Αυξάνονται οι συνοδοί στα σχολεία-Καθίσταται υποχρεωτική η επιμόρφωσή τους
15:34 - 08 Ιουλίου 2024
Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου αυξάνεται από την νέα σχολική χρονιά ο αριθμός των συνοδών με 242 πρόσθετες θέσεις στη Δημοτική και 37 στη Μέση Εκπαίδευση, δήλωσε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου, σημειώνοντας ότι το πλαίσιο της αναβάθμισης της ειδικής εκπαίδευσης οι συνοδοί θα πρέπει να περάσουν από υποχρεωτική επιμόρφωση.
Σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους στο Προεδρικό μετά από τη συνεδρία του Υπουργικού, η Υπουργός ανέφερε ότι ο στόχος είναι να αρχίσει η σχολική χρονιά ομαλά να μην υπάρχουν τα θέματα που υπήρχαν την τελευταία δεκαετία και να γίνει μια πολύ καλή πρόβλεψη και εξορθρολογισμός. «Και αυτό καταφέραμε να το κάνουμε φέτος ώστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς να μπορούμε να καλύπτουμε και πρόσθετες ανάγκες», είπε.
Είπε ότι η διαδικασία ξεκινά άμεσα από την αρχή του Σεπτέμβρη και ότι ο στόχος ήταν αυτός, σημειώνοντας πως όλο το προηγούμενο διάστημα κλήθηκαν όλες οι επαρχιακές επιτροπές να δώσουν πολύ έγκαιρα τα στοιχεία τους για να μπορέσουμε σήμερα να έχουμε αυτή την απόφαση που αφορά όλη την επόμενη σχολική χρονιά.
Απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι 933 είναι οι συνοδοί για την Δημοτική Εκπαίδευση που καλύπτει νηπιαγωγεία, δημοτικά αλλά και τα ειδικά σχολεία και 363 στη Μέση Εκπαίδευση. Με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου είπε, ο αριθμός ανεβαίνει κατά 242 πρόσθετες θέσεις στη Δημοτική και 37 στη Μέση Εκπαίδευση.
Σημείωσε ότι η αύξηση οφείλεται και στην έγκαιρη αξιολόγηση από τις Επιτροπές και στην έγκαιρη ενημέρωση του Υπουργείου για τις ανάγκες αυτές, κυρίως όμως στην αύξηση των περιστατικών στα σχολεία, στην επέκταση της προσχολικής εκπαίδευσης, στην αύξηση των τμημάτων στις ειδικές μονάδες αλλά και στα ειδικά σχολεία.
Αναφερόμενη στον αριθμό των συνοδών είπε ο αριθμός δεν είναι από μόνος του είδηση, αλλά σημείωσε ότι είδηση για μας και η αλλαγή που έχουμε φέτος είναι ότι στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης της ειδικής εκπαίδευσης οι συνοδοί αυτοί θα πρέπει να περάσουν από υποχρεωτική επιμόρφωση που θα τους βοηθήσει πάρα πολύ στο ρόλο που έχουν να επιτελέσουν και στα σημαντικά τους καθήκοντα.
Η ειδική εκπαίδευση και η μετάβαση στην ενιαία εκπαίδευση αποτελεί μια από τις σημαντικές προτεραιότητες της Κυβέρνησης, είπε η Υπουργός και υπενθύμισε ότι φέτος έγινε διάλογος με όλους τους εταίρους, καταγραφή των απόψεων και εισηγήσεων τους για τα θέματα της ειδικής εκπαίδευσης και πώς μπορούμε να μεταφερθούμε στην ενιαία εκπαίδευση ενώ προωθήθηκε σειρά μέτρων από την φετινή χρονιά.
Η επόμενη χρονιά, είπε, θα είναι πολύ κρίσιμη γιατί αναμένεται να εισέλθουμε σε θέματα νομοθεσίας και σε θέματα επίσπευσης διαδικασιών από τη στιγμή που ένα παιδί εντοπίζεται να αντιμετωπίζει προκλήσεις ειδικής εκαπίδευσης, ενιαίας εκπαίδευσης, μέχρι και τη στιγμή που βγαίνει από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Η κ. Μιχαηλίδου πρόσθεσε ότι είναι πολύ σημαντική η βελτίωση των διαδικασιών που επιτεύχθηκε από τη φετινή χρονιά. Είναι πολύ σημαντική επίσης, είπε, η διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την οποία δουλέψαμε πολύ εντατικά τους τελευταίους μήνες, το να στηρίξουμε και να ενδυναμώσουμε δηλαδή τους εκπαιδευτικούς μας στο να μπορέσουν να έχουν στις τάξεις τους παιδιά με διάφορες προκλήσεις και διαφορετικές ανάγκες.
Για το σκοπό αυτό, σημείωσε η Υπουργός, έχει αναρτηθεί ψηφιακό υλικό σε συνεργασία και με την Ελλάδα το οποίο οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αξιοποιούν. Αυτό θα έχει και συνέχεια, ανέφερε, αφού από την επόμενη σχολική χρονιά πολύ εστιασμένα οι εκπαιδευτικοί, ανάλογα και με τα παιδιά που έχουν στις τάξεις τους, θα μπορούν να παρακολουθήσουν και εξειδικευμένη επιμόρφωση.
Η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι πολύ μεγάλη σημασία για μας έχει και η έγκαιρη πρόβλεψη στο θέμα αυτό, για αυτό, όπως είπε, εντάξαμε και εργαλεία από την προσχολική εκπαίδευση.
«Είναι σημαντικό για μας η ειδική εκπαίδευση, ο δρομος προς την ενιαία εκπαίδευση να συνεχιστεί απρόσκοπτα με συνεργασία και διάλογο για να δούμε απτά αποτελέσματα για να βοηθήσουμε τα παιδιά και τους γονείς τους οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις αυτές να έχουν τον ρόλο που τους αναλογεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα ικανοποιώντας, καλλιεργώντας τα ταλέντα τους, τις κλίσεις τους στον μέγιστο βαθμό που μπορούν», τόνισε.
Πηγή: ΚΥΠΕ