απόψεις σχετικά με το λόγο χρήσης των κινητών από τους μαθητές, για βελτίωση των συνθηκών μάθησης, δημιούργησαν μία αρνητική περιρρέουσα, με αποτέλεσμα η συζήτηση να μην ολοκληρωθεί.

Από τη μία, το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε μία ανολοκλήρωτη πρόταση, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν αναφορές για τις ποινές, αλλά και τον τρόπο εφαρμογής της όλης διαδικασίας, κάτι που οδήγησε τους δύσπιστους να κλίνουν προς την άποψη ότι δεν πρέπει να προχωρήσει ακόμη προς ψήφιση το νομοσχέδιο. Από την άλλη, το γεγονός ότι κάποιοι έφασκαν και αντίφασκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης, όπως για παράδειγμα η οργάνωση των καθηγητών, που ενώ παρουσιαζόταν υπέρ της κατάργησης της χρήσης των κινητών, ωστόσο φώναζε για κενά στην πρόταση, με αποτέλεσμα να μην είναι όπως υποστηρίχθηκε εφαρμόσιμη, είχε ως συνέπεια την στασιμότητα στις διαδικασίες.

Σημειώνεται πως αναφορές περί αύξησης της βίας και της παραβατικότητας, δεδομένου ότι βιντεογραφούνται κάποια περιστατικά με τα κινητά, αναρτώνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και υπάρχει μιμητισμός σε άλλες μονάδες, καθώς και τοποθετήσεις για απομόνωση των μαθητών λόγω κινητών, είχαν πέσει εις ώτα μη ακουόντων.

Δεν κατέρχονται άλλα ξένα πανεπιστήμια στην Κύπρο

Το δεύτερο σημαντικό νομοσχέδιο που μπήκε στον πάγο αφορά στην επέκταση της καθόδου ξένων πανεπιστημίων στην Κύπρο. Ουσιαστικά και σε αυτή την περίπτωση, οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας βρήκαν κενά στον τρόπο χειρισμού του Υπουργείου Παιδείας, καθώς όπως είχαν αναφέρει διαπίστωσαν ότι δεν υπήρξε επαρκής διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, πριν την λήψη σχετικής απόφασης και προώθησης του νομοσχεδίου στη Βουλή.

Την ίδια ώρα, οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας ζήτησαν από τους αρμόδιους όπως τους καταθέσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ υπήρχαν αναφορές περί προχειρότητας.

Σημειώνεται πως οι βουλευτές κάλεσαν το Υπουργείο Παιδείας να συνεχίσει τις επαφές με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να καταλήξουν σε μία κοινή πρόταση, ενώ την ίδια ώρα τονίζουν ότι πρέπει να ληφθεί παράδειγμα από άλλες χώρες, για τον τρόπο που προωθήθηκε σχετική νομοθεσία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητά από το Υπουργείο Παιδείας τη στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση η Βουλή

Έντονα ενοχλημένη η Μιχαηλίδου

Η καθυστέρηση στις διαδικασίες συζήτησης και ψήφισης των δύο νομοσχεδίων, που για το Υπουργείο Παιδείας ήταν επείγοντα θέματα, έχει προκαλέσει την έντονη ενόχληση της υπουργού Παιδείας και των συνεργατών της. Κι αυτό επειδή στόχος ήταν να εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, σε μία προσπάθεια να δοθεί περισσότερη έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, για την οποία έχουν προωθηθεί διάφορες αλλαγές, ειδικά στα αναλυτικά προγράμματα.

Πάντως, οι αναφορές περί χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούνται όχι μόνο αβάσιμες αλλά και άτοπες, δεδομένου ότι είναι εύκολο να χρησιμοποιηθούν tablets και ηλεκτρονικοί υπολογιστές, που θα παρέχονται στους μαθητές από τις διευθύνσεις των σχολείων και θα είναι ελεγχόμενη η κατάσταση, ενώ θα συνδέεται και η χρήση της τεχνολογίας με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Την ίδια ώρα, αναφορικά με την κάθοδο των ξένων πανεπιστημίων στην Κύπρο, αυτό που τονίζεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας είναι ότι το θέμα είναι ξεκάθαρο, ενώ υπενθυμίστηκε ότι η ίδρυση και λειτουργία ξένων πανεπιστημίων στην Κυπριακή Δημοκρατία προβλέπεται από την Νομοθεσία του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, που ψηφίστηκε το 2015.

Όσον αφορά στην στρατηγική για την Ανώτερη Εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθάρισε πως είναι έτοιμο να παρουσιάσει το πλάνο του, όπως έχει εξαγγελθεί, αλλά και να δώσει όλες τις απαραίτητες διευκρινίσεις, δεδομένου ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου θα αποτελέσει ουσιαστικό μέρος της αναβάθμισης της Ανώτερης Εκπαίδευσης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκνευρισμένο το ΥΠΑΝ με την Επ. Παιδείας για παγοποίηση του θέματος για ξένα πανεπιστήμια

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Υπογράφονται οι συμφωνίες Κύπρου και Ελλάδας για τις μεταμοσχεύσεις
ΣΑΠ-ΤΕΠΑΚ: Παράνομη η πρόταση Δημάρχου Λ/σου για Park & Ride, υποστηρίζει
Αλλάζει το σκηνικό του καιρού-Πτώση της θερμοκρασίας και βροχές