«Εφαρμόζουν το κέρφιου οι ντελιβεράδες»-Πώς λειτουργεί το σύστημα που κλειδώνει τη διακίνησή τους

Χωρίς προβλήματα φαίνεται να εφαρμόζεται το διάταγμα απαγόρευσης της κυκλοφορίας εργαζόμενων κατά τη διάρκεια των ωρών όπου εκδίδεται πορτοκαλί ή κόκκινη προειδοποίηση για αρκετά ψηλές θερμοκρασίες, με τους αρμόδιους να εκφράζουν ικανοποίηση για το γεγονός πως δεν παρατηρήθηκαν οποιεσδήποτε καταγγελίες για παράβαση της Νομοθεσίας.

Παρά το γεγονός πως το τελευταίο διάστημα κάνουν τον γύρο του διαδικτύου κάποιες εικόνες όπου διακρίνονται διανομείς φαγητού να κυκλοφορούν σε ώρες που απαγορεύεται η κυκλοφορία, εντούτοις, οι αρμόδιοι αναφέρουν πως δεν σημαίνει ότι εργάζονται τη συγκεκριμένη ώρα, καθώς οι μοτοσικλέτες ανήκουν σε αυτούς και έτσι, τις χρησιμοποιούν για δική τους χρήση και με δική τους ευθύνη.

Πάντως, οι διαδικτυακές πλατφόρμες που υπάγονται οι διανομείς φαγητού, φαίνεται ότι διατηρούν άριστη συνεργασία με το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας και μάλιστα, μέσω του συστήματος που χρησιμοποιούν, φαίνεται να κλειδώνουν τις συγκεκριμένες ώρες τα ντελίβερι με τη χρήση μοτοσικλετών και έτσι οι διανομείς, δεν μπορούν να εργάζονται κατά τις συγκεκριμένες ώρες.

Όπως εξήγησε άλλωστε στον REPORTER ο Γ. Γ. της Συντεχνίας Ξενοδοχοϋπαλλήλων, Νεόφυτος Τιμινής, «φαίνεται ότι εφαρμόζεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις πλατφόρμες και εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και διαπιστώνεται μάλιστα και μέσα από τις αντιδράσεις του ίδιου του Υπουργείου Εργασίας. Το διάταγμα εφαρμόζεται, καθώς κλείνει ο αλγόριθμος. Το σύστημα κλειδώνει και έτσι όταν κλειδώσει, συνεπάγεται ότι δεν έχει πρόσβαση ο εργαζόμενος. Πέραν τούτου, οι εταιρείες ενημερώνουν τους εργαζόμενους τους μέσα από την ενδοεπικοινωνία για να ενυδατώνονται και να προσέχουν από τις καιρικές συνθήκες».

Αξίζει να αναφερθεί, πως επικρατεί ένας προβληματισμός για το τι ισχύει με τους freelancers ντελιβεράδες, καθώς δεν γνωρίζει κανείς για την ενδοεπικοινωνία που υπάρχει και το καθεστώς με το οποίο δουλεύουν για συγκεκριμένα ταχυφαγία. Γενικώς ωστόσο, φαίνεται ότι οι πλείστοι συμμορφώθηκαν και είναι κάτι που διαπίστωσε και ο κ. Τιμινής, ο οποίος ανέφερε ότι, «είδα προσωπικά με τα μάτια μου από δυο πλατφόρμες, ότι εφάρμοσαν το διάταγμα και έκλεισαν το σύστημα κατά τις ώρες απαγόρευσης της κυκλοφορίας».

Αναφορικά με περιστατικά όπου διανομείς διακινούνταν τις ώρες της απαγόρευσης, ο κ. Τιμινής εξήγησε ότι, «για αρκετούς ντελιβεράδες, η μοτοσικλέτα, είναι το μοναδικό μέσο διακίνησης και δεν έχουν οτιδήποτε άλλο στη διάθεσή τους. Άρα, προσωπικά το βλέπω λογικό ότι από τη στιγμή που είναι κλειστό το σύστημα, ο καθένας διακινείται μόνος του, με δική του ευθύνη. Αφού είναι κλειδωμένο το σύστημα την περίοδο που εφαρμόζεται το διάταγμα, άρα είναι για δικούς του σκοπούς που κυκλοφορεί με τη μοτοσικλέτα του. Εάν συλληφθεί όμως οποιοσδήποτε ντελιβεράς να διακινείται με φαγητό με σκοπό την παράδοσή του, τότε αυτό είναι άλλο ζήτημα που χρίζει διερεύνησης και φέρει ευθύνη η εταιρεία που υπάγεται».

Αναμονή για τα αιτήματα των διανομέων

Το ποτήρι τις υπομονής πάντως, φαίνεται να έχει ξεχειλίσει για τους ντελιβεράδες, οι οποίοι βρίσκονται στο περίμενε για να συνομολογηθεί μια συλλογική σύμβαση, όπου το προϊόν της σύμβασης να είναι το κριτήριο για να μπορέσει κάποιος διαχειριστής στόλου ή η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, να προσλάβει εργαζόμενους από τρίτες χώρες, εφαρμόζοντας τη συγκεκριμένη σύμβαση.

«Αρχές του Αυγούστου είχαμε συνεχή επικοινωνία με το Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων, διότι επιμένουμε ότι μέχρι το τέλος του μήνα, πρέπει να πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ των μερών που συμμετέχουν στη διαπραγμάτευση. Αρχίσαμε να χάνουμε την υπομονή μας, καθώς έχουν περάσει οκτώ μήνες και από τη μέρα που εφαρμόστηκε η νέα στρατηγική απασχόλησης, έχει παγώσει η διαδικασία», ανέφερε ο κ. Τιμινής.

Ουσιαστικά, αυτό που ζητάει η Συντεχνία, είναι να ρυθμιστούν οι όροι απασχόλησης των εργαζομένων που αφορούν τη μισθοδοσία, την υγεία και την ασφάλεια τους. «Επιπρόσθετα, ο εργαζόμενος πρέπει να έχει ένα ταμείο αλληλεγγύης για να μπορεί άμεσα όταν γίνονται εργατικά ατυχήματα και μέχρι να γίνουν οι διαδικασίες, ότι δεν καλύπτει το ΓεΣΥ, να καλύπτει αυτό το ταμείο. Επίσης, κατά την περίοδο των αντίξοων συνθηκών, είτε καλοκαιριού, είτε χειμώνα, να αμείβεται περισσότερο ο εργαζόμενος, εκτός και εάν υπάρχει πορτοκαλί ή κόκκινη προειδοποίηση, όπου και απαγορεύεται η διακίνηση».

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Υπέγραψε την παύση Οδυσσέα Μιχαηλίδη η Αννίτα Δημητρίου ως Προεδρεύουσα της Δημοκρατίας
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Το φανταστικό σενάριο, οι ευθύνες της Αστυνομίας και οι χούλιγκανς που αφήνουμε να διοικούν
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Σκληρή και χειρότερη από Ρίκκου η απόφαση για Οδυσσέα-«Παρασυρόμενος από τις Σειρήνες της δημοφιλίας, σύγχυσε τα όρια»