Καταγγελίες για… πατέντες στις προσφορές σχολικών ειδών-Άλλα γράφει η ετικέτα, άλλα η απόδειξη
06:00 - 30 Αυγούστου 2023
Δυσφορία επικρατεί ανάμεσα στους καταναλωτές το τελευταίο διάστημα, με μερίδα εξ’ αυτών που σπεύδει να εξοπλίσει με τα απαραίτητα σχολικά είδη τα παιδιά που ετοιμάζονται για τη νέα σχολική χρονιά, να αντιλαμβάνεται τις παγίδες που κρύβει η αγορά και να προχωρεί σε επίσημη καταγγελία, καθώς, όπως φαίνεται, καταστήματα τα οποία διαφημίζουν διάφορες προσφορές, εν τέλη, δεν υπάρχει καμία έκπτωση, καθώς οι τιμές παραμένουν οι ίδιες.
Κάτι, το οποίο διαπιστώθηκε μέσα στον Αύγουστο και από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, καθώς έφθασαν κοντά του οκτώ διαφορετικές καταγγελίες που αφορούσαν μη αναγραφή τιμών σε σχολικά είδη ή και διαφορά στην τιμή της ετικέτας, με αυτή που χρεώθηκαν οι καταναλωτές στο ταμείο, αλλά υπήρξαν επίσης και είκοσι καταγγελίες όπου αφορούσαν τη μη αναγραφή τιμών σε διάφορα άλλα προϊόντα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξασφάλισε ο REPORTER, για τον μήνα Αύγουστο, υπήρξαν συνολικά 72 καταγγελίες από τους καταναλωτές, με τα παράπονα να μην περιορίζονται μόνο στα σχολικά είδη, αλλά και άλλους λόγους, όπως, για την πολιτική επιστροφών που υπήρξαν δεκατρείς καταγγελίες, την ακρίβεια στα καύσιμα που καταγγέλθηκαν δεκαπέντε περιπτώσεις, τις ακυρώσεις πτήσεων ή την εσφαλμένη χρήση αποσκευών με ένδεκα καταγγελίες, αλλά και για οργανωμένα πακέτα διακοπών, όπου οι υπήρξαν πέντε καταγγελίες.
Ωστόσο, οι καταγγελίες για τα σχολικά είδη, ήταν κάτι που βρήκε προ εκπλήξεως τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, καθώς όπως εξήγησε σε δηλώσεις της στον REPORTER, η Νομική Λειτουργός του Συνδέσμου, Βιργινία Χρήστου, «από το τέλος του Ιούλη, έχουμε λάβει πολλές καταγγελίες, που επικεντρώνονται στη μη αναγραφή τιμών στα σχολικά είδη, αν και ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε. Προειδοποιούμε ως Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών τις επιχειρήσεις, ότι αν δεν συμμορφωθούν με το νομοθετικό πλαίσιο για την αναγραφή τιμών στις ετικέτες των προϊόντων, τότε θα προχωρήσουμε σε καταγγελίες στο Υπουργείο Εμπορίου».
Ο κάθε καταναλωτής, υπογράμμισε η κα. Χρήστου, «πρέπει να είναι προσεκτικός στην αγορά σχολικών ειδών και να αφιερώνει έστω και δυο λεπτά όταν απομακρύνεται από το ταμείο, για να ελέγχει την απόδειξη και κυρίως τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά στο ράφι, αν όντως η τιμή που αναγράφεται εκεί, παρουσιάζεται και στην απόδειξη. Δυστυχώς, φάνηκε ότι υπάρχουν περιπτώσεις, όπου σχολικά είδη, βρίσκονται σε προσφορά και όταν απομακρύνεται από το ταμείο ο καταναλωτής, διαπιστώνει ότι δεν συμπεριλήφθηκε η προσφορά στην απόδειξη. Επομένως, ο καταναλωτής πλήρωσε την αρχική τιμή που είχε το προϊόν».
Τι αφορούν οι υπόλοιπες καταγγελίες
Πάντως, δεκάδες είναι οι καταγγελίες και για τις ακυρώσεις πτήσεων και για τα οργανωμένα πακέτα στον Σύνδεσμο Καταναλωτών, όπως επίσης και παράπονα για ζητήματα ακρίβειας, για τις αυξήσεις στις τιμές τα καύσιμα, όπου ο κόσμος ζητά επαναφορά της επιδότησης για μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ. «Μέσα από ενημέρωση που είχαμε από το Διεθνές Φόρουμ για τα δικαιώματα του καταναλωτή στο οποίο συμμετέχουμε, αναφέρθηκε ότι θα υπάρχουν αυξήσεις τόσο σε σχέση με τα τρόφιμα, όσο σε σχέση με τα καύσιμα, αλλά και γενικά με τα προϊόντα τα οποία επηρεάζονται, λόγω των αυξήσεων μέχρι και τα τέλη του 2023, κάτι το οποίο φαίνεται και μέσα από τις τιμές».
Σε σχέση με τους παραπονούμενους που καλούν τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, όπως ανέφερε η κα. Χρήστου, «δυστυχώς, παρατηρείται αύξηση στις καταγγελίες οι οποίες φθάνουν κοντά μας, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπου οι καταγγελίες επικεντρώνονται σε θέματα μη αναγραφής τιμών, όπου εκεί εντοπίζεται το πιο σοβαρό πρόβλημα. Γι’ αυτό τον λόγο, έχουμε προωθήσει πολλές καταγγελίες στο Υπουργείο Εμπορίου, αλλά και ως Σύνδεσμος, έχουμε αποστείλει επιστολές σε επιχειρήσεις, ώστε να συμμορφωθούν με το νομοθετικό πλαίσιο, διαφορετικά θα προχωρήσουμε σε καταγγελία και εναντίον τους».
Επιπρόσθετα, οι καταγγελίες οι οποίες φθάνουν στον Σύνδεσμο, αφορούν και ακυρώσεις αρκετών πτήσεων, που έχουν προγραμματίσει οι καταναλωτές, ενώ υπάρχουν επίσης και καταγγελίες για οργανωμένα πακέτα διακοπών, στα οποία φαίνεται η συμφωνία που συνάπτεται μεταξύ του διοργανωτή και του καταναλωτή, να παραβιάζεται από πλευράς του διοργανωτή. «Βέβαια, αυτό θα πρέπει να εξεταστεί εις βάθος στο πλαίσιο των καταγγελιών που θα σταλούν και στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή. Ακόμη, υπάρχουν πολλές αντιδράσεις καταναλωτών για θέματα που αφορούν την ακρίβεια, τις τιμές που παρουσιάζονται στα καύσιμα και ο κόσμος ζητά τη λήψη άμεσων μέτρων από πλευράς του κράτους, καθώς είναι δύσκολες πλέον οι οικονομικές συνθήκες οι οποίες επικρατούν».