Ρίχνει τις ταρίφες των προστίμων ο Βαφεάδης-Ψάχνει τη φόρμουλα των εξωδίκων βάσει εισοδημάτων

Αναβρασμός και δυσφορία επικρατεί ανάμεσα στους οδηγούς το τελευταίο διάστημα σε σχέση με τα τσουχτερά πρόστιμα που εκδίδονται από τα συστήματα φωτοεπισήμανσης που βρίσκονται εγκατεστημένα εδώ και μήνες στους δρόμους, με τον υπουργό Μεταφορών, να βγαίνει μπροστά και να καθησυχάζει τους πολίτες, καθώς πρόκειται να μειωθεί το ύψος των εξωδίκων, που αγγίζει τα 300 ευρώ.

Αντιλαμβανόμενο την οικονομική και δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται αρκετοί συμπολίτες μας, ενώ την ίδια ώρα παρουσιάζουν ανοδική πορεία οι τιμές σε όλους τους τομείς της αγοράς, το Υπουργείο Μεταφορών, τροχοδρομεί την απόφασή του όπως μειωθεί το εξώδικο πρόστιμο από τις κάμερες, ωστόσο, πρόκειται να αυξήσει την ίδια ώρα την ποινή σε όσους εσκεμμένα παρεμποδίζουν το έργο των κινητών καμερών, από 2,000 σε 5,000.

Σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο υπουργός Μεταφορών, Aλέξης Βαφεάδης, εμφανίστηκε ικανοποιημένος για τα αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες στις τροχαίες παραβάσεις, ωστόσο, επικρατεί προβληματισμός για το ύψος των προστίμων, καθώς μεγάλη μερίδα πολιτών, αδυνατεί να τα ξοφλήσει. «Αρχικά, πρέπει να πούμε ότι με τη χρήση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, έχουμε πάρα πολύ καλά αποτελέσματα, όσον αφορά τη ρύθμιση της οδικής ασφάλειας, καθώς έχουμε μεγάλη μείωση στα αδικήματα και αυτό βοηθά στον μέγιστο βαθμό η φωτοεπισήμανση. Ωστόσο, κρατώντας αυτά τα αποτελέσματα και προσπαθώντας βεβαίως ταυτόχρονα να τα βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο, θεωρούμε ότι ήρθε η ώρα να δούμε το θέμα του ύψους των προστίμων, διότι από τις αντιδράσεις του κόσμου, καταλαβαίνουμε ότι η επίδραση που έχει στον κόσμο, εκτός από αποτρεπτική στο να κάνουν παρανομίες, είναι εξαντλητική και εκφοβιστική».

Με τα 300 ευρώ, ανέφερε ο κ. Βαφεάδης, «αφαιρείται ένα τεράστιο μέρος από το μηνιαίο εισόδημα μιας μέση οικογένειας. Σκοπός μας, δεν είναι να οδηγήσουμε τον κόσμο σε στέρηση, αλλά σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τον κόσμο να συμμορφώνεται, να αντιλαμβάνεται τους κανόνες και να προσέχει περισσότερο την ώρα που οδηγεί, χωρίς να κάνει παρανομίες. Όλα αυτά, μπορούμε να τα πετύχουμε, με κάποιο διαφορετικό σύστημα επιβολής προστίμου».

Η σκέψη που επικρατεί στο αρμόδιο Υπουργείο, είναι το πρόστιμο για παράδειγμα να είναι κλιμακωτό. «Δηλαδή, την πρώτη φορά να είναι προειδοποίηση, τη δεύτερη φορά να είναι διπλάσιο και να πηγαίνει αναλόγως με το πόσα επαναλαμβανόμενα είναι τα παραπτώματα, ούτως ώστε να τιμωρούμε αυτούς που κάνουν τις παρανομίες, αλλά να δίνουμε την ίδια ώρα και την ευκαιρία στον κόσμο να μαθαίνει από το λάθος που έκανε, χωρίς να τους αναγκάζουμε να στερηθούν πράγματα της καθημερινότητάς τους».

