Δεκάδες οι καταγγελίες καταναλωτών για τις τιμές των προϊόντων-Βλέπουν αύξηση αντί μείωση

Οι πρώτες καταγγελίες έχουν αρχίσει να γίνονται από πλευράς καταναλωτών, οι οποίοι εκφράζουν τη δυσφορία και την αγανάκτησή τους για τις τιμές των προϊόντων τις τελευταίες ημέρες, καθώς μετά και την απόφαση για την επιβολή του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε συγκεκριμένα είδη, εντούτοις, υπάρχουν προϊόντα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, που αντί να μειωθεί η τιμή, έχει αυξηθεί, κάτι που τους αναγκάζει να προχωρούν σε παράπονο στην Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, συνολικά μέχρι στιγμής, έχουν καταγραφεί γύρω στις είκοσι καταγγελίες, όπου καταναλωτές εξέφρασαν το παράπονό τους, προς την αρμόδια Υπηρεσία. Πιο συγκεκριμένα, δυο καταγγελίες, αφορούσαν τη μη συμμόρφωση επιχειρήσεων με το διάταγμα του Υπουργού Οικονομικών και τα υπόλοιπα παράπονα, αφορούσαν περιπτώσεις στις οποίες οι καταναλωτές κατήγγελλαν ότι παρατηρούσαν αύξηση στις τιμές των προϊόντων, ενώ ανέμεναν με τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ να μειωνόταν αντίστοιχα η τιμή του προϊόντος.

Σε δηλώσεις της στον REPORTER, η Νομική Λειτουργός του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, ανέφερε ότι «οι καταναλωτές, εξέφρασαν την ανησυχία τους ως προς την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, που το τονίζουμε και πάλι ότι εμείς τασσόμαστε υπέρ του μέτρου και οτιδήποτε έχει σχέση με την εξάλειψη της ακρίβειας ή μείωση των οικονομικών επιβαρύνσεων του καταναλωτή, αλλά σίγουρα, αναμέναμε ότι θα υπήρχαν αυτά τα προβλήματα στην αγορά».

Ουσιαστικά, ενώ οι καταναλωτές, ανέμεναν ότι θα αντίκρυζαν μειωμένες τιμές, αντιθέτως, βρίσκουν τα εν λόγω προϊόντα σε πιο αυξημένες τιμές, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Πάντως, από την πλευρά του ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, έχει συνάψει συμφωνίες με 63 συνολικά υπεραγορές, στα πλαίσια των οποίων μπορεί να προβαίνει σε διαμεσολάβηση για επίλυση καταναλωτικών διαφορών, εκεί και όταν υπάρχει ανάγκη. «Οπόταν, αυτές οι καταγγελίες που έχουν φθάσει κοντά μας, τις παίρνουμε μια προς μια, επικοινωνούμε με τις αγορές και τους φούρνους αντίστοιχα και μέσα από συζήτηση που γίνεται, καταλήγουμε στο κατά πόσο οι αυξήσεις τις οποίες παρατηρούν οι καταναλωτές είναι δικαιολογημένες, ή κατ’ επέκταση αδίκως έχουν τεθεί εκεί».

Εκ πρώτης όψεως ωστόσο, έχουν αξιολογηθεί μέχρι στιγμής γύρω στις οκτώ καταγγελίες και «μπορούμε να πούμε ότι και στις οκτώ μετά από στοιχεία που μας έχουν κοινοποιήσει και οι υπεραγορές, έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αύξηση η οποία παρατηρήθηκε, είναι δικαιολογημένη».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στο 1429, είτε αυτό αφορά κάτι το οποίο είδαν και σχετίζεται με αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, είτε αυτό αφορά τη μη συμμόρφωση των εταιρειών με το σχετικό διάταγμα, που είναι και το πιο σοβαρό παράπτωμα.

Δειτε Επισης

«Είμαι ζωντανός, έτοιμος να θυσιαστώ»-Ανατροπή με στενό σύμβουλο του Χαμενεΐ που είχαν κηρύξει νεκρό οι Ισραηλινοί
Έμπρακτη η αλληλεγγύη Ευρωπαϊκής Αριστεράς στην Κύπρο, λέει ο Συμπρόεδρός της
Συνεχίστηκε η αντεξέταση της Γερμανίδας που συνελήφθη για σφετερισμό-Αναφέρθηκε στη συζήτηση της με τον Γεάδη
Επαναπατρίζονται σαραντατρείς Κύπριοι από το Ισραήλ και άλλοι έξι από το Ιράν
«Η κρίση Ισραήλ-Ιράν είναι σύμπτωμα ενός αποτυχημένου, ηγεμονικού και στρατιωτικοποιημένου διπλωματικού πλαισίου»
Επαναπατρίστηκαν πέραν των 1.500 Ισραηλινών με σκάφος από την Κύπρο
Διερευνάται και δεύτερη υπόθεση βομβιστικής επίθεσης εναντίον των ανηλίκων στη Λεμεσό
Πρόσταγμα Στεφάνου για πολιτική αντεπίθεση της Αριστεράς-«Είμαστε κόμμα ανανεωμένο, μαχητικό και ισχυρό»
ΒΙΝΤΕΟ: Φιλοπαλαιστίνιοι ακτιβιστές προκάλεσαν ζημιές σε πολεμικά αεροπλάνα με προορισμό το Ακρωτήρι
Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών θα απευθυνθεί στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