Κίνδυνος για ανάφλεξη τα οχήματα που θερμαίνονται στον ήλιο-Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί
06:59 - 24 Ιουνίου 2024
Την ώρα που ο υδράργυρος έχει κτυπήσει κόκκινο και η θερμοκρασία έχει φθάσει σε βαθμούς ρεκόρ, τα οχήματα που βρίσκονται εκτεθειμένα στον ήλιο ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, φαίνεται να μετατρέπονται σε κινητές… βόμβες, με τους ειδικούς να συστήνουν συγκεκριμένες πρακτικές, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα υπερθέρμανσης της μηχανής, αλλά και ανάφλεξης ενός αυτοκινήτου.
Είναι γεγονός, πως το τελευταίο δεκαπενθήμερο, αρκετοί οδηγοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με απίστευτα υψηλές θερμοκρασίες στα οχήματά τους που βρίσκονταν κάτω από τον ήλιο για αρκετές ώρες, με το θερμόμετρο σε μερικά εξ αυτών, να καταγράφει πάνω από 50 βαθμούς κελσίου. Όπως είναι φυσιολογικό, όταν ένα όχημα βρίσκεται εκτεθειμένο αρκετές ώρες σε εξωτερικό χώρο και ο υδράργυρος αγγίζει τους 40 βαθμούς και άνω, τότε είναι λογικό, η θερμοκρασία εντός του οχήματος να είναι αρκετά υψηλότερη, ειδικά όταν είναι και κλειστά τα παράθυρα.
Το πιο σημαντικό όμως, σύμφωνα με τον μηχανολόγο μηχανικό με ειδίκευση στα οχήματα, Χαράλαμπο Καπετάνιο, είναι η συντήρηση του οχήματος, όσο χρονών και να είναι αυτό. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στον REPORTER, «πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα έλεγχος του νερού και της μηχανής, όπως και του λαδιού. Επίσης, επιβάλλεται ο συχνότερος έλεγχος του οχήματος από ένα μηχανικό, τουλάχιστον αυτές τις μέρες του καλοκαιριού που διανύουμε για να είμαστε βέβαιοι για την κατάσταση του οχήματος και να αποφεύγονται οι υπερθερμάνσεις».
Αυτό που έχει διαφανεί πάντως, είναι πως τα περισσότερα αυτοκίνητα, είναι από κακή συντήρηση που παρουσιάζουν υπερθέρμανση ή από απώλειες καυσίμων. «Είναι πολύ επικίνδυνο όταν το όχημα είναι κακοσυντηρημένο, καθώς την ώρα που παρατηρούνται αρκετά υψηλές θερμοκρασίες έξω, οπωσδήποτε η μηχανή αναπτύσσει τις διπλάσιες θερμοκρασίες, λαμβάνοντας υπόψη σημαντικούς παράγοντες όπως είναι ο αέρας, η άσφαλτος και γενικά η υγρασία στην ατμόσφαιρα. Είναι δεδομένα που επηρεάζουν ιδιαίτερα έντονα τη μηχανή και ειδικά όταν υπάρχουν απώλειες νερού, τότε είναι πολύ εύκολο να υπερθερμανθεί».
Επίσης, ο κ. Καπετάνιος, στάθηκε στην απώλεια καυσίμου στη μηχανή, τονίζοντας ότι, «είναι πάρα πολύ επικίνδυνο για τον ίδιο τον οδηγό και για την ίδια την ασφάλειά του, κάτω από πάρα πολύ υψηλές θερμοκρασίες».
Την ίδια ώρα, μεγάλο σφάλμα των οδηγών είναι η ενεργοποίηση του κλιματιστικού με το που θα εισέλθουν σε ένα ζεστό όχημα. Όπως εξήγησε ο μηχανολόγος μηχανικός, «είναι πάρα πολύ επικίνδυνο όταν ανοίγουμε το κλιματιστικό μόλις μπούμε σε ένα ζεστό όχημα και αυτό που οφείλει να πράττει ο οδηγός με το που εισέλθει στο όχημα του που αναπτύσσει φοβερά υψηλές θερμοκρασίες, αρχικά είναι ότι πρέπει να ανοίγει τα παράθυρα για να γίνεται εναλλαγή του αέρα. Στη συνέχεια, ο οδηγός οφείλει να ανάψει τον αέρα του οχήματος και όχι του κλιματιστικού, για να φύγει η θερμή αέρια μάζα που υπάρχει μέσα στη μηχανή του οχήματος και στη συνέχεια να ανοίξει το κλιματιστικό. Ένας οδηγός με το που εισέλθει στο όχημά του, χρειάζεται υπομονή τρία – τέσσερα λεπτά και στη συνέχεια να ξεκινήσει».
Ακόμη ένας βαρυσήμαντος παράγοντας, είναι τα ελαστικά του οχήματος, όπου σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, είναι το Α και το Ω σε ένα όχημα. «Με τέτοιου είδους θερμοκρασίες, παρατηρούνται πολλές φορές εκρήξεις των ελαστικών. Μάλιστα, το πιο συχνό φαινόμενο παρατηρείται μέσα στον αυτοκινητόδρομο όπου βλέπουμε μεγάλα κομμάτια από ελαστικά, τα οποία προέρχονται από φορτηγά που κάνουν έκρηξη, λόγω των ψηλών θερμοκρασιών. Όταν το ελαστικό έχει μεγάλη φθορά, δεν έχει μεγάλη αντοχή στη ζέστη και η θερμοκρασία μέσα στο ελαστικό την ίδια ώρα τριπλασιάζεται και έτσι είναι πολύ εύκολο να σκάσει», συμπλήρωσε ο μηχανολόγος μηχανικός.