Η επιμονή των μαθητών γλίτωσε το Υπουργείο από τις φουρτούνες-Ζητούν υπευθυνότητα οι γονείς
Φοινιώ Σάββα 06:00 - 24 Μαΐου 2024
Τις φουρτούνες και τις εντάσεις κατάφερε να αποφύγει το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στο θέμα της διανομής λάθος γραπτού Βιολογίας στους τελειόφοιτους Λυκείου και αυτό οφείλεται στην επιμονή των ίδιων των παιδιών, την ώρα που βρίσκεται στο μικροσκόπιο, αφού αυτή είναι η πρώτη φορά που τίθεται σε εφαρμογή το νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, μετά την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνου, τον περσινό Μάιο.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν καταφέρνει να διώξει από πάνω του την προσοχή, ειδικά μετά την έναρξη της εξεταστικής περιόδου, αφού μετά τις φωνές που υπήρξαν για το βαθμό δυσκολίας των Νέων Ελληνικών για τους τελειόφοιτους, η διανομή λάθος γραπτού σε μαθητές Γ’ Λυκείου προκάλεσε νέες φωνές και αντιδράσεις και παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιοι παρουσιάζονται καθησυχαστικοί, η ανησυχία των εμπλεκόμενων αυξάνεται, δεδομένου ότι πρόκειται για εξετάσεις που έχουν να κάνουν με το μέλλον των παιδιών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έδωσαν λάθος γραπτό σε τελειόφοιτους-Προκλήθηκε αναστάτωση, ενήμερο το Υπουργείο Παιδείας
Η διαδικασία που ακολουθείται για την τρέχουσα σχολική χρονιά, κατά την οποία εφαρμόστηκε το νέο σύστημα που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο και περιέχει μία κεντρική εξέταση για όλους τους μαθητές, προνοεί ότι δύο καθηγητές, οι οποίοι θα έχουν τους κωδικούς πρόσβασης, θα έχουν την ευθύνη να παραλαμβάνουν τα γραπτά, τα οποία αποστέλλονται σε όλα τα σχολεία τα ίδια, να τα τυπώνουν και πολλαπλασιάζουν, αναλόγως του αριθμού των μαθητών και θα τα διαμοιράζουν πριν τις εξετάσεις. Και μπορεί η πρακτική αυτή να ακούγεται ασφαλής, ωστόσο υπήρξε μία φανερή παγίδα, στην οποία έπεσαν οι καθηγητές του εν λόγω Λυκείου και αυτή ήταν ότι στις διευθύνσεις των σχολείων αποστέλλονται τα γραπτά των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών.
Αυτό είναι ένα σημείο που έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία από πλευράς γονέων, οι οποίοι θεωρούν ότι πρέπει να υπάρξει μία αξιολόγηση της κατάστασης και να δει το Υπουργείο Παιδείας τα λάθη που σημειώθηκαν, ώστε να βελτιωθεί η πρακτική που ακολουθείται, με στόχο να μην παρατηρηθούν τα ίδια λάθη ούτε στη συνέχεια της εξεταστικής περιόδου, ούτε και στις επόμενες χρονιές.
«Ήταν ένα λάθος που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Πρέπει να προσέχουμε, ειδικά όταν πρόκειται για εξεταστικά δοκίμια και μάλιστα για τελειόφοιτους. Δεν μπορούμε να προσπερνούμε αυτά τα λάθη. Πρέπει να μάθουμε από αυτά. Είναι ένα από τα λάθη ότι στέλνονται σε όλα τα σχολεία τα γραπτά. Θα έπρεπε να διαχωρίζονται τα γραπτά των Λυκείων, από τα γραπτά των Τεχνικών Σχολών», ανέφερε στον REPORTER ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου.
Σημειώνεται πως το λάθος είχαν εντοπίσει οι μαθητές που θα εξετάζονταν και έκαναν παράπονα προς τους καθηγητές που τους επιτηρούσαν, ότι το γραπτό περιείχε ασκήσεις εκτός ύλης. Η επιμονή των μαθητών αποδείχτηκε σωτήρια, τόσο για τους ίδιους, αφού δεν δέχθηκαν να εξεταστούν σε ένα γραπτό που θα επέφερε μόνο αρνητικές συνέπειες για το μέλλον τους, όσο και για το Υπουργείο Παιδείας, καθώς σε περίπτωση που οι επιτηρητές δεν εντόπιζαν το λάθος και οι εξετάζεις συνεχίζονταν ως είχαν, τότε θα υπήρχαν εντάσεις στη συνέχεια, καθώς με μαθηματική ακρίβεια, οι γονείς θα φώναζαν κατά του Υπουργείου Παιδείας και θα ζητούσαν ακύρωση των εξετάσεων.
«Ήταν δύο καθηγητές που είχαν την ευθύνη για να παραλάβουν τα γραπτά, να τα τυπώσουν και να τα διαμοιράσουν. Τέσσερα μάτια είδαν τα γραπτά και δεν κατάφεραν να εντοπίσουν το λάθος. Καταλαβαίνουμε ότι είναι ανθρώπινο, όμως πρέπει να είναι πιο υπεύθυνοι οι καθηγητές που αναλαμβάνουν αυτή τη διαδικασία. Μιλάμε για το μέλλον των παιδιών. Πρέπει να είναι όλοι πιο προσεκτικοί για να μην υπάρξει ξανά παρόμοιο περιστατικό».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με παρατράγουδα η πρεμιέρα της εξεταστικής περιόδου-Φωνές για γραπτό υπερβολικής δυσκολίας