Εκνευρισμένο το ΥΠΑΝ με την Επ. Παιδείας για παγοποίηση του θέματος για ξένα πανεπιστήμια

Εκνευρισμένο με τη στάση που έχει επιδείξει η Επιτροπή Παιδείας, αναφορικά με τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, παρουσιάζεται το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο τονίζει πως πρόκειται για ένα θέμα ξεκάθαρο και δεν γίνεται αντιληπτό τι θα συνεισφέρει η μετάθεση του θέματος το Σεπτέμβριο.

Το συγκεκριμένο θέμα είχε τεθεί επί τάπητος την Τετάρτη ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας και κατά τη συζήτηση διαφάνηκε ότι οι βουλευτές δεν συμφωνούσαν με το προωθούμενο νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι δεν υπήρξε διαβούλευση με τα κυπριακά πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα η συζήτηση να παγώσει και να συνεχιστεί το Σεπτέμβριο.

Μία απόφαση που προκάλεσε την έντονη ενόχληση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως «προκαλεί έκπληξη η έκβαση της συζήτησης του θέματος της νομικής ρύθμισης της ίδρυσης και λειτουργίας παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών, εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, και η απόφαση της Επιτροπής για συνέχιση της συζήτησης τον Σεπτέμβριο του 2024».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανοίγει την πόρτα και σε άλλα ξένα Πανεπιστήμια η Κύπρος-Η απόφαση του Υπουργικού

Το Υπουργείο Παιδείας επεσήμανε δε ότι «πρόκειται για ένα θέμα ξεκάθαρο, που δεν επιδέχεται άσκοπων αντιπαραθέσεων, αφού ο στόχος του νομοσχεδίου αφορά στην κανονικοποίηση της ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, ώστε αυτό να γίνεται στο πλαίσιο νομοθεσίας, κριτηρίων και σχετικής αυστηρής αξιολόγησης. Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, η ίδρυση και λειτουργία ξένων πανεπιστημίων στην Κυπριακή Δημοκρατία προβλέπεται από την Νομοθεσία του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, που ψηφίστηκε το 2015».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως «πέραν του ότι είναι νομικά επιτρεπτή, η ίδρυση παραρτημάτων επιβάλλεται και από την ενωσιακή νομοθεσία και νομολογία, στη βάση των αρχών της ελεύθερης εγκατάστασης και κυκλοφορίας υπηρεσιών εντός του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου Ανώτερης Εκπαίδευσης. Σε αυτό το πλαίσιο εξάλλου, ήδη, τα κυπριακά πανεπιστήμια μπορούν και ιδρύουν παραρτήματα σε άλλες χώρες».

Συνεπώς, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας «δεν γίνεται αντιληπτό τι επιπρόσθετο θα συνεισφέρει η μετάθεση του θέματος για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Το υπό αναφορά νομοσχέδιο συνδέεται με την στρατηγική της Κυβέρνησης για ποιοτική αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης, μέσω της προσέλκυσης παραρτημάτων ξένων ποιοτικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στη χώρα μας. Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας είναι έτοιμο να παρουσιάσει την εν λόγω στρατηγική σε όλους, όπως έχει ήδη εξαγγείλει, να συζητήσει εκ νέου το νομοσχέδιο και να δώσει όλες τις διευκρινίσεις, αφού η ψήφισή του θα αποτελέσει ουσιαστικό μέρος της αναβάθμισης της Ανώτερης Εκπαίδευσης».

Καταλήγοντας, το Υπουργείο Παιδείας υπογραμμίζει ότι «η προσπάθεια της Κυβέρνησης για περαιτέρω αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης στη χώρα μας, δεν μπορεί να ανακοπεί στον βωμό μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων. Η ίδρυση παραρτημάτων ξένων ποιοτικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην Κύπρο θα έπρεπε να είναι κοινός στόχος όλων».

Δειτε Επισης

Έπεσαν οι υπογραφές για την πρώτη συλλογική σύμβαση στον ΟΚΥπΥ
Αυξήθηκαν οι αγορές αυτοκινήτων-Πάνω από σαράντα χιλιάδες αποκτήθηκαν σε δέκα μήνες
Αλλάζει ο καιρός το Σαββατοκυρίακο-Έρχονται βροχές και καταιγίδες
Πολύπλευρο το πρόβλημα της υπογεννητικότητας-Αγκάθι το κόστος ζωής και οι χαμηλοί μισθοί
Μηνύματα κατά της μισαλλοδοξίας και του αντισημτισμού από την Ολομέλεια της Βουλής
Η πτώση της τιμής των πετρελαιοειδών μείωσε τον πληθωρισμό-Αυξήσεις σε ψωμί, πατάτες και λαχανικά
Πέρασε εν μέσω αντιδράσεων ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός ΟΑΥ-Πώς θα κατανεμηθούν τα 94 εκατομμύρια
Ανησυχία στα κατεχόμενα για την επιδημία της «γαλάζιας γλώσσας»-Πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση
Θέματα στρατηγικής συνεργασίας και περιβαλλοντικές προκλήσεις συζήτησαν Παναγιώτου-Σκυλακάκης
Βελτιωμένη η κατάσταση με τον «Ιππόδαμο»-Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του ΕΟΑ Λάρνακας