Από νωρίς οι καταγγελίες καταναλωτών ενόψει Black Friday-Οι πρώτες αναφορές ενώπιον του Συνδέσμου

Λίγες ώρες πριν από την ημέρα του Black Friday, άρχισαν ήδη να καταφθάνουν στα χέρια του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, oι πρώτες καταγγελίες από καταναλωτές που έπεσαν θύματα απάτης από διάφορες εταιρείες, οι οποίες ενώ διαφήμιζαν εκπτώσεις στα προϊόντα, τελικά δεν είχαν, ή επιχείρησαν με άλλο τρόπο να ξεγελάσουν τους πολίτες.

Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, ενώπιον του Συνδέσμου έφτασαν δυο καταγγελίες για εκπτώσεις σε προϊόντα, όπου το ποσοστό της έκπτωσης δεν υπολογίστηκε στο ταμείο. Έτσι, ο καταναλωτής, σύμφωνα με τη νομική λειτουργό του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, αγόρασε το προϊόν που ήθελε να πάρει, χωρίς το ποσοστό της έκπτωσης. Και για τις δυο περιπτώσεις για τις οποίες υποβλήθηκαν καταγγελίες, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ήρθε σε επαφή με τις δυο επιχειρήσεις, οι οποίες όπως ανέφερε η κα. Χρήστου, «με καλή τους θέληση, παραδέχθηκαν το λάθος τους, απολογήθηκαν και επέστρεψαν τα χρήματα στον καταναλωτή. Οπόταν, για αυτές τις περιπτώσεις δεν κρίναμε ότι χρειάζεται να προωθηθεί περαιτέρω η υπόθεση στην Υπηρεσία».

Επιπρόσθετα, άλλη μια καταγγελία από καταναλωτή, αφορούσε τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Συγκεκριμένα, σε ιστοσελίδα συγκεκριμένης εταιρείας, παρουσιαζόταν ένα προϊόν σε τιμή έκπτωσης λόγω της περιόδου του Black Friday, με τον καταναλωτή να παραχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία, όπως και την κάρτα του για να αγοράσει το προϊόν. Αφού του αποκόπηκε στη συνέχεια το ποσό από τον λογαριασμό του, η εταιρεία τον ενημέρωσε έπειτα από δυο μέρες, ότι δεν υπάρχει απόθεμα. «Αναμένουμε να μας σταλούν περαιτέρω στοιχεία από τον καταναλωτή για διερεύνηση της συγκεκριμένης καταγγελίας», ανέφερε η κα. Χρήστου.

Άλλες καταγγελίες οι οποίες έφθασαν στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, είχαν να κάνουν με τις παραπλανητικές τιμές στα προϊόντα. Ουσιαστικά, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι από μέρες προηγουμένως, παρακολουθούσαν την τιμή ενός προϊόντος, η οποία για παράδειγμα ήταν στα 39 ευρώ και ενώ σήμερα το προϊόν παρουσιάζεται σε έκπτωση, παραμένει με ακριβώς την ίδια τιμή, δηλαδή στα 39 ευρώ. «Αυτό το είδος καταγγελίας είναι από τις πιο σοβαρές και γι’ αυτό τον λόγο καλέσαμε τους καταναλωτές να τις αποστείλουν στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία μπορεί να διενεργήσει εις βάθος έλεγχο με τα στοιχεία και τα λογισμικά της εταιρείας», πρόσθεσε η νομική λειτουργός.

Επιπλέον, ακόμη πέντε καταγγελίες, αφορούσαν την πολιτική επιστροφών προϊόντων. Δηλαδή, καταναλωτές προχώρησαν στην αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης, πριν την περίοδο του Black Friday, χωρίς έκπτωση, ενώ σήμερα αυτά τα προϊόντα βρίσκονται σε έκπτωση. Έτσι, φαίνεται να υπάρχει μια διαφωνία ως προς το ποσό που πλήρωσε ο καταναλωτής κατά τη φάση των επιστροφών, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο εάν ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις η τιμή που αγόρασε ο καταναλωτής το προϊόν πριν την έκπτωση ή η τιμή που βρίσκεται σήμερα. «Είναι κάτι που δεν υπάρχει Νομοθεσία για να ρυθμίζει το ζήτημα και είναι κάτι που παλεύουμε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου. Αυτού του είδους παράπονα, δείχνουν ξεκάθαρα ότι υπάρχει πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να ρυθμιστεί νομοθετικά».

Ακόμη, άλλη μια καταγγελία που έφθασε στον Σύνδεσμο, αφορούσε εταιρεία που ενημέρωνε τους καταναλωτές για προσφορά σε νέα προϊόντα που έχουν έκπτωση 30 και 40% και η εγγύηση περιοριζόταν στον ένα χρόνο, αναφέροντας ότι αυτό ισχύει με βάση τη Νομοθεσία, κάτι που ουσιαστικά είναι αναληθές. Όπως εξήγησε η κα. Χρήστου, σε όλα τα καινούργια προϊόντα η εγγύηση είναι για ένα χρόνο, είτε είναι σε προσφορά, είτε είναι σε έκπτωση, είτε είναι στην κανονική τους τιμή.

Πάντως, ο Σύνδεσμος, συμβουλεύει τους καταναλωτές ότι εκεί και όπου μπορούν να εξασφαλίζουν αποδείξεις, είναι καλό να τις έχουν μαζί τους, ώστε να κατέχουν στοιχεία που εντοπίζουν στην αγορά και φαίνεται εκ πρώτης όψεως ότι οι εταιρείες παραβιάζουν τη Νομοθεσία. Επιπρόσθετα, γίνεται έκκληση στους καταναλωτές, προτού απομακρυνθούν από το ταμείο, να βλέπουν την απόδειξη με την έκπτωση που υπάρχει και ότι έχουν χρεωθεί το σωστό ποσό.

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με τον Κυπριακό Σύνδεσμος Καταναλωτών στο 22516112 και info@katanalotis.org.cy ή την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας στο 1429.

Δειτε Επισης

Επισπεύδεται η εφαρμογή του σχεδίου Δημοτικών Αποβλήτων
Δεν προκύπτει αδίκημα για το λειτουργό ΥΠΑΝ που καταγγέλθηκε για σεξουαλική παρενόχληση
Ρίχνουν 128 εκατομμύρια σε υποδομές για την Υγεία-Ιδρύεται πρότυπο Παιδογκολογικό κέντρο
Αναμένει ολοκληρωμένη πρόταση για αξιολόγηση εκπαιδευτικών η ΟΕΛΜΕΚ
Στα σκαριά κίνητρα για προσέλκυση ΣΥΟΠ από Υπουργείο Άμυνας-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για «αγοραπωλησίες» ακινήτων στα κατεχόμενα-«Νέα εποχή στον τομέα»
Πραγματοποίησαν πορεία οι απεργοί του κλάδου σκυροδέματος-«Οι εργοδότες να τηρήσουν τα συμφωνηθέντα»
Παράδειγμα φιλοπατρίας 18χρονη από την Πάφο-Άφησε την Φαρμακευτική και εντάχθηκε στη Σχολή Ευελπίδων
Σοβαρά περιστατικά σε Δημοτικά-Ένας μαθητής έφυγε μόνος του, άλλος χτύπησε δασκάλους
Αναβολές θεραπειών λόγω της απεργίας των γιατρών-«Αδιανόητο να χρησιμοποιείται η υγεία ως εργαλείο πίεσης»