Κακός δαίμονας τα αδιάκοπα φλας των καμερών-Στα... κάγκελα οι οδηγοί, ψάχνουν τη φόρμουλα στη Βουλή

Από τη μια οι πολίτες οι οποίοι είναι έξω φρενών με τα φλας που αναβοσβήνουν καθημερινώς, από την άλλη η Αστυνομία, η οποία υποστηρίζει ότι το σύστημα φωτοεπισήμανσης έχει αποδοτικά αποτελέσματα και στη μέση οι βουλευτές, οι οποίοι ψάχνουν να βρουν λύσεις στα προβλήματα που ταλανίζουν τους οδηγούς τους τελευταίους μήνες και να ομαλοποιήσουν την κατάσταση. Αυτό είναι και το σκηνικό που επικρατεί το τελευταίο διάστημα, με το Υπουργείο Μεταφορών την ίδια ώρα να παρακολουθεί με ανησυχία τα όσα διαδραματίζονται και να επιχειρεί από την πλευρά του να τροχοδρομήσει συγκεκριμένες αποφάσεις για να βοηθήσει τους οδηγούς, οι οποίοι μέχρι σήμερα έχουν προσφέρει σχεδόν δέκα εκατομμύρια στα ταμεία του κράτους από τα πρόστιμα.

Μπορεί η ατάκα ότι «οι κινητές κάμερες έχουν καταντήσει όπως τους τζηνιούς που παν στις φάσσες» που εκστόμισε ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, την προηγούμενη βδομάδα, να προκάλεσε γέλια στους παρευρισκόμενους, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και τα μέλη της Τροχαίας, ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που θα συμφωνούσαν με την προαναφερθείσα έκφραση, καθώς μεγάλη μερίδα πολιτών, εκτιμά πως οι κάμερες δεν βρίσκονται σε λειτουργία για να διαφυλάξουν μόνο την ασφάλειά τους, αλλά η πολιτική που ακολουθείται φαίνεται να είναι φοροεισπρακτική.

Εξάλλου, οι αριθμοί που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα, αποδεικνύουν και του λόγου το αληθές, μιας και από το 2022 που τέθηκε σε εφαρμογή το σύστημα φωτοεπισήμανσης, οι καταγγελίες ξεπέρασαν τις 300.000, ενώ δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, το γεγονός ότι έχουν πληρωθεί μόλις τα μισά. Κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει ουσιαστικά το γεγονός ότι αρκετοί συμπολίτες μας, δεν είναι σε θέση να ξοφλήσουν τα υπέρογκα πρόστιμα, κάποια εκ των οποίων μάλιστα, εκδόθηκαν για μερικά εκατοστά όπου πέρασε το αυτοκίνητο την άσπρη γραμμή ή ο οδηγός εγκλωβίστηκε σε φώτα τροχαίας στην προσπάθειά του να στρίψει δεξιά και το πράσινο βέλος έσβησε, χωρίς να του δίνεται ουσιαστικά άλλη επιλογή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παραμένουν απλήρωτα και χωρίς παραλήπτη τα μισά εξώδικα από κάμερες-Πλησιάζουν τα δέκα εκατ. τα έσοδα

Αναμφισβήτητα, η άλλη όψη του νομίσματος, είναι επίσης ενθαρρυντική, αφού όπως έχει διαφανεί τα τελευταία χρόνια, έχουν μειωθεί κατακόρυφα τα θανατηφόρα από τη μέρα λειτουργίας των συστημάτων φωτοεπισήμανσης. Κάτι που αποδεικνύεται φυσικά και μέσα από τους αριθμούς, καθώς από το 2019, όπου έσβησαν στην άσφαλτο συνολικά 52 οδηγοί, ο αριθμός αυτός μειώθηκε σχεδόν στο ήμισυ, αφού το 2023 σκοτώθηκαν 34 οδηγοί, αριθμό τον οποίο σίγουρα οι Αρχές επιθυμούν να μειώσουν στο απειροελάχιστο.

