Τετράτροχες με οδηγούς ανήλικους εκπέμπουν SOS στους δρόμους-Ψάχνουν μέτρα στη Βουλή

Μόνο σημερινό δεν είναι το προβληματικό φαινόμενο της επικίνδυνης και αλόγιστης κυκλοφορίας τετράτροχων μοτοσυκλετών, όπου οι οδηγοί τους, κυρίως νεαρής ηλικίας και σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, είναι ανήλικοι, τις μετατρέπουν σε… τέρατα στους δρόμους, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τους ίδιους τους εαυτούς τους, αλλά και τη σωματική ακεραιότητα ανυποψίαστων πολιτών, που κυκλοφορούν πεζή σε διάφορες πολυσύχναστες περιοχές.

Το διαχρονικό φαινόμενο των τετράτροχων μοτοσικλετών, που βγαίνει στην επιφάνεια κάθε καλοκαίρι λόγω της αλόγιστης χρήσης που υπάρχει κυρίως στην Αγία Νάπα, πρόκειται να εξετάσει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, η οποία θα μελετήσει τις δικλείδες ασφαλείας και τα μέτρα που μπορούν να τεθούν, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της επικίνδυνης οδήγησης τετράτροχων.

Πάντως, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, τα μέλη της Αστυνομίας, προχωρούσαν σε τακτικούς ελέγχους στο παραλιακό μέτωπο της Αγίας Νάπας για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, ωστόσο, όπως φαίνεται δεν είναι μόνο σε αυτή την περιοχή το πρόβλημα που υπάρχει, καθώς οι τετράτροχες χρησιμοποιούνται ακόμη και από ανήλικους σε διάφορα χωριά Παγκύπρια.

Για το ζήτημα που πρόκειται να συζητηθεί ενώπιον της Βουλής, μίλησε στον REPORTER, ο εισηγητής του θέματος και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Ορφανίδης, ο οποίος στάθηκε στους αυστηρότερους ελέγχους που πρέπει να γίνονται από τις Αρχές. «Ειδικότερα στις τουριστικές περιοχές που είναι μεγαλύτερη η χρήση των τετράτροχων και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που δημιουργείται μια ουρά από αυτού του τύπου μοτοσικλέτες στον δρόμο, πρέπει να υπάρχουν έλεγχοι. Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν δέκα μοτοσικλέτες στη σειρά μέσα στον δρόμο και αντιλαμβάνεστε ότι είναι πολύ δύσκολο για τα οχήματα να τις προσπεράσουν».

Επιπρόσθετα, εξηγεί ο κ. Ορφανίδης, τα εξώστ των τετράτροχων, δεν είναι ρυθμισμένα. «Πρέπει να ελέγχονται και να δημιουργηθεί η σχετική οδηγία, όσον αφορά τη χρήση τους, ειδικότερα στις τουριστικές περιοχές, όπου προκαλείται μια τεράστια οχληρία. Ένα άλλο πρόβλημα ακόμη, είναι το πόσοι ανεβαίνουν σε αυτές τις τετράτροχες μοτοσικλέτες. Φαίνεται οι οδηγοί, να μην τηρούν τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Γενικώς όμως, το πιο μεγάλο πρόβλημα, είναι η οχλαγωγία η οποία προκαλείται σε αρκετό βαθμό, με την αλόγιστη χρήση τους».

Πρέπει για παράδειγμα, προσθέτει ο κ. Ορφανίδης, «να απαγορεύεται η διακίνηση των τετράτροχων κάποιες συγκεκριμένες ώρες, όπως στην Αγία Νάπα κατά τις νυχτερινές ώρες, όπου υπάρχουν συγκεκριμένοι δρόμοι που είναι αρκετός ο κόσμος που κυκλοφορεί πεζός και την ίδια ώρα, κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα και αλόγιστα αυτές οι μοτοσικλέτες. Αυτές τις τετράτροχες μάλιστα, θα δούμε μερικές φορές να τις οδηγούν μόνο στους πισινούς τροχούς και να πηγαίνουν σούζα στους δρόμους, όπως τις κανονικές μοτοσικλέτες, κάτι που είναι πάρα πολύ επικίνδυνο. Ειδικότερα μάλιστα μέσα στα χωριά, είναι τεράστια η χρήση τους και οδηγούνται μάλιστα και από ανήλικους».

