Πώς τοποθετούνται οι μαθηματικοί για το δοκίμιο-«Όλα τα θέματα ήταν εντός της εξεταστέας ύλης»
18:03 - 18 Ιουνίου 2024
Τη θέση ότι όλα τα θέματα των μαθηματικών ήταν εντός της εξεταστέας ύλης διατυπώνει το Διοικητικό Συμβούλιο της Κυπριακής Μαθηματικής Εταιρείας, στον απόηχο του σάλου προκλήθηκε για το εξεταστικό δοκίμιο.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση, «όλα τα θέματα ήταν εντός της εξεταστέας ύλης και κάλυψαν όλο το φάσμα της. Τα θέματα είχαν σαφή λεκτική και Μαθηματική διατύπωση εκτός από το θέμα Β2 της Συνδυαστικής που στην διατύπωσή του χρειαζόταν περισσότερη διευκρίνιση ώστε να μην επιδέχεται δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στην επίλυση του».
Ο όγκος των θεμάτων ήταν μεγάλος με πληθώρα ερωτημάτων, μερικά από τα οποία ήταν πρωτότυπα και απαιτούσαν καλή γνώση των Μαθηματικών εννοιών και πολύ χρόνο για πλήρεις απαντήσεις και λύσεις, σημείωσαν περαιτέρω οι μαθηματικοί.
«Το πρώτο θέμα Β1 του Β΄ μέρους του Δοκιμίου των Παγκύπριων εξετάσεων ήταν προβλεπτό και αναμενόμενο από τους υποψηφίους εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια ως προς τη δομή του και άλλαζαν μόνο τα τυπικά δεδομένα. Στο φετινό δοκίμιο άλλαξε. Η αλλαγή του Β1 με το θέμα Β5 που απαιτούσε εμβάθυνση της ύλης κατανόηση και κριτική σκέψη είναι προς την θετική κατεύθυνση», ανέφεραν.
Η άποψη της Κυπριακής Μαθηματικής Εταιρείας είναι ότι η αλλαγή φιλοσοφίας στην δομή των θεμάτων των Μαθηματικών των Παγκυπρίων εξετάσεων δεν πρέπει να είναι απότομη και εκτεταμένη χωρίς να προετοιμάζονται οι υποψήφιοι σε τέτοιου είδους θέματα κατά την διδασκαλία τους σε όλη την διάρκεια του Σχολικού έτους.
«Γενικά το δοκίμιο ήταν μεγάλο σε έκταση και είχε σημεία που αιφνιδίασαν τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα την πρόκληση άγχους, κάτι που στις περισσότερες περιπτώσεις μειώνει την απόδοσή τους. Πάγια θέση μας είναι η αλλαγή της δομής των εξεταστικών δοκιμίων. Το μεγάλο και απαιτητικό δοκίμιο δεν αφήνει κανένα περιθώριο χρόνου για σκέψη στους υποψηφίους», πρόσθεσε.
«Κατά τη γνώμη μας, το δοκίμιο Μαθηματικών μπορεί να πετύχει διάκριση με λιγότερο όγκο θεμάτων και μικρό αριθμό πρωτότυπων, στοχευμένων και συνδυασμένων ερωτημάτων», κατέληξε.