Βράζουν οι σχολές οδήγησης με τις εξετάσεις και την κατηγοριοποίησή τους-«Δεν υπάρχει προσωπικό»

Δυσφορία επικρατεί ανάμεσα στους εκπαιδευτές σχολών οδήγησης με το νέο τροποποιημένο Νομοσχέδιο που οδηγείται στη Βουλή, καθώς αρκετά από τα όσα προτείνονται τους βρίσκουν άκρως αντιθέτους, ενώ την ίδια ώρα φαίνεται να υπάρχει έλλειψη εξεταστών, κάτι που προκαλεί αλυσιδωτά προβλήματα στον χώρο εργασίας τους, αφού υπάρχει τεράστια χρονοκαθυστέρηση για την εξέταση των μαθητών τους για έκδοση άδειας οδήγησης.

Ανάμεσα σε άλλα, μερικές από τις προτάσεις που βρίσκονται στη νέα Νομοθεσία για τη ρύθμιση του τρόπου λειτουργίας των σχολών οδηγών, είναι η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών σε τέσσερις κατηγορίες και ταυτόχρονα η εισαγωγή της «σχολής εκπαίδευσης εκπαιδευτών οδηγών», που ουσιαστικά καθιστά πλέον υποχρέωση των εκπαιδευτών για διά βίου μάθηση, καταργώντας με αυτό τον τρόπο την υφιστάμενη Νομοθεσία.

Τη διαφωνία του με το εν λόγω Νομοσχέδιο, εξέφρασε o πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Σχολών Οδηγών Κύπρου, Πανίκος Δρουσιώτης, στον REPORTER, ο οποίος χαρακτήρισε ως απαράδεκτες τις συγκεκριμένες εισηγήσεις. «Έχουν φτιάξει ένα Νομοσχέδιο, το οποίο είναι απαράδεκτο. Έχουν κατηγοριοποιήσει τις σχολές οδήγησης σε Α, Β, Γ και Δ κατηγορία, κάτι το οποίο εμάς μας φέρει άκρως αντιθέτους, καθώς δημιουργούνται άλλα προβλήματα στις σχολές οδήγησης με αυτή τη συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση. Επίσης, ζητούσαν εξετάσεις για τους εκπαιδευτές, δηλαδή κάθε τρία χρόνια που ανανεώνεται η άδεια, να καθόμαστε εξέταση, κάτι το οποίο φαίνεται θα αφαιρεθεί από το Νομοσχέδιο».

Φανερά προβληματισμένος ο κ. Δρουσιώτης, επανέλαβε ότι, αυτά που θέλουν να αλλάξουν οι αρμόδιοι, τους βρίσκουν κάθετα αντίθετους, καθώς όπως εξήγησε, «σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν κατηγοριοποιούνται οι Σχολές Οδήγησης. Είναι κάτι που έχουμε συζητήσει και με τους άλλους Συνδέσμους και έχουμε καταλήξει στη διαφωνία μας, γι’ αυτές τις αποφάσεις. Δεν συμφωνούμε επίσης με το γεγονός ότι κάθε δέκα χρόνια πρέπει να αλλάζονται τα οχήματα που χρησιμοποιούμε. Δεν έχει κανένας εκπαιδευτής την οικονομική άνεση να αλλάζει λεωφορεία και φορτηγά που κοστίζουν 100.000 ευρώ το ένα το μίνιμουμ. Τα αυτοκίνητα των σχολών, δεν λειτουργούν τόσο πολύ που να θέλουν συνεχώς αλλαγή. Όσον αφορά τα μικρά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε, αυτά συνήθως τα αλλάζουμε, καθώς δεν κοστίζουν πολύ τα συγκεκριμένα».

Υπολειτουργούν Λεμεσός και Πάφος

Σημαντικά προβλήματα φαίνεται να παρουσιάζουν την ίδια ώρα στη Λεμεσό και στην Πάφο, καθώς οι εξεταστές οδήγησης είναι με το… σταγονόμετρο, κάτι που προκαλεί τεράστια χρονοκαθυστέρηση στην εξέταση και έκδοση άδειας οδήγησης για ένα εκπαιδευόμενο.

Μάλιστα, οι διαθέσιμες εξετάσεις στην παρούσα φάση, είναι σε τρεις μήνες, δηλαδή τον Δεκέμβριο. «Έχουν μεγάλο πρόβλημα με το προσωπικό στη Λεμεσό, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερημένες ημερομηνίες για την εξεύρεση εξέτασης ενός μαθητευόμενου. Δεν έχουν προσωπικό να εξετάζει. Δεν γίνεται ένας μαθητής να πηγαίνει σήμερα για να βγάλει άδεια και να του λένε έλα μετά από τρεις μήνες».

