Πού θα επενδύσουν ενόψει διπλών εκλογών τα κόμματα και η ανάγκη για υποψηφίους «ειδικού σκοπού»

Το εγχείρημα των διπλών εκλογών του ερχόμενου Ιουνίου, άρχισε σιγά σιγά να λαμβάνει τις πραγματικές του διαστάσεις και να γίνεται αντιληπτό από τις κομματικές ηγεσίες, πως είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και για το μέλλον των ιδίων, αλλά κυρίως για το μέλλον του τόπου.

Από τη μια οι Ευρωεκλογές αποτελούν τη δεύτερη πιο σημαντική εκλογική διαδικασία, που τα κόμματα έχουν τη δυνατότητα να μετρήσουν τις δυνάμεις τους, ενώ οι εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ειδικά αυτή τη φορά, θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία της Μεταρρύθμισης, αφού οι νέες τοπικές Αρχές, θα κληθούν να την εφαρμόσουν.

Με μια επιφανειακή προσέγγιση, αν ρωτούσε κάποιος τις ηγεσίες των κομμάτων, που θα προτιμούσαν να πάνε καλύτερα, η απάντηση μάλλον θα ήταν οι Ευρωεκλογές. Εκεί τα ποσοστά των κομμάτων παρουσιάζονται αυτούσια, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις και οι ηγεσίες είναι υπόλογες του αποτελέσματος. Αν αυτό είναι θετικό για το κόμμα, τότε πιστώνονται την επιτυχία, αν είναι αρνητικό τότε χρεώνονται την αποτυχία. Και σε αυτές τις Ευρωεκλογές, οι εκτιμήσεις που γίνονται, είναι πως θα υπάρξουν αλλαγές στον πολιτικό χάρτη που μας εκπροσωπεί σε Βρυξέλλες και Στρασβούργο.

Αντίθετα στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι συμμαχίες, οι αρκετοί ανεξάρτητοι υποψήφιοι που στηρίζουν τα κόμματα και η συνθετότητα σε όλα τα επίπεδα, δεν επιτρέπει την εξαγωγή αμιγώς πολιτικών συμπερασμάτων. Αυτό που μπορεί να κριθεί σε πρώτο επίπεδο είναι αν δικαιώθηκαν προσωπικές επιλογές των ηγεσιών για τους μεγάλους δήμους ή για τις προεδρίες των Επαρχιακών Οργανισμών.

Κι επειδή οι διαδικασίες των κομμάτων τρέχουν και τα κριτήρια που τίθενται σε αρκετές περιπτώσεις, δεν είναι αμιγώς πολιτικά, κάπου τα κόμματα θα πρέπει να επαναξιολογήσουν την τακτική τους. Κι αυτό διότι, ειδικά αυτή τη φορά, οι επιλογές που θα κάνουν για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα έχουν ειδικό βάρος. Πρώτον επειδή οι νέες Τοπικές Αρχές θα κληθούν να εφαρμόσουν μια νέα Μεταρρύθμιση, η οποία δεν εδράζεται μόνο σε αποφάσεις για το «ποια δέντρα θα κόψουμε» και «ποιους δρόμους θα ρίξουμε άσφαλτο».

Τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα και απαιτούν γνώση, αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα από τους τοπικούς φορείς. Συνεπώς επιλογές, στη βάση δημοφιλίας, εκλεξιμότητας, και αναγνωρισιμότητας ανάμεσα στους πολίτες, θα έπρεπε τουλάχιστον για τις συγκεκριμένες εκλογές να αποφευχθούν.

Στην παρούσα φάση θα έπρεπε και τα ίδια τα κόμματα να βάλουν νερό στο κρασί τους και να επιλέξουν τεχνοκράτες οι οποίοι αφενός γνωρίζουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση και κυρίως τις απαιτήσεις της Μεταρρύθμισης και που αφετέρου έχουν να δείξουν δείγματα γραφής στο επίπεδο της προηγούμενης τους ιδιότητας, για τον τρόπο με τον οποίο ενεργούν ενώπιον δύσκολων και σοβαρών αποφάσεων.