Ένας εργαζόμενος, πρόσθεσε ο κ. Βαφεάδης, «ο οποίος για παράδειγμα έχει ένα εισόδημα 1,500 ευρώ τον μήνα και του πάρεις 300 ευρώ με ένα πρόστιμο, είναι ουσιαστικά το 1/5 του μηνιαίου του εισοδήματος του. Ο κόσμος σήμερα με 1,500 ευρώ, δεν μπορεί να έχει αποταμιεύσεις ύψους 10%, όχι να του αφαιρείται κιόλας το 20% με ένα πρόστιμο. Συνεπώς, πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτή την κατάσταση, αλλά χωρίς να χάνουμε την ίδια ώρα τα καλά αποτελέσματα που έχουμε μέχρι σήμερα».

Οι φωνές για τα… περίεργα φλας και τις κρυμμένες κινητές κάμερες

Αρκετά είναι επίσης τα παράπονα των οδηγών για εξώδικα που τους αποστέλλονται ενώ αυτοί δεν παραβίασαν κάποιο κανόνα οδικής κυκλοφορίας, καθώς όπως υποστηρίζουν για παράδειγμα, όταν υπάρχει το πράσινο βελάκι για στροφή δεξιά και αυτοί βρίσκονται σε αναμονή καθώς υπάρχει κίνηση, όταν αυτό σβήσει, τότε τους συλλαμβάνει η κάμερα. Σε άλλες περιπτώσεις, αναφέρουν ότι βρίσκονταν σε σημείο επιτρεπόμενο, αλλά μετά άλλαξε το φανάρι σε κόκκινο και έτσι τους φωτογράφισε η κάμερα.

Παραδείγματα, τα οποία τέθηκαν ενώπιον του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος ανέφερε ότι, «το σύστημα της φωτοεπισήμανσης τέθηκε σε λειτουργία πριν αρκετό καιρό, για να έχουμε την ενημέρωση σχετικά με τις εμπειρίες των πολιτών. Αντιλαμβανόμαστε όμως, ότι πολλές από τις εμπειρίες των πολιτών, δεν είναι καλές και όσον αφορά το ύψος του προστίμου, μπορεί να είναι εξαντλητικό. Όσον αφορά για παράδειγμα τη στροφή δεξιά και το βελάκι, είναι κάτι που πρέπει να διευκρινιστεί στον κόσμο πως δουλεύει, διότι ο κόσμος δεν κατάλαβε ακόμη πως λειτουργεί και τι σημαίνει. Υπάρχουν οδηγοί που φοβούνται να στρίψουν δεξιά και ανησυχούν ότι μπορεί να μπουν νόμιμα σε ένα χώρο, αλλά εάν αλλάξει το φανάρι, θα τους γράψει η κάμερα κτλ. Η ενημέρωση είναι πολύ σημαντική στον κόσμο, αλλά πρέπει να πούμε ότι όπου μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι γίνονται αδικίες, πρέπει να τα διορθώσουμε και είναι αυτός ο σκοπός της συζήτησης».

Επιπρόσθετα, αρκετά είναι ακόμη τα παράπονα για τις κινητές κάμερες οι οποίες δεν τοποθετούν προειδοποιητικές πινακίδες ή ορισμένες κρύβονται σε σκοτεινά σημεία ή πίσω από θάμνους και διάφορα δένδρα, ώστε να μην γίνονται αντιληπτοί από τους οδηγούς.