Αυτοί οι αριθμοί ωστόσο, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αποτελούν άλλοθι για να συνεχίσουν να υφίστανται τα υπέρογκα πρόστιμα των 300 ευρώ, τα οποία στο τέλος της ημέρας, χαρακτηρίζονται ως μέρος μιας φοροεισπρακτικής πολιτικής και όχι αδίκως. Εξάλλου, το γεγονός ότι έχουν καταντήσει ο φόβος και ο τρόμος των πλείστων οδηγών οι κάμερες τόσο οι σταθερές, όσο και οι κινητές, δεν κατατάσσεται στα υπέρ των αποφάσεων της πολιτείας, αλλά είναι ανάμεσα στις αποφάσεις οι οποίες έχουν καταντήσει βραχνάς για τον κάθε μέσο πολίτη, ο οποίος την ίδια ώρα βρίσκεται υπό τον κλοιό της ακρίβειας.

Πάντως, θα είχε ενδιαφέρον να καταγράφονταν και οι αριθμοί των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν λόγω των συστημάτων φωτοεπισήμανσης, καθώς δεν είναι λίγες οι φόρες, όπου με το που άναψε το πορτοκαλί φανάρι, το όχημα που προπορεύεται φρενάρει απότομα, ώστε να μην πατήσει την πρώτη άσπρη γραμμή και καταγγελθεί.

Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φωτογραφίες που βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας, οι οποίες επιβεβαιώνουν και του λόγου το αληθές, ενώ την ίδια ώρα οι ίδιοι οι πολίτες φωτογραφίζουν μέχρι και τα βαν των καμερών, τα οποία θα εντοπιστούν κρυμμένα σε σημεία, που ερμηνεύονται ως «καλές παγίδες», για να την στήσουν στους οδηγούς.

Η σειρά εισηγήσεων που έχουν παραθέσει μέχρι σήμερα οι βουλευτές ενώπιον της Βουλής, μόνο προβληματισμό θα έπρεπε να προκαλούν στους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι αναμενόταν ότι θα ήταν οι πρώτοι που θα αφουγκράζονταν τις φωνές και διαμαρτυρίες των πολιτών και δεν θα ανέμεναν τους ίδιους τους βουλευτές να τους τα αναφέρουν, οι οποίοι ωστόσο, έχουν και οι ίδιοι καταγγελθεί από τις κάμερες που βρίσκονται στους δρόμους.

Σημειώνεται ότι, σήμερα συνεχίζεται ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών η συζήτηση για τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης, με τους βουλευτές να θέτουν εκ νέου τις πέντε προτάσεις που έχουν παραθέσει στους αρμόδιους φορείς, οι οποίες ανάμεσα σε άλλα, προνοούν την εξόφληση προστίμων με δόσεις, την τοποθέτηση χρονομέτρου για προειδοποίηση των οδηγών για το κόκκινο φανάρι, όπως και η διαφοροποίηση του ύψους του προστίμου αναλόγως με τη σοβαρότητα του αδικήματος.

Δειτε Επισης

Έσπασε το σίδερο του κρεβατιού και πήδηξε από το παράθυρο ο δραπέτης-Ζήτησε έκθεση γεγονότων ο Αρναούτης
Έκτακτη συνεδρία Ολομέλειας της Βουλής για τις συναλλαγές μεγάλων ποσών
Τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες στο μενού του καιρού-Πότε τίθεται σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση
Η διπλωματική αντεπίθεση του Αλ Τζολάνι-Το σχέδιο του για να τοποθετήσει τη χώρα του στο κέντρο των εξελίξεων
Επιμένει ο Σταυριανός, άσκησε έφεση επί της... τελεσίδικης απόφασης της Ολομέλειας-Ανύπαρκτη διαδικασία
Το πάθημα του Κομμωτή δεν έγινε μάθημα-Κρίθηκε αναγκαστική η νοσηλεία του δραπέτη αλλά έλαβε μόνος του εξιτήριο
Μυστήριο με άγνωστη φυλή που ζει στον Αμαζόνιο-Φωτογραφίες φέρνουν στο φως στοιχεία για τη ζωή τους
Κηδεύτηκε η εγκλωβισμένη «Κουλλού» της Αγίας Τριάδας-«Ένα πρόσωπο φωτεινό, γεμάτο αγάπη»
Σε διαθεσιμότητα ο Αστυνομικός που φρουρούσε τον 49χρονο δραπέτη
Από την γαστρεντερίτιδα στην κλινική και τελικά στην απόδραση-Στη δημοσιότητα η φωτογραφίες του 49χρνου