Έδωσαν λάθος γραπτό σε τελειόφοιτους-Προκλήθηκε αναστάτωση, ενήμερο το Υπουργείο Παιδείας
Φοινιώ Σάββα 09:39 - 23 Μαΐου 2024
Συνεχίζονται τα παρατράγουδα, όσον αφορά στις απολυτήριες εξετάσεις στα Λύκεια, αφού μετά το γραπτό υπερβολικής δυσκολίας στα Νέα Ελληνικά, για ακόμη μία φορά, δημιουργήθηκε πρόβλημα με τελειόφοιτους, καθώς οι επιτηρητές σε συγκεκριμένο σχολείο, έδωσαν λάθος γραπτό, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένταση και αναστάτωση στους μαθητές. Για το περιστατικό είναι ενήμερο και το Υπουργείο Παιδείας.
Το περιστατικό σημειώθηκε σε Λύκειο στη Λεμεσό, την περασμένη Δευτέρα, όταν οι τελειόφοιτοι των Λυκείων εξετάζονταν στο μάθημα της Βιολογίας και όπως πληροφορείται ο REPORTER, το λάθος έγινε όταν οι επιτηρητές που ήταν αρμόδιοι να εκτυπώσουν το γραπτό, το οποίο αποστέλλεται στα σχολεία ασφαλισμένο και πρόσβαση έχουν μόνο συγκεκριμένα άτομα που γνωρίζουν τον κωδικό, άνοιξαν το αρχείο με το γραπτό της Βιολογίας της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Σημειώνεται πως η ύλη της Βιολογίας της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και η ύλη της Βιολογίας της Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το ίδιο μάθημα, είναι διαφορετική, καθώς στην Τεχνική Εκπαίδευση το μάθημα διδάσκεται διαφορετικά, δεδομένου ότι υπάρχει διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα από εκείνο των Λυκείων.
Όταν οι μαθητές παρέλαβαν το γραπτό, διαπίστωσαν ότι επρόκειτο για λάθος, καθώς τα θέματα ήταν εκτός ύλης και εξέφρασαν παράπονα στους επιτηρητές. Ωστόσο, οι επιτηρητές δεν έδωσαν σημασία, με τους μαθητές να επιμένουν ότι πρόκειται για θέματα εκτός ύλης, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση. Μετά το πέρας μισής ώρας, τελικά οι επιτηρητές εξέτασαν το γραπτό και διαπιστώθηκε ότι όντως επρόκειτο για λάθος γραπτό.
Στη συνέχεια, οι επιτηρητές εκτύπωσαν το σωστό εξεταστικό δοκίμιο και το μοίρασαν στους μαθητές, που παρακάθησαν σε εξετάσεις, στην κανονική χρονική διάρκεια που απαιτείτο, αφού η ώρα έναρξης θεωρήθηκε η ώρα που έλαβαν οι μαθητές το σωστό γραπτό.
Πάντως, από πλευράς γονέων εκφράστηκε μία έντονη δυσαρέσκεια, οι οποίοι τονίζουν πως αυτό που έσωσε τους μαθητές ήταν η παρατηρητικότητα και επιμονή τους για το λάθος, διαφορετικά θα εξετάζονταν σε ένα γραπτό που περιείχε άλλη ύλη από αυτή που διδάχθηκαν και αυτό θα είναι αποτέλεσμα να πατώσουν. Μάλιστα, κάνουν λόγο για επιπόλαιους χειρισμούς από πλευράς εκπαιδευτικών, που ασκούσαν καθήκοντα επιτηρητών και αυτό που ζητούν είναι να υπάρχει καλύτερος έλεγχος των γραπτών, πριν δοθούν στους μαθητές, ειδικά όταν πρόκειται για τελειόφοιτους και όταν παρατηρούνται τέτοιου είδους λάθη, να υπάρχει καλύτερη συνεννόηση, για να μην έχει αρνητικές συνέπειες στους μαθητές.
Για το περιστατικό, όπως ενημερώνεται ο REPORTER είναι ενήμερο το Υπουργείο Παιδείας, με την Επιτροπή Εξετάσεων να μελετά το θέμα. Αυτό που διαπιστώθηκε ήταν ότι δεν υπήρξε δόλος πίσω από το συγκεκριμένο λάθος, ενώ αυτό που τονίζεται είναι ότι τα λάθος γραπτά που δόθηκαν, είχαν μαζευτεί και κλειδωθεί στο γραφείο της Διεύθυνσης του Σχολείου, ώστε να μην διαρρεύσουν, αφού εκείνη την ώρα εξετάζονταν και οι μαθητές των Τεχνικών Σχολών.
Άλλαξε ο οδηγός διόρθωσης για το μάθημα των Νέων Ελληνικών
Υπενθυμίζεται πως η εξεταστική περίοδος είχε αρχίσει με φωνές και παρατράγουδα, αφού οι γονείς είχαν κάνει λόγο για ένα γραπτό υπερβολικής σημασίας, όσον αφορά στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για τη Γ’ Λυκείου. Μάλιστα, οι γονείς έκαναν λόγο για βαθμό δυσκολίας επιπέδου Παγκύπριων και τόνισαν πως επρόκειτο για εξετάσεις απόλυσης και όχι πρόσβασης και θα έπρεπε να ήταν πιο βατό το εξεταστικό δοκίμιο, δεδομένου ότι υπήρχαν περιπτώσεις μαθητών που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις.
Μετά από τα παράπονα που έγιναν, το Υπουργείο Παιδείας μελέτησε το ζήτημα και διαπιστώθηκε ότι υπήρχε ένας αρκετά ψηλός βαθμός δυσκολίας, με αποτέλεσμα να δοθούν οδηγίες όπως αλλάξει ο οδηγός διόρθωσης, με στόχο να ευνοηθούν οι μαθητές και όχι να έχουν αρνητικές επιπτώσεις.