Στα σκαριά η επέκταση του Pame Express σε Λευκωσία και άλλες πόλεις-Σχεδόν 800 οι επιβάτες καθημερινώς
06:00 - 02 Απριλίου 2024
Την ώρα που οι αρμόδιες υπηρεσίες αναμένουν να τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι χώροι Park and Ride, όπως και οι νέες ειδικές διαδρομές για το Pame Express, που προγραμματίζονται να γίνουν εντός του 2024, όπως προανήγγειλε ο Πρόεδρος, Νίκος Χριστοδουλίδης, καθημερινώς περίπου 800 πολίτες χρησιμοποιούν την υπηρεσία για να μεταβούν στους χώρους εργασίας τους.
Σε μια προσπάθεια που καταβάλλεται για αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος που παρατηρείται, ιδιαίτερα σε κεντρικές αρτηρίες, η Υπηρεσία συνεχίζει να προσφέρεται δωρεάν στους πολίτες, ενώ παράλληλα, γίνονται σκέψεις για επέκτασή της στη Λευκωσία, όπως και σε άλλες επαρχίες, Λεμεσό και Λάρνακα, όπου και θα βοηθηθούν αρκετοί συμπολίτες μας.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία, στην παρούσα φάση χρησιμοποιούν την υπηρεσία Pame Express, συνολικά 750 με 780 πολίτες ημερησίως, αριθμός ο οποίος έχει σταθεροποιηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, γεγονός, που ικανοποιεί φυσικά τους αρμόδιους φορείς, καθώς σκοπός της υπηρεσίας, είναι να εξυπηρετεί τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής.
Μάλιστα, κατά το ίδιο διάστημα, φαίνεται πως τα οχήματα στους δρόμους της Λευκωσίας, έχουν μειωθεί περίπου κατά 400, με τον εμπορικό διευθυντή της Εταιρείας Δημοσίων Μεταφορών, Αλέξανδρο Καμπέρο, να χαρακτηρίζει την εξέλιξη ως θετική. «Είναι κάτι που θεωρούμε ότι είναι πετυχημένο, γιατί σίγουρα καθημερινώς μέσω της μετάβασης των επιβατών στη δουλειά τους, αφαιρούμε τουλάχιστον 400 αυτοκίνητα από την κίνηση ημερησίως. Αυτή τη στιγμή, χρησιμοποιούνται πέντε λεωφορεία, τα οποία γεμίζουν κάθε πρωί».
Όπως εξήγησε ωστόσο στον REPORTER o κ. Καμπέρος, υπάρχει η ανάγκη για περισσότερα λεωφορεία στην παρούσα φάση, κάτι που αναμένεται να υλοποιηθεί, δεδομένου και της εξαγγελίας του Προέδρου για επέκταση του προγράμματος. Την ίδια ώρα, ανάμεσα στα πλάνα του Υπουργείου Μεταφορών, είναι και η επέκταση της διαδρομής στη Λευκωσία, η οποία αναμένεται ότι θα κατευθύνεται μέχρι και τη Βουλή των Αντιπροσώπων.
Σήμερα, η διαδρομή που ακολουθούν τα λεωφορεία της Υπηρεσίας, είναι από το ΓΣΠ, τα οποία και κατευθύνονται προς τα φώτα του Καλησπέρα, μετά προς λεωφόρο Λεμεσού, ακολούθως Υπουργείο Οικονομικών και έπειτα επιστρέφουν μέσω της Μακαρείου ξανά στο σημείο άφιξης.
Σημαντικό την ίδια ώρα, είναι το γεγονός πως τα εν λόγω λεωφορεία, συνεχίζουν να προσφέρονται δωρεάν προς τους πολίτες, κάτι που επιδοτείται από το ίδιο το Υπουργείο Μεταφορών. Επιπρόσθετα, παρά το γεγονός ότι γινόταν λόγος ότι θα έκλεινε αρχές Ιανουαρίου ο χώρος στάθμευσης του ΓΣΠ, εντούτοις δεν έχει κλείσει και η υπόσχεση που έχει υπάρξει, είναι ότι και το ποσό που θα χρεώνεται στους πολίτες για στάθμευση, θα επιδοτείται σε πρώτη φάση για τους επιβάτες της Υπηρεσίας.
Ταυτόχρονα, προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι παρατηρείται υποστελέχωση στις τάξεις των οδηγών των λεωφορείων, ένα φαινόμενο το οποίο σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή, είναι πανευρωπαϊκό. «Αυτό συμβαίνει λόγω της ενηλικίωσης των οδηγών και λόγω του μη ενδιαφέροντος από νέους για να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα και επίσης αυτό που παρατηρείται στην Κύπρο είναι πως υπάρχουν πολύ αραιές εξετάσεις. Από την πλευρά μας κάνουμε ότι είναι δυνατό για να φέρουμε νέους οδηγούς, ακόμη και από το εξωτερικό για να μην υπάρχει υποστελέχωση», συμπλήρωσε.
Όσον αφορά τα προβλήματα που παρατηρούνται κατά διαστήματα με παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων από οδηγούς, πλέον, σύμφωνα με τον κ. Καμπερό, «δεν παρατηρούνται φαινόμενα παραβίασης των εν λόγω λωρίδων από πολίτες, αφού ο κόσμος έχει συνηθίσει τα λεωφορεία αυτά και οποιονδήποτε περιστατικό εμφανιστεί, στις πλείστες των περιπτώσεων είναι από απροσεξία».
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι επιβάτες των λεωφορείων είναι ικανοποιημένοι και χαμογελαστοί όταν χρησιμοποιούν την υπηρεσία, με τον κ. Καμπερό να τονίζει ότι οι επιβάτες πλέον πάνε στη δουλειά χαρούμενοι και χωρίς άγχος γιατί γλυτώνουν τόσο από τον χρόνο τους και δεν είναι επίσης πίσω από το τιμόνι μέσα στην κίνηση κάθε πρωί.