Ανέτοιμη για την πλήρη ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035 η Κύπρος-«Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές»

Ανέφικτος φαίνεται να είναι ο εθνικός στόχος για πλήρη ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035 στους κυπριακούς δρόμους, αφού όπως υποστηρίζουν ειδικοί, η έλλειψη υποδομών αλλά και γενικώς η εξέλιξη της οικονομίας, δεν βοηθούν στη μετάβαση των πολιτών στην ηλεκτροκίνηση, ενώ την ίδια ώρα, οι ειδικοί παραπέμπουν στη χρήση και άλλων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι σύμφωνα με το Συμβούλιο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας Κύπρου, οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 50% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τις δραστηριότητες που δεν εντάσσονται στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών και ότι εθνικός στόχος της Κύπρου για το 2030 είναι όπως το 25% των νέων εγγραφών οχημάτων, να είναι ηλεκτροκίνητα και μέχρι το 2035 το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 100%. Κάτι που απορρίπτουν από την πλευρά τους οι ειδικοί, αφού θεωρούν ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο, με τα υφιστάμενα δεδομένα.

Ταυτόχρονα, για να φθάσει η Κύπρος σε αυτό το ποσοστό, δηλαδή της πλήρης ηλεκτροκίνησης, έχουν πέσει στο τραπέζι της Κυβέρνησης προτάσεις, όπως η επιδότηση επιτοκίων δανείων για πράσινα αυτοκίνητα, η απαλλαγή τελών κυκλοφορίας, η μείωση φόρου στις εταιρείες που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παρέχουν σημεία φόρτισης, η επιχορήγηση ποσού σε εταιρείες για αντικατάσταση αυτοκινήτων, η διεύρυνση του δικτύου φορτιστών, η δημιουργία χώρων στάθμευσης ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για την υποστηρικτική πολιτική προτείνεται η βελτίωση των δημόσιων μεταφορών με γνώμονα την πράσινη μετάβαση και ηλεκτροκίνηση.

Από την πλευρά του, σε δηλώσεις που παραχώρησε στον REPORTER, o μηχανολόγος μηχανικός με ειδίκευση στα οχήματα, Χαράλαμπος Καπετάνιος, ανέφερε ότι «ο στόχος για το 2035 δεν ισχύει στο 100%, κατά κύριο λόγο για το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και δεύτερο, είναι ασύμφορο καθώς έχουμε μόνο την ΑΗΚ. Αυτό που τονίζουν οι ειδικοί επανειλημμένα είναι ότι πρέπει να προωθήσουμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τοποθετηθούν σε όλα τα κτήρια ανανεώσιμες πηγές, όπως είναι η ηλιακή ενέργεια. Είναι εγκληματικό το γεγονός που δεν έχουμε, ειδικά στην Κύπρο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε την ηλιακή ενέργεια όπως με τη χρήση των φωτοβολταϊκών και μετά να ασχοληθούμε με την ηλεκτροκίνηση».

Όπως διαμήνυσε εξάλλου ο κ. Καπετάνιος, «ασφαλώς και συμφωνώ με την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο, οφείλουμε να δούμε πρώτα το οικονομικό μέρος και τι μας συμφέρει ως καταναλωτές και πολίτες και έπειτα ως κράτος. Ως ειδικοί στα οχήματα και επειδή παρακολουθούμε και τι συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη με τις βιομηχανίες αυτοκινήτων, εκείνο που θα επικρατήσει κυρίως στο μέλλον, είναι το υδρογόνο και τα καύσιμα τα οποία είναι φιλικά στο περιβάλλον, όπως είναι το υγραέριο και το φυσικό αέριο, τα οποία ήδη επικρατούν σε άλλες χώρες που κατασκευάζουν οχήματα».

Εν έτη 2023, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, εάν συγκρίνουμε ένα όχημα το οποίο κινείται με υδρογόνο και ένα όχημα το οποίο χρειάζεται ρεύμα για τη κίνησή του, θα δούμε ότι με τα δεδομένα της Κύπρου αλλά και της Ευρώπης, συμφέρει το υδρογόνο. Δηλαδή, «είμαστε στα ίδια σχεδόν λεφτά που θα δώσουμε, αλλά στο ένα πρέπει να πληρώνεις ρεύμα και στο άλλο να βάζεις υδρογόνο, το οποίο δουλεύει και φορτίζει από μόνο του. Τα ηλιακά οχήματα επίσης, είναι αυτά που συμφέρουν πολύ, τα οποία κατασκευάζονται από το 2012. Η χρήση τους για την Κύπρο είναι ιδανική και ιδιαίτερα, με τον ήλιο που έχουμε στο νησί μας. Ουσιαστικά είναι ηλεκτρικά, απλά φορτίζονται από τον ήλιο. Τα δεδομένα τους είναι πανομοιότυπα με τα ηλεκτρικά, απλά η βασική διαφορά των ηλιακών οχημάτων, είναι ότι δεν χρειάζονται ρεύμα και δεν πληρώνεις κάτι επιπλέον».

Πάντως, το πιο σημαντικό για τους ειδικούς με τα υβριδικά οχήματα, είναι ότι δεν παράγουν ρύπους, για να μολύνουν το περιβάλλον. «Άλλωστε, σκοπός της μετάβασης σε αυτά τα οχήματα, είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η εισπνοή καθαρού αέρα, καθώς τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τη μόλυνση του περιβάλλοντος να εντείνεται. Πρέπει να προωθηθούν ωστόσο, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα φωτοβολταϊκά, για να φορτίζουμε την ίδια ώρα και τα οχήματα τα ηλεκτρικά, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουμε επιπλέον ποσά στην ηλεκτρική».

Δειτε Επισης

Ομόφωνα ένοχη η Ρούλα Πισπιρίγκου για το θάνατο της Τζωρτζίνας
Διεξάγεται για 49η συνεχή χρονιά η πορεία Χριστοδούλας
Πρόστιμα 80,000 ευρώ σε παροχείς για καταχρήσεις στο ΓεΣΥ-Πέραν των 350 διερευνήσεων
Ένοχος ο Ηλίας Μίχος για το βιασμό της 12χρονης-Αθώα η μητέρα
ΒΙΝΤΕΟ: Επεισόδια κατά τη μεταγωγή του Μίχου και των άλλων κατηγορουμένων στην υπόθεση Κολώνου
Για πρόσκληση Γκουτέρες σε Τατάρ για συνάντηση κάνουν λόγο τα κατεχόμενα
Την Κυριακή η αλλαγή της ώρας-Πάνε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Τραγικό το τέλος της 85χρονης στην Καρδίτσα-Την κατασπάραξε ζώο
Σοκ στην Καρδίτσα-Εντοπίστηκε ακέφαλο πτώμα 85χρονης σε οικία
Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη