Πρωτιά Κυπρίων στην Ευρώπη στη χρήση social media για ενημέρωση-Τι προτιμούν να βλέπουν από τους influencers
06:00 - 18 Νοεμβρίου 2023
Σημαντικά και ενδιαφέροντα ευρήματα, σε σχέση με τον τρόπο που επιλέγουν να ενημερώνονται αλλά και να αλληλοεπιδρούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι Κύπριοι, περιλαμβάνονται στην έρευνα του Ευρωβαρόμετρού που δημοσιεύθηκε την περασμένη Παρασκευή και που διενεργήθηκε από τις 18 μέχρι τις 24 Οκτωβρίου.
Η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, καταπιάνεται με ζητήματα ενημέρωσης των πολιτών, τα μέσα που επιλέγουν για να ενημερώνονται και τα επίπεδα εμπιστοσύνης που δείχνουν προς αυτά. Επιπλέον ανιχνεύει τις τάσεις, σε σχέση με το φαινόμενο των influencers και τις πιο διαδεδομένες πλατφόρμες στην Κύπρο και την Ευρώπη.
Σε σχέση με τη θεματολογία που ενδιαφέρει το κυπριακό κοινό, πάνω κάτω αυτές κυμαίνονται στα ίδια ζητήματα με αυτά του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος αριθμός των Κυπρίων ενδιαφέρεται για τοπικές ειδήσεις, ενώ ακολουθούν ως απαντήσεις, τα διεθνή θέματα, ενδεχομένως λόγω και του πολέμου στη Γάζα. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνονται και οι απαντήσεις για τα αθλητικά καθώς επίσης και για ειδήσεις που έχουν να κάνουμε με τα ατυχήματα και την εγκληματικότητα. Στον πάτο της συγκεκριμένης λίστας, είναι οι ειδήσεις που αφορούν πρόσωπα, όπως μέλη βασιλικών οικογενειών και celebrities.
Σε σχέση με τα μέσα που χρησιμοποιούν περισσότερο οι Κύπριοι για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ειδήσεις, καταγράφεται ένα εντυπωσιακό ποσοστό, το οποίο φτάνει το 70% των ερωτηθέντων, οι οποίοι επιλέγουν πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Θα πρέπει να σημειωθεί πως το αντίστοιχο ποσοστό του μέσου όρου των Ευρωπαίων που ενημερώνονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σχεδόν το μισό.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία, η Κύπρος με την Μάλτα, είναι η χώρες με το πλέον υψηλό ποσοστό, ενώ αρκετά πιο πίσω με ποσοστό λίγο πάνω από 50% είναι η Ουγγαρία, η Ελλάδα και η Λετονία και η Βουλγαρία.
Από εκεί και πέρα, δεύτερη πηγή ενημέρωσης ανάμεσα στους Κύπριους, είναι η τηλεόραση με 62%, τρίτη οι ηλεκτρονικές και ειδησεογραφικές πλατφόρμες με 52%, ενώ ακολουθούν ραδιόφωνο με 30% και έντυπος Τύπος με μόλις 10%.
Στην ηλικιακή ομάδα 15 με 24 ετών, πρώτη επιλογή ενημέρωσης αποτελούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως και στην ομάδα 25 με 39 ετών καθώς επίσης και 50 με 54. Αντιθέτως, η μόνη ηλικιακή ομάδα Κυπρίων που επιλέγει άλλο μέσο, είναι αυτή των 55+.
Σε ότι αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που προκύπτει πως είναι τα πλέον διαδεδομένα στην Κύπρο, στην κορυφή της λίστας είναι το Facebbok, ενώ ακολουθούν Instagram, Youtube και Whatsapp. Θα πρέπει να σημειωθεί πως στην ΕΕ, ο μέσος όρος χρήσης του Facebook είναι στο 63%, ενώ στην Κύπρο στο 77%.
Στο ερώτημα για ποιους σκοπούς χρησιμοποιήσατε ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα τις τελευταίες επτά ημέρες, η πρώτη απάντηση ανάμεσα στους Κύπριους ερωτηθέντες ήταν για παρακολούθηση ειδήσεων και τρέχουσας επικαιρότητας και δεύτερη απάντηση για να αποστολή μηνυμάτων σε φίλους και οικογένεια. Τρίτη απάντηση με 41% ήταν, «για να δω φωτογραφίες και βίντεο» και τέταρτη, «για να παρακολουθήσω τι κάνουν φίλοι, συγγενείς ή συναδέλφοι».
Σε σχέση με τους influencers, το 46% των Κύπριων ερωτηθέντων, απάντησε πως τους παρακολουθεί και το 49% ότι δεν τους παρακολουθεί. Στο ερώτημα, «τι είδους περιεχόμενο προτιμάτε από τους infulencers», το 49% των ερωτηθέντων απάντησε, «για σχολιασμό της τρέχουσας επικαιρότητας», το 44% «για στιγμιότυπα από τη ζωή τους», το 32% «για συμβουλές» και το 25% «για κριτικές προϊόντων, βιβλίων ή τοποθεσιών».