«Βρήκε το παιδί της με τετραπληγία ξαπλωμένο στην τάξη»-Σωρεία καταγγελιών για απουσία συνοδών

Παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά οδεύει αισίως προς τις πρώτες τις διακοπές, με τα Χριστούγεννα να είναι μόνο ένα μήνα μακριά, τα προβλήματα για αρκετά παιδιά με αναπηρίες και τις οικογένειές τους εξακολουθούν να παρατηρούνται, καθώς υπάρχει αριθμός μαθητών που μέχρι και σήμερα δεν έχουν πάει σχολείο, αφού δεν έχουν συνοδό, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με την αδιάλλακτη στάση κάποιων λειτουργών, στα αιτήματά τους για μετακίνηση των παιδιών τους από την ειδική μονάδα σε γενική τάξη, με τους ίδιους να καταγγέλλουν ρατσιστική συμπεριφορά.

Αν και είναι κοινώς παραδεκτό ότι η τρέχουσα σχολική χρονιά ξεκίνησε αρκετά πιο ομαλά, σε σύγκριση με τις προηγούμενες, τα διαχρονικά προβλήματα όσον αφορά στο κεφάλαιο «σχολικοί συνοδοί», εξακολουθούν να παρατηρούνται. Παρόλο που και η Βουλή, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, είχαν παρουσιαστεί έτοιμοι και πρόθυμοι να βρουν λύσεις στο θέμα των σχολικών συνοδών, με τις συζητήσεις να ανοίγουν αλλά να μην κλείνουν ή να μένουν στον πάγο, τα «θύματα» σε αυτές τις περιπτώσεις είναι τα παιδιά με αναπηρία και οι γονείς τους.

«Έχουμε να αντιμετωπίσουμε απαράδεκτα ζητήματα, που παιδιά μέχρι και σήμερα παραμένουν στο σπίτι και υπάρχει πρόβλημα για τη σωστή εκπαίδευση ή σε άλλη περίπτωση έχουμε δύο συνοδούς για οκτώ παιδιά, υπάρχει αποκλεισμός παιδιού από την τάξη του και παρενέβη η Επίτροπος για να σταματήσει ο αποκλεισμός. Αντιμετωπίζουμε αρκετά προβλήματα, ρατσιστικές συμπεριφορές, αποκλεισμούς παιδιών από την εκπαίδευση. Ζητήσαμε να δούμε την υπουργό Παιδείας, για να μην υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που δεν λαμβάνουν τη σωστή εκπαίδευση», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Γονέων και Φίλων Παιδιών με Εγκεφαλικές Παραλύσεις «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη.

Πάντως, το γεγονός ότι το ημερολόγιο γράφει τέλη Νοεμβρίου και παιδιά, μέχρι και σήμερα, δεν έχουν πάει στο σχολείο τους λόγω απουσίας επαρκούς αριθμού συνοδών, πρέπει να κτυπήσει καμπανάκι σε όλους και να τεθεί το θέμα ως προτεραιότητα, ώστε να βρεθούν οι λύσεις που θα ικανοποιούν όλες τις πλευρές, με μοναδικό γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών.

«Υπάρχουν πολλά προβλήματα. Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και υπάρχουν παιδιά που είναι στο σπίτι ακόμη. Αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα για παιδιά που είναι στη Δημοτική Εκπαίδευση, επειδή υπάρχει μία νοοτροπία που δεν μπορούν να καταλάβουν ότι είναι δικαίωμα του κάθε παιδιού να είναι στην τάξη και να παίρνει εύλογες προσαρμογές. Θεωρούν ότι ένα παιδί αποκλίνει από το σύνολο, πρέπει να αποκλείεται και να μην λαμβάνει ούτε τις εύλογες προσαρμογές», ανέφερε η κ. Πιτσιάλη.

Πολλά προβλήματα στη Δημοτική Εκπαίδευση

Τα περισσότερα προβλήματα, όπως φαίνεται, παρατηρούνται στη Δημοτική Εκπαίδευση, που από τις δύο βαθμίδες είναι η πιο κρίσιμη, δεδομένου ότι λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις για την πορεία των παιδιών στο σχολείο, αφού αρκετές είναι οι καταγγελίες που αναφέρουν ότι στην μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, παιδία τοποθετούνται στις μονάδες, παρά το αίτημα των γονιών να τοποθετηθούν στις γενικές τάξεις.

Όπως αναφέρει η κ. Πιτσιάλη, «έχουμε πολλές περιπτώσεις, στην Δημοτική Εκπαίδευση κυρίως, που τα παιδιά έχουν μπει σε τάξη, όμως δεν τους δίνεται διαφοροποιημένο υλικό, με τρόπο που τα παιδιά να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ένταξη. Στη Μέση Εκπαίδευση υπάρχει μία προσπάθεια να δοθούν οι εύλογες προσαρμογές, υπάρχει συνεργασία, όμως υπάρχουν και καταγγελίες ότι σε κάποιους μαθητές στο Γυμνάσιο δεν δίνονται διαφοροποιημένα γραπτά, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα».

Το πρόβλημα που παρουσιάζεται στην Προεδημοτική εκπαίδευση, όσον αφορά στον ανεπαρκή αριθμό των σχολικών συνοδών, φαίνεται και από την περίπτωση ενός σχολείου που έχει ειδική μονάδα με επτά μαθητές και ένα παιδί με ανάγκη συνοδού στην γενική τάξη, όμως οι ανάγκες εξυπηρετούνται με μόνο δύο άτομα.