«Κανένα όχημα δεν είναι επικίνδυνο από μόνο του»

Κατηγορηματικός εμφανίζεται την ίδια ώρα από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ενοικιαστών των Μοτοσικλετών (ΕΝΕΜΟΤΟ), Νίκος Στυλιανού, ο οποίος σε δηλώσεις του στον REPORTER, τόνισε ότι, «όλα αυτά που λένε οι αρμόδιοι για την απαγόρευση κυκλοφορίας των τετράτροχων δεν ισχύουν. Δεν γίνεται να απαγορεύσεις να κυκλοφορεί ένα όχημα που κυκλοφορεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. Φαίνεται να τους ενοχλούν οι ενοικιαζόμενες τετράτροχες, αλλά οι ιδιωτικές τετράτροχες, δεν ενοχλούν και δεν είναι πρόβλημα».

Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο κ. Στυλιανού, «κανένα όχημα, είτε αυτό είναι τετράτροχη, είτε είναι σκούτερ, είτε είναι αυτοκίνητο, δεν είναι επικίνδυνο από μόνο του. Όλα τα οχήματα, είναι με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και με τα πιστοποιητικά ασφάλειας τους, τα οποία έρχονται από την Ευρώπη. Είναι ο χειριστής του οχήματος που το καθιστά επικίνδυνο και ένα αυτοκίνητο ακόμη, το οποίο κρατά ο οδηγός του και τρέχει, είναι υποψήφιος να κάνει δυστύχημα, κάτι που ισχύει και για τις τετράτροχες. Όταν οδηγεί κάποιος μια τετράτροχη επικίνδυνα, τότε σίγουρα είναι υποψήφιος να κάνει δυστύχημα».

Ταυτόχρονα, ο κ. Στυλιανού, έθεσε ένα ερώτημα προς τους αρμόδιους, για να διερωτηθεί πόσα δυστυχήματα με τις τετράτροχες, υπάρχουν κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, αλλά και πόσα δυστυχήματα υπάρχουν τον Ιούλιο. «Αυτό δείχνει, την ποιότητα του κόσμου που έρχεται στο νησί μας κατά τον Ιούλιο, που αφήνεται ανεξέλεγκτος και χωρίς αστυνόμευση, κάνοντας ότι θέλουν οι οδηγοί».

Πάντως, από την πλευρά του ως Σύνδεσμος, ανέφερε ο κ. Στυλιανού, «γράφουμε και πάνω στα συμβόλαια τους κανόνες οδικής ασφάλειας και να οδηγούν μέσα στα πλαίσια του Νόμου. Ακόμα, τους βάζουμε προστίματα για την οδήγηση off road, την αυξημένη ταχύτητα και την οδήγηση περισσότερων ατόμων πάνω σε μα τετράτροχη. Έχουμε κάνει συμφωνία με το Δημαρχείο Παραλιμνίου επίσης και δώσαμε επίσης το δικαίωμα στους τροχονόμους και όποιον δουν να οδηγεί επικίνδυνα μια τετράτροχη να τον σταματούν, να του παίρνουν τα κλειδιά και να μας ενημερώνουν. Ζητούμε τουριστική αστυνόμευση εδώ και χρόνια από την πλευρά μας, αλλά δυστυχώς, κανένας δεν τολμά να προχωρήσει σε μέτρα».

Δειτε Επισης

Σχεδόν 1,500 φυσίγγια εντόπισε η Αστυνομία στις έρευνες στο Βατί
Χάλασε κοντραμπάντο δέκα κιλών ναρκωτικών η Αστυνομία-Χειροπέδες σε τρεις, γνωστοί στις Αρχές οι δύο
Εντοπίστηκε ο ανήλικος που καταζητείτο για την απόπειρα φόνου 24χρονου και 16χρονου στη Λευκωσία
Πώς απαντά ο Γενικός Εισαγγελέας για τις εκκρεμούσες υποθέσεις στο σκάνδαλο Αββακούμ
Νέα προδικαστική ένσταση στη δίκη Αϊκούτ-Επικαλείται την φυματίωση στις Κεντρικές και ζητά να αφεθεί ελεύθερος η υπεράσπιση
Αριθμός σφαιρών εντοπίστηκε από την Αστυνομία κατόπιν πληροφορίας
«Η έμφυλη βία κρύβεται μπροστά μας»-Πέραν των 12,5 χιλιάδων περιστατικών στην Κύπρο την τελευταία πενταετία
Παραπέμφθηκε σε δίκη ο ανήλικος για το θανατηφόρο στη Λάρνακα-Αντιμετωπίζει οκτώ κατηγορίες
Έρευνες και κινητοποίηση για εντοπισμό της 13χρονης που απουσιάζει από την οικία της στη Λευκωσία
Αυξάνεται το ποσοστό δαπάνης για εξοπλιστικά-«Στόχος να φθάσουμε το 2% του ΑΕΠ για την αμυντική θωράκιση»