Σχέδιο δράσης προς ιχνηλάτηση του κάθε καταλύτη με τη δημιουργία μητρώου εγγραφής

Την υλοποίηση σχεδίου δράσης κατά του φαινομένου κλοπής καταλυτών αυτοκινήτων με τη δημιουργία σχετικού μητρώου ιχνηλάτησης, ζήτησε την Πέμπτη η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών.

Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας, ο εισηγητής του θέματος και βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι η επιτροπή ολοκλήρωσε σήμερα τη συζήτηση επί του θέματος, το οποίο είχε εγγραφεί προς συζήτηση μετά την εμφάνιση του προβλήματος, προσθέτοντας πως ύστερα από διαβουλεύσεις με τους εμπόρους, το Τμήμα Περιβάλλοντος, το Τμήμα Τελωνείων και την Αστυνομία, έγινε αντιληπτό ότι ο μόνος τρόπος μετρίασης του φαινομένου ήταν η πάταξη της κλεπταποδοχής.

Για τον σκοπό αυτό, συνέχισε ο κ. Παπαδούρης, έγινε εισήγηση με τη σύμφωνη γνώμη του Τμήματος Περιβάλλοντος για προετοιμασία ενός σχεδίου δράσης προς ιχνηλάτηση του κάθε καταλύτη με τη δημιουργία μητρώου εγγραφής, ιδανικά ηλεκτρονικού, κάθε καταλύτη από τη στιγμή της εισαγωγής του στη χώρα, της πώλησης, της εφαρμογής και πιθανής αντικατάστασης, μέχρι και την τελική εξαγωγή ή καταστροφή του και τον διαχωρισμό των πολύτιμων μετάλλων που περιέχει.

Συμπλήρωσε ότι το Τμήμα Περιβάλλοντος παρέδωσε πρόσφατα στην επιτροπή υπό τη μορφή εμπιστευτικού εγγράφου το σχέδιο δράσης, το οποίο ήταν και το αντικείμενο της σημερινής συζήτησης, ενώ υπήρξε ενημέρωση από την Αστυνομία ότι το φαινόμενο παρουσιάζει μειωτική τάση το 2023, ίσως και λόγω της δημοσιότητας που έλαβε και των μηνυμάτων που εστάλησαν μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

«Εμείς βρήκαμε τη λύση σε συνεργασία με το Τμήμα Περιβάλλοντος και το Τμήμα Τελωνείων, από εκεί και πέρα παραδίδουμε τη δουλειά στο ίδιο το Υπουργείο, στην εκτελεστική εξουσία, και ας αποφασίσουν οι ίδιοι κατά πόσο θέλουν να εφαρμόσουν αυτό το σχέδιο δράσης ή όχι», τόνισε σχετικά.

Ο κ. Παπαδούρης σημείωσε επίσης και την άποψη του Τμήματος Περιβάλλοντος περί αναγκαιότητας εφαρμογής του σχεδίου δράσης, αλλά και τον προβληματισμό του Τμήματος για το κατά πόσο θα είναι σε θέση να το εφαρμόσει με το υφιστάμενο προσωπικό, δεδομένου πως έχουν προσληφθεί 15 άτομα αντί 45 που είχαν ζητηθεί, χωρίς μάλιστα να έχει καθοριστεί ποιοι εξ αυτών θα θεωρηθούν ως επιθεωρητές, ενώ θα υπάρξει και σχετικό κόστος που θα πρέπει να συνυπολογιστεί στον οποιοδήποτε προϋπολογισμό.

Πρόσθεσε ακόμη ότι τα μέλη της ςπιτροπής άκουσαν με ανησυχία πως παρότι υπάρχουν αρκετές αδειοδοτημένες εταιρείες για εξαγωγή καταλυτών, μόνο μία πραγματοποιούσε εξαγωγές το 2023, γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά για ζητήματα ανταγωνισμού.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ψήφισαν αποτεφρώσεις νεκρών το 2016, ακόμη δεν ξεκίνησε η ανέγερση κρεματορίου-Ορίζοντας (τελικά) το 2026
Τέλος Ιανουαρίου τα νεότερα για το νομοσχέδιο των διασωστών ασθενοφόρων-Απειλούν με μέτρα λόγω καθυστέρησης
Η ιστορία μέσα από τα ερείπια του εγκαταλελειμμένου νοσοκομείου Αμιάντου-«Έρμαιο της φθοράς και του χρόνου» (pics)
Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν πάνω από 17 εκατ. ευρώ στην κλήρωση Τζόκερ
Προσωρινές οι επιπτώσεις στην πανίδα από το άδειασμα του φράγματος Μαυροκόλυπου
Τα φορολογικά κίνητρα για προσιτό ενοίκιο ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών
Σηκώνει τα μανίκια ο ΚΟΑΓ-Ξεπερνούν τις 200 οι οικιστικές μονάδες για πώληση, στη Λεμεσό πιλοτικά στέγη με προσιτό ενοίκιο
Ανησυχία Συνδέσμου Καταναλωτών για στρεβλώσεις τιμών-Ζητά μέτρα από Υπουργεία Εμπορίου και Γεωργίας
«Δεν έχω οξυγόνο»-Η Λευκωσία ανάμεσα στις 130 πόλεις που διαμαρτυρήθηκαν για το δυστύχημα στα Τέμπη (vid&pics)
Η αποξένωση, ο στιγματισμός και το «χτικιό»-Η ιστορία πίσω από το κρυφό κοιμητήριο των φυματικών (pics)