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη, και στην Πάφο, αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με τη Λεμεσό και δεν φαίνεται να βρίσκουν λύσεις, παραμένοντας άλυτα τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν. «Στη Λευκωσία είναι καλύτερα τα πράγματα, καθώς υπάρχουν επισπεύσεις και έτσι ένας που θέλει να βγάλει άδεια, μπορεί να παρακαθίσει εξέταση αρκετά νωρίς».

Εάν τώρα που είναι Σεπτέμβρης υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για έκδοση άδεις οδήγησης, ο κ. Δρουσιώτης είπε πως «είναι πάντα υψηλή η ζήτηση σε όλες τις επαρχίες, αλλά δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι εξεταστές οδηγών για να ανταποκρίνονται στα αιτήματα. Δυστυχώς, μέσα και από τη Νομοθεσία υπάρχει κανονισμός ότι πρέπει να περάσει ένα συγκεκριμένο διάστημα για να μπορούν να αποστείλουν εξεταστές από άλλες πόλεις και έτσι κάποιες επαρχίες παραμένουν υπό έλλειψη προσωπικού».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το Νομοσχέδιο, οι εκπαιδευτές οδηγών διαχωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες και θα τους χορηγείται άδεια εκπαιδευτή ως ακολούθως:

  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τέταρτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης Β1 (τρίκυκλα και τετράκυκλα με κινητήρα) και Β (οχήματα με μέγιστη μάζα μέχρι 3.500 kg και μέχρι οκτώ επιβάτες) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.
  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τρίτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης για τις οποίες έχει δικαίωμα να εκπαιδεύει ο αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τέταρτης κατηγορίας και επιπρόσθετα για τις κατηγορίες ΑΜ (μοτοποδήλατα), Α1 (ελαφρά μηχανοκίνητα δίκυκλα μέγιστου κυβισμού 125 cm³), Γ1 (οχήματα με μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από 7.500 kg), Δ1 (οχήματα μεταφοράς προσώπων από εννέα μέχρι 16 επιβάτες) και ΣΤ (ελκυστήρες με ελαστικά) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.
  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών δεύτερης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης για τις οποίες έχει δικαίωμα να εκπαιδεύει ο αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τρίτης κατηγορίας και επιπρόσθετα για τις κατηγορίες Γ (οχήματα με μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από 7.500 kg), Δ (οχήματα μεταφοράς προσώπων με περισσότερες από οκτώ θέσεις), Γ1 + Ε (σύνολο συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας Γ1 και ρυμουλκούμενο με συνολικό μεικτό βάρος μέχρι 12.000 Kg), Δ1 + Ε (σύνολο συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας Δ1 και ρυμουλκούμενο) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.
  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών πρώτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για όλες τις κατηγορίες άδειας οδήγησης.

Δειτε Επισης

Πέραν των 780.000 υποθέσεων κακοποίησης παιδιών στο διαδίκτυο το 2023
Τραμπ, Μασκ και Κένεντι τρώνε χάμπουργκερ και υπόσχονται: Να ξαναδώσουμε στην Αμερική την υγεία της από... αύριο
Τι σημαίνει η απόφαση Μπάιντεν να επιτρέψει στο Κίεβο να πλήξει τη Ρωσία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς
Βροχές και καταιγίδες στο καιρικό μενού-Στους 22 βαθμούς η θερμοκρασία
Ενώπιον του Υπουργού Υγείας οι εισηγήσεις για τον Συνήγορο του Ασθενή-Σε στάση αναμονής οι συντεχνίες
Νέα σελίδα στην ιστορία με τα δελτία της ΚΥΠ-«Μαθαίνουμε λεπτομέρειες για το εσωτερικό μέτωπο»
Πώς θα εφαρμοστεί ο Νόμος για την πολιτική επιστράτευση-Ο ορισμός της «κρίσης» και οι συστάσεις σε πολίτες
Οι πολιτικές Κυβέρνησης για μεταναστευτικό με θετικό πρόσημο και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολίτων
Ήρθε στην Κύπρο για να σπουδάσει δικηγόρος η άτυχη Ειρήνη, έσβησε δύο εβδομάδες πριν τα γενέθλια της
Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν πάνω από 1 εκατ. ευρώ στο Τζόκερ