Σειρά μέτρων στη Βουλή για τις ανεξέλεγκτες γουρούνες-Κόφτες ταχύτητας, ωράριο και περιορισμένοι δρόμοι
06:00 - 13 Ιουνίου 2024
Επιτακτική ανάγκη αποτελεί πλέον η αντιμετώπιση του διαχρονικού προβλήματος με την κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοσικλετών, αφού μετά και το νέο τροχαίο που σημειώθηκε στην Άγια Νάπα με τον κρίσιμο τραυματισμό δυο νεαρών, πρόκειται να κατατεθεί πρόταση στη Βουλή, με σειρά εισηγήσεων και μέτρων, για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία τους.
Σημειώνεται ότι, στο τροχαίο που σημειώθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης, 20χρονος, οδηγούσε τετράτροχη σε περιοχή της Αγίας Νάπας, έχοντας ως επιβάτιδα 20χρονη, και κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, απώλεσε τον έλεγχό της και αφού χτύπησε αρχικά σε κράσπεδο πεζοδρομίου, στη συνέχεια σε δέντρο, στη συνέχεια ανατράπηκε και ακινητοποιήθηκε στη μέση του δρόμου. Αποτέλεσμα, ήταν ο σοβαρός τραυματισμός και των δυο επιβαινόντων.
Λαμβάνοντας υπόψη το εν λόγω περιστατικό, που για ακόμη μια φορά ερχόμαστε προ ευθυνών, ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Ορφανίδης, πρόκειται να επαναφέρει το θέμα προς συζήτηση ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, θέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις στο τραπέζι. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο κ. Ορφανίδης, «μετά και το τροχαίο με τετράτροχη που σημειώθηκε στην Αγία Νάπα, κρίνεται όσο ποτέ άλλοτε αναγκαίο να συζητηθεί το όλο ζήτημα γιατί αποτελεί θέμα ασφαλείας, όχι μόνο των οδηγών, αλλά και των πεζών που κυκλοφορούν αυτού του είδους μοτοσικλέτες, οι οποίες εξ όσων φαίνεται με τον ανεξέλεγκτο και χωρίς περιορισμούς και χωρίς ουσιαστική Νομοθεσία, δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα».
Ανάμεσα στις εισηγήσεις που πρόκειται να τεθούν στο τραπέζι, είναι τα κριτήρια των οδηγών που παραχωρούνται ή ενοικιάζονται τέτοιου είδους τετράτροχες. Επιβάλλεται επίσης, σύμφωνα με τον κ. Ορφανίδη, να περιοριστεί το όριο ταχύτητας των τετράτροχων και να καθοριστούν επίσης οι δρόμοι που κυκλοφορούν, αλλά και οι ώρες που θα επιτρέπεται στους οδηγούς, να βρίσκονται στους δρόμους. Ειδικότερα, πρόσθεσε, «σε τουριστικές περιοχές που χρησιμοποιούνται, όπως για παράδειγμα στην Ελεύθερη Αμμόχωστο, Λεμεσό και Πάφο. Οι ώρες που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα, είναι κυρίως κατά τις ώρες αιχμής».
Επίσης, ακόμη μια εισήγηση που θα τεθεί, είναι να καθοριστούν δια Νόμου και οι αποστάσεις, οι οποίες επιβάλλεται να κρατούνται μεταξύ των τετράτροχων, γιατί πολλές φορές, σύμφωνα με τον βουλευτή του ΔΗΚΟ, κυκλοφορούν ομαδικώς και μπορεί να φθάσουν μέχρι και δέκα τετράτροχες μαζί, που κρατούν μια απόσταση η οποία μπορεί να φθάσει μέχρι και 300 μέτρα. «Αποτέλεσμα αυτού, είναι να δυσχεραίνεται η ομαλή κυκλοφορία. Με τον ανεξέλεγκτο τρόπο που οδηγούνται οι μοτοσικλέτες σήμερα, δημιουργούν και προκαλούν ανασφάλεια στους πολίτες», ανέφερε ο κ. Ορφανίδης.
Πάντως, το τροχαίο που σημειώθηκε πριν μερικά εικοσιτετράωρα, έφερε εκ νέου στην επιφάνεια το προβληματικό φαινόμενο με τις γουρούνες, ενώ μάλιστα προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι αρκετές φορές οδηγούνται και από ανήλικους και γι’ αυτό τον λόγο θα επιχειρηθεί ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, να εφαρμοστεί μια Νομοθεσία, μέσω της οποίας θα καθορίζονται οι χρήστες των εν λόγω μοτοσικλετών. «Όπως μπαίνουν τα κριτήρια οδήγησης σε μοτοσικλέτες, ότι δικαιούνται να τις οδηγούν οι οδηγοί τους με συγκεκριμένη ιπποδύναμη, έτσι πρέπει να καθοριστούν οι δικλείδες ασφαλείας και για τις τετράτροχες», πρόσθεσε ο βουλευτής του ΔΗΚΟ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, πρόκειται καταβληθεί προσπάθεια να συζητηθεί ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών πριν την αιχμή του καλοκαιριού, όπου το φαινόμενο της κυκλοφορίας των τετράτροχων, είναι ακόμη πιο έντονο.
Υπενθυμίζεται εξάλλου, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, υπολογίζεται ότι στους κυπριακούς δρόμους σήμερα κυκλοφορούν περίπου δυόμιση χιλιάδες τετράτροχες μοτοσυκλέτες. Σημειώνεται επίσης, ότι σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα Νομοθεσία, πρόκειται για οχήματα και όχι για μοτοσικλέτες, καθώς έχουν τέσσερις ρόδες και γι’ αυτό άλλωστε για την οδήγηση τους απαιτείται άδεια οδήγησης κατηγορίας Β, όπως απαιτείται και για τα συμβατικά οχήματα.