Αναμένουν τα στοιχεία από Υπ. Μεταφορών για το door to door στα σχολεία-Κρυφή αισιοδοξία για επέκταση
06:00 - 10 Ιουλίου 2024
Καθοριστικής σημασίας είναι τα όσα αναμένεται να παραθέσει ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, σε σχέση με τα στοιχεία που έχουν εξαχθεί μέχρι σήμερα για το πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς μαθητών με σχολικό λεωφορείο από πόρτα σε πόρτα, με το ενδεχόμενο επέκτασής του να θεωρείται ύψιστης σημασίας από τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς έχει αφήσει θετικές εντυπώσεις κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας του.
Σημειώνεται ότι, το door to door, τέθηκε σε ισχύ πιλοτικά κατά τη σχολική χρονιά 2022 με 2023, κάτι που διευκόλυνε τη μετακίνηση μαθητών από την πόρτα του σπιτιού τους μέχρι την πόρτα του σχολείου τους, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών, εξυπηρετούνταν πέραν των 1,600 μαθητών σε 23 σχολικές μονάδες. Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα που παρουσιάστηκε κατά την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, είναι η έλλειψη οδηγών, αφού αρκετοί αφυπηρετούν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόσληψη νέων οδηγών, κάτι που φυσικά εμποδίζει τους αρμόδιους στο να σκέφτονται την επέκταση του door to door.
Πάντως, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, εκφράζεται ικανοποίηση για τη λειτουργία του συγκεκριμένου προγράμματος, ενώ χαιρετίζει την ίδια ώρα, την πολύτιμη προσφορά του Υπουργείου Μεταφορών για τη διευκόλυνση των μαθητών στα σχολεία.
Όπως ανέφερε στον REPORTER, ο Διευθυντής της Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Μάριος Στυλιανίδης, «ως Υπουργείο Παιδείας, έχουμε υποδείξει στο αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών, τα σχολεία που μπορούν να χρησιμοποιούνται για το πρόγραμμα. Έτσι και ενώπιον της Βουλής, αναμένουμε να δούμε τα δεδομένα του Υπουργείου Μεταφορών και τις αξιολογήσεις που έχει πραγματοποιήσει. Πάντως, επικροτούμε τέτοιου είδους θεσμούς, όπως είναι η μεταφορά των παιδιών, καθώς συμβάλλει στο κυκλοφοριακό και σε πολλά άλλα σημαντικά ζητήματα. Από την αρχή ως Υπουργείο Παιδείας, αγκαλιάσαμε το συγκεκριμένο θεσμό και δώσαμε την οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητήθηκε».
Ταυτόχρονα, ο βουλευτής Ανδρέας Καυκαλιάς, που συμμετέχει στην Επιτροπή Παιδείας, ανέφερε ενόψει της συζήτησης, ότι, «πρόκειται για ένα θεσμό πιλοτικό και ακριβώς, γι’ αυτό τον λόγο, θέλουμε να έχουμε μια ενημέρωση σε σχέση με το πώς έχει λειτουργήσει αυτός ο θεσμός, τι έχει αποδώσει επί του εδάφους, πώς αξιολογείται και να δούμε τις προθέσεις της Κυβέρνησης, αφού πρώτα ενημερωθούμε για την αποτελεσματικότητα αυτού του μέτρου, σε ποιο βαθμό έχει ωφελήσει γονείς και παιδιά και να δούμε εάν υπάρχει έδαφος για επέκταση του συγκεκριμένου θεσμούς».
Πρωτίστως ωστόσο, το θέμα τίθεται ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, επεξήγησε ο κ. Καυκαλιάς, «για να ενημερωθούμε σε σχέση με το τι έχει αποδώσει αυτός ο θεσμός στα σχολεία, και σε δεύτερο στάδιο να λάβουμε απαντήσεις για την επέκτασή του. Το μόνο βέβαιο είναι πως πρόκειται για ένα καλό μέτρο στη σύλληψη της ιδέας και στον στόχο, από εκεί και πέρα όμως θέλουμε να δούμε επί του εδάφους πώς έχει λειτουργήσει, ποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και τι δυσκολίες υπάρχουν για να εξάγουμε πιο ασφαλή εικόνα του θεσμού και να δούμε πώς προχωρούμε παρακάτω με την πλήρης εφαρμογή του».