«Συνεχίζεται η συζήτηση για διαπλάτυνση οδοφράγματος Αγ.Δομετίου»

Σε επίπεδο τεχνικών επιτροπών εξετάζεται γενικά το θέμα των νέων οδοφραγμάτων αλλά και ιδιαίτερα το ζήτημα διαπλάτυνσης του οδοφράγματος του Αγίου Δομετίου, όπως δήλωσε ο ειδικός αντιπρόσωπος του Τουρκοκύπριου ηγέτη Ερσίν Τατάρ, Εργκιούν Ολγκούν, γράφει σήμερα η Γενί Ντουζέν. 

Σύμφωνα με το ΓΤΠ, σε ρεπορτάζ της για το θέμα των οδοφραγμάτων, την συμφόρηση που παρατηρείται και τις εξελίξεις, η εφημερίδα αναφέρεται σε δηλώσεις του «υπουργού» συγκοινωνιών και έργων, Ερχάν Αρικλί, ο οποίος υποστήριξε απαντώντας σε ερώτηση πως δεν έφτασαν επισήμως κοντά τους οποιεσδήποτε προτάσεις λύσης που συζητούνται για τα σημεία διέλευσης. 

Ο κ. Αρικλί ανέφερε επίσης ότι «αν ανοίξει μια νέα πύλη, θα υπάρξει πρόβλημα στους αστυνομικούς υπεύθυνους για τη μετανάστευση και στους τελωνειακούς που θα βάλουμε στην πύλη. Θα βιώσουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα».

Πρόσθεσε ότι «πρέπει να αυξήσουμε τον αριθμό του προσωπικού τόσο στο αεροδρόμιο της Τύμπου όσο και στις νέες πύλες. Αναπτύξαμε ένα σχέδιο για πρόσληψη προσωπικού και το υποβάλαμε στα αρμόδια μέρη. Αυτό έλαβε έγκριση. Θα γίνει κάποιο βήμα εντός αυτής της βδομάδας».

Αν μας πουν σήμερα "ανοίξτε τις πύλες" και τις ανοίξουμε, θα υπάρξει πρόβλημα στον αριθμό του προσωπικού των «τελωνείων», είπε, σημειώνοντας ωστόσο ότι «είναι στην ημερήσια διάταξη το άνοιγμα 3-4 πυλών».

Μίλησε επίσης για προσπάθεια από πλευράς κατεχομένων για αύξηση των «αστυνομικών, υπεύθυνων για τη μετανάστευση» στα υφιστάμενα οδοφράγματα και ότι προς αυτό έχει υποβληθεί σχέδιο για ανάθεση γραφειακών καθηκόντων στην «αστυνομία» σε ειδικούς που εργάζονταν στις δυνάμεις ασφαλείας.

«Είμαστε σε επικοινωνία […] Χρειαζόμαστε περίπου 1.500 αστυνομικούς για βελτίωση σε αυτά τα θέματα, δηλαδή, αν θα προσλάβουμε νέα στελέχη, αυτός ο αριθμός μπορεί να είναι μόνο 150 άτομα τον χρόνο και είναι ανεπαρκής αριθμός», είπε.

Εξάλλου, σε δικές του δηλώσεις ο κ. Ολγκούν, ο οποίος θα συνταξιοδοτηθεί σύντομα, δήλωσε στην εφημερίδα ότι οι πλευρές υπέβαλαν στις τεχνικές επιτροπές το δικό τους σχέδιο σε σχέση με το οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου.

«Έγιναν σκέψεις για το πώς μπορούμε να πλατύνουμε αυτή την γραμμή. Οι τεχνικές επιτροπές εργάζονται πάνω σε αυτό. Είναι στις τεχνικές επιτροπές οι απόψεις για επιτάχυνση αυτών των διελεύσεων», είπε.

Σε σχέση με το άνοιγμα νέων οδοφραγμάτων, πρόσθεσε, «είχαμε και πρόταση για άνοιγμα της συνοριακής πύλης του Λήδρα Πάλας για εμπορικά οχήματα και το άνοιγμα της συνοριακής πύλης της Μια Μηλιάς μόνο για εμπορικά οχήματα, όμως αυτή την στιγμή όλα είναι στο τραπέζι». «Κατόπιν πρέπει να ενεργήσει και η κυβέρνηση γι’ αυτές τις σκέψεις», είπε.