«Υπάρχουν παιδιά νηπιαγωγείου, που είναι στην πιο κρίσιμη ηλικία και είχαν υποσχεθεί στους γονείς να μπουν στην ειδική μονάδα για να έχουν καλύτερη εκπαίδευση, καλείται ένας συνοδός και ο άλλος είναι στην τάξη, άρα είναι επτά παιδιά και ένας συνοδός και ένα παιδί στην τάξη με συνοδό. Αυτό σημαίνει ότι είναι η μονάδα με ένα συνοδό και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει ένταξη μέσα στην τάξη, δεν μπορούν να έχουν σωστή επιτήρηση και κρίνεται θέμα ασφάλειας».

Βρήκε το παιδί της στο πάτωμα

Μία άλλη εξοργιστική καταγγελία που έφτασε ενώπιον της οργάνωσης «Αγκαλιά Ελπίδας», αφορούσε σε παιδί με τετραπληγία, την μητέρα του οποίου ενημέρωσαν οι αρμόδιοι ότι δεν μπορούσε το κάθε παιδί να έχει τον δικό του συνοδό, κάτι που δεν υφίσταται, όπως εξήγησε η κα. Πιτσιάλη, δεδομένου ότι ένα παιδί με τετραπληγία δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνο του.

«Της είπαν ότι ένας συνοδός μπορεί να χειριστεί τρία παιδιά και η ίδια βρήκε το παιδί της, το διάλειμμα, όλους να είναι στην αυλή και το παιδί της να είναι αφημένο στην τάξη και ξαπλωμένο στην αλλάχτρα, επειδή δεν είχε κάποιο να το βοηθήσει να βγει έξω και της είπαν ότι το ξάπλωσαν για να ξεκουραστεί και να "ισιώσει". Κάτι που στα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση δεν υφίσταται επειδή χρειάζεται σωστή στάση και κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη».

Οι περιπτώσεις με τις καταγγελίες που έφτασαν στην οργάνωση είναι πολλές και σε όλες φαίνεται ότι η απάντηση είναι η ίδια. Οι αρμόδιοι λειτουργοί, όπως καταγγέλλεται, δεν δείχνουν πρόθεση να αλλάξουν νοοτροπία και να ακούσουν τις απόψεις των γονιών.

«Σε άλλη περίπτωση, ομάδα γονιών έστειλαν επιστολές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, που λένε ότι δεν βγαίνει το πρόγραμμα και ακόμη δεν έχουν επαρκή αριθμό συνοδών για να είναι ομαλή η λειτουργία του σχολείου».

Ζητούν παρέμβαση της Μιχαηλίδου οι γονείς

Πάντως, για να επιλυθεί το θέμα αυτό, οι γονείς θεωρούν ότι πρέπει να παρέμβει η υπουργός Παιδείας, η οποία πάντα είναι πρόθυμη να τους ακούσει και να συζητήσει μαζί τους και αυτό διαφαίνεται από το γεγονός ότι ορίστηκε συνάντηση για το θέμα σε δύο εβδομάδες.

«Αναγνωρίζουμε ότι γίνεται προσπάθεια, όμως κάποια θέματα πρέπει να επιλυθούν και ζητούμε να παρέμβει η υπουργός, από τη στιγμή που οι λειτουργοί δεν μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και να υπάρχει η συμπεριφορά ότι αν δώσουν διαφοροποιήσεις θα είναι άδικο για τα υπόλοιπα παιδιά. Ή να λειτουργούν εκδικητικά προς τους γονείς και να λένε ότι επειδή μπήκαν στις γενικές τάξεις δεν χρειάζονται στήριξη και να μην δίνουν παροχές και εύλογες προσαρμογές και να λένε ότι μόνο στη Μονάδα μπορούν να τα λάβουν. Δεν είναι έτσι τα πράγματα».

Δειτε Επισης

Το μήνυμα Θεοδοσίου για τις νέες αρμοδιότητές της-«Σκοπός μας να εγκύψουμε στα θέματα ευημερίας ζώων»
Μ. Παναγιώτου: Η κυβέρνηση επιδιώκει να προσδώσει νέα δυναμική στους αγρότες
Δεν αποδέχονται ως έχει το προσχέδιο συλλογικής σύμβασης εργασίας ΟΚΥπΥ οι συντεχνίες
Διαψεύδει τα περί απόρριψης της πρότασής του από συντεχνίες ο ΟΚΥπΥ
Θέμα για την παραγωγή χαλλουμιού στα κατεχόμενα θέτουν οι αγελαδοτρόφοι στην ΕΕ
Αποσύρονται ακατάλληλα καλλυντικά προϊόντα από την αγορά (pics)
Δωρεάν μαθήματα Ελληνικών για Τουρκοκύπριους από τα ΚΙΕ
Αυξάνεται σε 140.000 ευρώ η ετήσια χορηγία προς φιλοζωικές οργανώσεις
Ψάχνουν να ενημερωθούν για καταφύγια οι Κύπριοι-Συζητήσεις με Μητροπόλεις για παροχή υπογείων σε ναούς
Συνεχίζονται οι πτήσεις Λάρνακα-Τελ Αβίβ και οι αφίξεις σκαφών από Λίβανο