Όπως εξήγησε ο κ. Βαφεάδης, «η θέση των κινητών καμερών ορίζεται από την Αστυνομία και θεωρούμε ότι η Αστυνομία γνωρίζει πολύ καλά τη Νομοθεσία και τι προειδοποίηση πρέπει να δίνει στους οδηγούς. Σίγουρα ο σκοπός δεν είναι να στήσουμε ενέδρα στους πολίτες, γι’ αυτό και υπάρχουν οι προειδοποιητικές σημάνσεις πριν το σημείο ελέγχου, για να γνωρίζει ο οδηγός ότι μπαίνει σε μια ζώνη που ελέγχεται η ταχύτητα και πάλι σκοπός δεν είναι να τιμωρηθεί, αλλά αντιθέτως να βοηθήσει τον οδηγό να συμμορφώνεται πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Όσο περισσότερο τηράς ένα όριο ταχύτητας, τόσο σου γίνεται και συνήθεια και δεν τρέχεις στο μέλλον. Οπότε, αυτοί οι έλεγχοι θεωρώ ότι είναι καλοί, αλλά δεν πρέπει, επιμένω, τα προστίματα να είναι εξαντλητικά. Πρέπει να είναι με σκοπό να συμμορφώνεται και να επιμορφώνεται ο πολίτης, για να μπορεί να οδηγεί ποιο ασφαλισμένα στους δρόμους. Σκοπός μας δεν είναι να μην oδηγά, αλλά σκοπός μας είναι να οδηγεί με ασφάλεια».

Έτσι, σε μια προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Μεταφορών για να προστατεύσει τις κινητές κάμερες, πρόκειται να αυξήσει το πρόστιμο στους παραβάτες οι οποίοι εσκεμμένα παρεμποδίζουν το έργο των κινητών καμερών. «Είμαστε σχεδόν έτοιμοι να υποβάλουμε στη Βουλή ένα Νομοσχέδιο, το οποίο προνοεί αύξηση του προστίμου και ποινικοποιεί ουσιαστικά, όχι μόνο την παρενόχληση των χειριστών καμερών, αλλά και την παρεμπόδιση στο έργο τους. Δηλαδή, αυτοί που στέκονται μπροστά και εμποδίζουν το έργο των καμερών, θα είναι ένοχοι αδικήματος και θα πάνε στο Δικαστήριο για να αποφασιστεί η ποινή τους. Το πρόστιμο πρόκειται να ανεβεί από 2,000 σε 5,000. Κάτι που πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή για να ισχύσει, καθώς πρόκειται για εισήγηση του Υπουργείου Μεταφορών».

Δειτε Επισης

Πρόταση για καταγγελία οχημάτων σε πεζοδρόμια μέσω φωτογραφίας-Επιστολή ΟΠΑΚ στην Επιτροπή Νομικών
Τα ερωτήματα για την επίθεση στο Μαγδεμβούργο-Πώς βάζει «φωτιά» στις πρόωρες γερμανικές εκλογές
Bild: Αίτηση διαζυγίου κατέθεσε η Άσμα αλ Άσαντ-Θέλει να γυρίσει στο Λονδίνο
Η αναλγησία της εκτελεστικής εξουσίας, η καθυστέρηση ψήφισης Νόμου και η συνέχιση του χάους με τους ΤΑΚΑΤΑ
Στις φλόγες φορτηγό στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, έκλεισε η μια λωρίδα
Οι απειλές του 50χρονου Σαουδάραβα-Όσα ύποπτα έλεγε χρόνια πριν αιματοκυλήσει τη χριστουγεννιάτικη αγορά
ΒΙΝΤΕΟ: Φρικτό περιστατικό στη Νέα Υόρκη-Άνδρας έβαλε φωτιά σε γυναίκα στο μετρό
Περιορισμένη ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο λόγω έντονων βροχοπτώσεων-Συστήνεται προσοχή
Θέλουν την παρέμβαση ΥΠΕΞ και ΗΕ για λύση μετά τα επεισόδια στη Δερύνεια οι αγροτικές οργανώσεις
Έσπασε το σίδερο του κρεβατιού και πήδηξε από το παράθυρο ο δραπέτης-Ζήτησε έκθεση γεγονότων ο Αρναούτης