Πάνω από είκοσι επικίνδυνα προϊόντα στην αγορά-Οι συστάσεις της Υπηρεσίας Καταναλωτών

Προσοχή για 23 επικίνδυνα προϊόντα για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών συστήνει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ), καλώντας τους πωλητές και τους καταναλωτές αν τα εντοπίσουν να ενημερώσουν την Υπηρεσία. 

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, αναφέρει ότι την εβδομάδα που άρχισε στις 29/04/24 (RAPEX – Report 18) κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα 106 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά των καταναλωτών. Τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE) και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX. 

Από τα 106 προϊόντα, τα 23 κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή. Επιπλέον, 43 ανατέθηκαν στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, 14 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, 8 στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, 6 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, 6 στο Τμήμα Περιβάλλοντος και 6 στις Υγειονομικές Υπηρεσίες.

Σημειώνεται ότι από τα 23 προϊόντα για τα οποία υπεύθυνη είναι η ΥΠΚ, το ένα έχει εντοπιστεί αρχικά από την ΥΠΚ στην αγορά της Κύπρου, χωρίς να έχει προηγουμένως εντοπιστεί στις άλλες χώρες μέλη, και έχει προχωρήσει με δέσμευση και απόσυρση του. Αναφέρεται ότι τα υπόλοιπα προϊόντα, είναι πιθανό να βρίσκονται στην αγορά της Κύπρου και να απειλούν άμεσα την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών και κυρίως των παιδιών. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή έχει ήδη αρχίσει εντατικούς ελέγχους της αγοράς για τυχόν εντοπισμό των προϊόντων, αναφέρει στην ανακοίνωσή της.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς και πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία. Καλεί, επίσης, τους καταναλωτές, σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα αυτά να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από όπου τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να ενημερώσουν τον πωλητή σχετικά.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Θετικό πρόσημο στις ενέργειες για τους εγκλωβισμένους-Άλυτο πρόβλημα οι βεβαιώσεις Αστυνομίας για τις διελεύσεις
Διακοπή ρεύματος σε Λέμπα, Έμπα και Κισσόνεργα
Φυτεύονται τρεις χιλιάδες φυτοφράκτες στην Κύπρο-Βοηθούν στη μείωση της θερμοκρασίας
Δ. Μιχαηλίδου: Η φτώχεια παράγοντας παραβίασης θεμελιωδών δικαιωμάτων παιδιού
Στόχος Υπ. Υγείας η προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών υγείας στους ρευματοπαθείς
Έξαρση λοιμώξεων του αναπνευστικού σε παιδιά-Στο 90% η πληρότητα στο Μακάρειο
Πρόβλημα και πάλι στο λογισμικό του ΓεΣΥ-Μεγάλες καθυστερήσεις σε γιατρούς και φαρμακοποιούς
Σε τρία χρόνια έτοιμη η τρίτη φάση του αποχετευτικού Λάρνακας
Κεραυνοί προκάλεσαν διακοπές ρεύματος σε κοινότητες της Πάφου-Επιχειρεί για επιδιόρθωση της βλάβης η ΑΗΚ
Τόνισε την ανάγκη επαρκούς στήριξης στου γεωργούς λόγω ξηρασίας η Παναγιώτου