Και αυτό δεν αφορά μόνο το κομμάτι των δημάρχων και των προέδρων των Επαρχιακών Οργανισμών Αυτοδιοίκησης. Αφορά και τους δημοτικούς συμβούλους, τους αντιδημάρχους και όποιους άλλους που προετοιμάζονται να εμπλακούν στα της αυτοδιοίκησης. Αυτό που χρειάζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση, τουλάχιστον σε αυτή τη μεταβατική περίοδο που θα εισέλθει από τον Ιούνιο του 2024, δεν είναι influencers και ανθρώπους με μεγάλο κύκλο και πολλούς υποστηρικτές, που φιλοδοξούν να αποκτήσουν ένα τίτλο.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση χρειάζεται πρόσωπα έμπειρα, υπεύθυνα και συνετά που θα αναλάβουν ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα. Η Μεταρρύθμιση, όπως και κάθε μεγάλη Μεταρρύθμιση που εφαρμόστηκε στην Κύπρο, με πιο πρόσφατη αυτή του ΓΕΣΥ, θα έχει κενά, θα αντιμετωπίσει δυσκολίες και θα βρει πολλούς πρόθυμους επικριτές. Ο ρόλος των ανθρώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι να εργαστούν για να διορθώσουν και να βελτιώσουν τη Μεταρρύθμιση και όχι για να την πολεμούν εκ των έσσω.

Συνεπώς, οι ηγεσίες των κομμάτων έχουν τεράστια ευθύνη για τις επιλογές που θα κάνουν, και για το επίπεδο καθώς και την ατζέντα της προεκλογικής περιόδου, αλλά και για την ποιότητα των υποψηφίων τους.

Άρα επιστρέφοντας στο αρχικό ερώτημα για το ποιες εκλογές θα ήθελαν να κερδίσουν, θα ήταν καλό για τους ίδιους να επενδύσουν πολιτικά και επικοινωνιακά στους υποψηφίους τους για τις Ευρωεκλογές και να κάνουν ένα βήμα πίσω, αφήνοντας ανθρώπους με γνώση και όραμα να αναλάβουν το εγχείρημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησής. Άλλωστε, όταν η Τοπική Αυτοδιοίκησή μπει στις ράγες και λειτουργεί αψεγάδιαστα, θα έχουν πεδίο δόξης λαμπρό τις επόμενες πενταετίες για να ξεδιπλώσουν τους πολιτικούς τους σχεδιασμούς.

Δειτε Επισης

Διόρισε Ειδική Εκπρόσωπο για Θρησκευτικές Ελευθερίες και Προστασία Μειονοτήτων στην Μέση Ανατολή ο ΠτΔ
Δεν έλαβε ακόμη απάντηση ο ΠτΔ για την ημερομηνία της συνάντησης με Τατάρ-«Έχουμε και εμείς κόκκινες γραμμές»
ΒΙΝΤΕΟ: Άκουσε τα κάλαντα από τις ένοπλες δυνάμεις ο ΠτΔ-Η έκπληξη της χορωδίας της Εθνικής Φρουράς
Θέλουν την παρέμβαση ΥΠΕΞ και ΗΕ για λύση μετά τα επεισόδια στη Δερύνεια οι αγροτικές οργανώσεις
Ξεκαθάρισε πως δεν θα είναι υποψήφια για την αντιπροεδρία του ΔΗΣΥ η Τσιρίδου-«Πάνω απ' όλα χρειάζεται ενότητα»
ΠτΔ: Εάν ανταποκριθεί θετικά η Τουρκία είναι δυνατό να τεθεί το Κυπριακό στις ράγες της διαπραγμάτευσης
Απαντά στους τούρκους το ΥΠΕΞ-«Οι εθνικές επιδιώξεις μας αποτελούν επιδιώξεις της Ε.Ε»
Ν. Χριστοδουλίδης: Να μην επιχειρήσουν άλλα κράτη όπως η Τουρκία να εκμεταλλευτούν το κενό στη Συρία
Α. Δημητρίου: Δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβαστούμε με μισή πατρίδα
Επίσκεψη εργασίας σε Ισραήλ και Παλαιστίνη θα πραγματοποιήσει ο Κόμπος-Στο επίκεντρο η κατάσταση στη Μέση Ανατολή