Στο μεταξύ, μιλώντας στην εφημερίδα, ο Τουρκοκύπριος συμπρόεδρος της τεχνικής επιτροπής για τα σημεία διέλευσης, Αϊσάν Μουλλάχασαν Ατιλγκάν δήλωσε ότι εξήγησαν ότι μια γρήγορη και εύκολη λύση θα μπορούσε να είναι αύξηση του προσωπικού και του αριθμού των σημείων εξυπηρέτησης στον Άγιο Δομέτιο και ότι υπέβαλαν εισήγηση προς αυτή την κατεύθυνση.

«Και εκείνοι το είδαν θετικά και υπέβαλαν τα δικά τους σχέδια», είπε και πρόσθεσε ότι «εδώ και έναν χρόνο συνεχίζονται οι συζητήσεις μας». Μίλησε για αυτοθυσία της επιτροπής, η οποία συνέρχεται μια φορά κάθε μερικούς μήνες και «είμαστε σε συνεχή επικοινωνία σε σχέση με τις εξελίξεις». 

Προβλέπουν, είπε ο κ. Ατιλγκάν, «στην προσθήκη επιπλέον δρόμων στους υφιστάμενους δρόμους στον Άγιο Δομέτιο. Οι διελεύσεις είναι πολύ εντατικές πλέον. Ετοιμάσαμε και εμείς ένα σχέδιο. Και εμείς ζητήσαμε την προσθήκη επιπλέον δρόμων και να γίνονται πιο σύγχρονες, πολιτισμένες διελεύσεις. Συνεχίζονται οι συνομιλίες μας».

Θεωρώ, σημείωσε, «ότι κατά προτίμηση θα υλοποιηθούν ταυτόχρονα έργα».

Ανέφερε επίσης ότι οι Τουρκοκύπριοι κατέθεσαν «δύο διαφορετικές προτάσεις εκτός από το σημείο διέλευσης Αγίου Δομετίου που είναι το μοναδικό σημείο διέλευσης οχημάτων στην Λευκωσία. Ζητήσαμε να μην είναι μόνο για διέλευση διπλωματικών οχημάτων η πύλη του Λήδρα Πάλας, αλλά παράλληλα να ανοίξει και για εμπορικά οχήματα, όμως δεν αντιμετωπίστηκε θετικά».

Μετά, πρόσθεσε, «προτείναμε την Μια Μηλιά πριν ορισμένο χρονικό διάστημα και είπαμε να γίνει ένα δεύτερο σημείο διέλευσης οχημάτων στη Μια Μηλιά, να περνούν απ’ εδώ τα ταξί, τα λεωφορεία, τα οχήματα ενοικίασης και τα εμπορικά οχήματα στο πλαίσιο του κανονισμού της πράσινης γραμμής».

Αυτή, είπε ο ίδιος, «είναι μια επίκαιρη πρόταση και ακόμα δεν είχαμε απάντηση. Περιμένουμε, συνεχίζονται οι προσπάθειες». 

Δειτε Επισης

Ενοχλημένος ο Παναγιώτου για την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-«Τριάντα επτά σεντς ημερησίως η διαφορά»
Πορεία προς Υπ. Εργασίας από εργαζόμενους στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Καταιγίδες και χαλάζι στο καιρικό μενού-Στους 24 βαθμούς η θερμοκρασία
Μπαίνει στο χορό και η Ελεγκτική για την ρήξη στην Υγεία-Σε αδιέξοδο για τα οικονομικά κριτήρια
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που χαρίζουν πάνω από 1 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα Post2Santa για αποστολή γραμμάτων στον Άγιο Βασίλη
Τον θεμέλιο λίθο για τη Μονάδα Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό κατέθεσε ο Πρόεδρος
Υπερψηφίστηκε νομοθεσία που ενισχύει πλαίσιο καταπολέμησης εταιρικής φοροδιαφυγής
Ψηφίστηκε νόμος για κύρωση συμφωνίας ΚΔ-Ελλάδας για φυσικές καταστροφές
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών